Język C++. Pierwsze starcie. (E-book) Orneta

4,5
1 opinia

Poznaj tajniki programowania w C++ Jak skonstruowany jest program w języku C++? Na czym polega programowanie obiektowe? Jak korzystać z bibliotek? C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Stosowany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i hobbystów. Wszyscy jego użytkownicy …

od 33,99 Najbliżej: 47 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Poznaj tajniki programowania w C++ Jak skonstruowany jest program w języku C++? Na czym polega programowanie obiektowe? Jak korzystać z bibliotek? C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Stosowany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i hobbystów. Wszyscy jego użytkownicy doceniają elastyczność, ogromne możliwości i szybkość działania napisanych w nim programów. Ogromną zaletą C++ jest to, że nie wymusza na programistach stosowania określonego stylu programowania. Z racji swoich możliwości jest to język bardzo złożony, a efektywne programowanie w nim wymaga poznania wielu technik i pojęć oraz umiejętności wykorzystania tej wiedzy w praktyce. Książka "C++. Pierwsze starcie" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz zasady programowania w tym języku i zdobędziesz solidne podstawy do dalszego rozwijania swoich umiejętności. Znajdziesz w niej opis aktualnego standardu C++ oraz omówienia narzędzi programistycznych i bibliotek. Poznasz elementy języka, zasady programowania obiektowego i tworzenia złożonych aplikacji. Przeczytasz o szablonach, bibliotece STL i obsłudze błędów. Dowiesz się, jak stosować biblioteki przy tworzeniu aplikacji dla systemów Windows i Linux. Struktura programu w C++ Elementy języka Korzystanie z funkcji Programowanie obiektowe Dynamiczne struktury danych Stosowanie bibliotek Szablony Biblioteka STL Obsługa błędów Zrób pierwszy krok na drodze do profesjonalnego tworzenia oprogramowania. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Pierwszy program w C++ Dla kogo jest ta książka? (13) Rys historyczny (13) Dlaczego C++? (14) C++ a C (16) Aktualny standard języka (16) Zanim napiszesz swój pierwszy program (16) Środowisko programistyczne (16) Pierwszy program (18) Kompilacja kodu źródłowego (18) Błędy kompilacji (19) Uruchamianie programu w środowisku Dev-C++ (20) Struktura prostego programu w C++ (20) Obiekt std::cout i literały (21) Definiowanie obiektów (22) Identyfikatory, słowa kluczowe i dyrektywy (24) Zapis programu (24) Cztery działania matematyczne i typ double (25) Jeszcze więcej matematyki (26) Upraszczanie zapisu obiektów i funkcji biblioteki standardowej (28) Źródła informacji (28) Q & A (29) Pytania przeglądowe (30) Problemy (30) Rozdział 2. Wyrażenia i instrukcje Instrukcje sterujące (31) Instrukcja if... else... (31) Pętle (33) Pętla for (33) Pętle while i do (35) Instrukcje break i continue (35) Typy wbudowane (36) Typy całkowite (36) Typy zmiennopozycyjne (38) Typ logiczny (40) Zapis literałów całkowitych i zmiennopozycyjnych (40) Wyrażenia arytmetyczne, promocje i konwersje standardowe (41) Tworzenie obiektów stałych (43) Modyfikator const (43) Popularne typy standardowe (44) Strumienie (44) Napisy (46) Wektory (47) Słowniki (49) Obiekty lokalne i globalne. Zasięg. Przesłanianie (50) Operatory (51) Priorytet operatorów (53) Łączność operatorów (53) Wartość operatorów (53) Opis wybranych operatorów (53) Operatorowe patologie (57) Wyrażenia i instrukcje (57) Q & A (58) Pytania przeglądowe (58) Problemy (58) Rozdział 3. Funkcje Referencje (61) Funkcje swobodne (62) Definiowanie funkcji (62) Funkcje, które nie obliczają wartości (63) Po co są funkcje? (64) Funkcje składowe - wprowadzenie (66) Argumenty funkcji (66) Przekazywanie argumentów przez wartość (66) Przekazywanie argumentów przez referencję (67) Przekazywanie argumentów przez stałą referencję (67) Funkcje zwracające referencję (69) Operatory jako funkcje swobodne (70) Stos funkcji (73) Funkcje otwarte (inline) (75) Funkcje jako argumenty innych funkcji (77) Rekurencja (77) Argumenty domyślne (78) Lokalne obiekty statyczne (79) Funkcja main (81) Argumenty funkcji main (81) Wartość funkcji main (81) Polimorfizm nazw funkcji (82) Deklaracja a definicja funkcji (82) Q & A (83) Pytania przeglądowe (83) Problemy (83) Rozdział 4. Tablice i wskaźniki Wskaźniki (85) Definiowanie wskaźników (85) Wskaźniki typu void*, czyli wycieczka w stronę C (87) Wskaźnik zerowy (87) Czym grozi nieumiejętne użycie wskaźników? (87) Wskaźniki stałe i wskaźniki na stałe (88) Wskaźniki na wskaźniki (89) Tablice (89) Tablice wielowymiarowe (90) Inicjalizacja tablic (91) Zastosowanie operatora sizeof do tablic (91) Tablice a wskaźniki (92) Tablice wskaźników i wskaźniki na tablice (92) Tablice jako argumenty funkcji (93) Teksty literalne i tablice znaków (94) Porównanie tablic i wektorów (95) Pamięć wolna (sterta) (96) Q & A (98) Pytania przeglądowe (98) Problemy (99) Rozdział 5. Klasy i obiekty Struktury (101) Podstawowe zasady definiowania i używania struktur (101) Inicjalizacja struktur (103) Dostęp do składowych poprzez wskaźnik (103) Co to są klasy? (104) Definiowanie klas (104) Klasa jako ,,zmodyfikowana" struktura (104) Konstruktory (104) Destruktor (108) Funkcje składowe (metody) (109) Metody i metody stałe (110) Przeciążanie operatorów w klasie (111) Konstruktor kopiujący i operator = (111) Wskaźnik this (114) Udostępnianie składowych (115) Sekcje public i private (115) Funkcje i klasy zaprzyjaźnione (116) Interfejs i implementacja (117) Podział definicji klasy na interfejs i implementację (117) Kontrakty, niezmienniki i asercje (120) Kontrakty (120) Niezmienniki (121) Hermetyzacja danych (122) Różnice między klasami i strukturami (122) Dygresja: składowe statyczne (123) Pytania przeglądowe (124) Problemy (125) Rozdział 6. Dynamiczne struktury danych Stos na bazie tablicy dynamicznej (127) Interfejs stosu (127) Implementacja stosu (128) Test stosu (133) Stos na bazie listy pojedynczo wiązanej (134) Rekurencyjne struktury danych (135) Interfejs klasy (135) Implementacja (136) Dygresja: przestrzenie nazw i zagnieżdżanie definicji klas (137) Q & A (139) Pytania przeglądowe (139) Problemy (140) Rozdział 7. Dziedziczenie i polimorfizm Dziedziczenie (141) Do czego służy dziedziczenie? (141) Definiowanie klasy pochodnej (143) Inicjalizacja klasy bazowej (144) Relacje ,,X ma Y", ,,X jest Y" oraz ,,X zarządza Y" (146) Kolejność inicjalizacji i destrukcji obiektu (148) Sekcja protected (148) Zastępowanie (overridnig) funkcji składowych (149) Polimorfizm (151) Niedoskonałości ,,zwykłego" dziedziczenia (151) Definiowanie metod polimorficznych (153) vtable (155) Dygresja: klasy abstrakcyjne (155) Jak to się robi w Qt? (157) Q & A (161) Pytania przeglądowe (161) Problemy (162) Rozdział 8. Strumienie Strumienie buforowane i niebuforowane (163) Klawiatura, konsola, plik, strumień napisowy (164) Stan strumienia (166) Manipulatory i formatowanie strumienia (167) Manipulator std::setw (167) Manipulator std::setprecision (168) Strumienie wyjścia (169) Strumienie wejścia (169) Funkcje składowe get i getline (170) Inne funkcje operujące na strumieniach wejściowych (170) Przykład (171) Pytania przeglądowe (173) Problemy (174) Rozdział 9. Biblioteki Podział programu na pliki (175) Zasady kompilacji programów podzielonych na pliki (176) Przygotowanie plików źródłowych i nagłówkowych (177) Kompilacja za pomocą wiersza poleceń (178) Kompilacja za pomocą programu make (179) Kompilacja za pomocą projektów (181) Automatyzacja tworzenia pliku Makefile (183) Używanie gotowych bibliotek (184) Dekorowanie nazw i deklaracja extern "C" (184) Przykłady (185) Kompilacja i instalacja programów lub bibliotek z plików źródłowych (188) Przykłady (188) Systemy kontroli wersji (189) Pytania przeglądowe (190) Problemy (190) Rozdział 10. Preprocesor i szablony Preprocesor (191) Rola preprocesora w C++ (191) Dyrektywy preprocesora (192) Przykład (195) Podsumowanie (197) Szablony (197) Szablony klas (197) Szablony funkcji składowych (200) Szablony funkcji swobodnych (201) Specjalizacja szablonu (202) Używanie szablonów funkcji do upraszczania pracy z szablonami klas (202) Gdzie umieszczać definicje szablonów? (203) Szablony a programowanie generyczne (204) Dygresja: konstrukcja typedef (204) Pytania przeglądowe (205) Problemy (206) Rozdział 11. Wprowadzenie do STL Co to jest STL? (207) Pojemniki (208) Iteratory (208) Co to są iteratory? (208) Przykład użycia iteratorów (209) Rodzaje iteratorów (210) Algorytmy (211) Co to są algorytmy? (211) Funktory (212) Obiekty funkcyjne (213) Wartości pobierane i zwracane przez algorytmy (215) Obiekty funkcyjne a efektywność szablonów funkcji (216) Wektory (std::vector) (218) Opis szablonu std::vector (218) Przykłady (221) Liczby zespolone (222) Napisy (std::string) (223) Q & A (224) Pytania przeglądowe (225) Problemy (225) Rozdział 12. Pojemniki i algorytmy Przegląd pojemników STL (227) Słowniki (228) Zbiory (232) Wielosłowniki i wielozbiory (233) Słowniki i zbiory mieszające (233) Kolejki o dwóch końcach (235) Listy (235) Stosy, kolejki i kolejki priorytetowe (236) Wektory i zbiory bitów (237) Wektory numeryczne (std::valarray) (238) Przegląd algorytmów swobodnych (239) Algorytmy niemodyfikujące (240) Algorytmy modyfikujące (241) Sortowanie (245) Algorytmy numeryczne (245) Inne algorytmy (246) Przykład (246) Kontrola poprawności użycia STL (246) Składniki dodatkowe (248) Q & A (248) Pytania przeglądowe (248) Problemy (249) Rozdział 13. Obsługa błędów Rodzaje błędów (251) Analiza błędów składniowych: koncepty (252) Wykrywanie błędów logicznych: debuger (254) Debuger gdb (255) Obsługa błędów czasu wykonania: wyjątki (257) Zgłaszanie wyjątków (259) Wyłapywanie wyjątków (260) Wyjątki z metodami wirtualnymi (261) Specyfikacja wyjątków (262) Zwijanie stosu (263) Wyjątki a gospodarka zasobami (264) Przykład zastosowania wyjątków (265) Q & A (267) Pytania przeglądowe (267) Problemy (268) Rozdział 14. Co dalej? Problemy (272) Dodatki Wybrane opcje kompilatora g++ (273) Dodatkowe elementy języka (275) Instrukcja goto (275) Instrukcja switch (275) Zgodność języka C++ z językiem C (276) Przyszłość języka C++ (277) Źródła informacji w internecie (278) Skorowidz

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Zbigniew Koza
Rok wydania
  • 2012
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 288
Kategorie
  • Programowanie
Wybrane wydawnictwa
  • Helion

Opinie Język C++. Pierwsze starcie. (E-book) Orneta

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,5 na podstawie 1 opinia