Fenomenologie: socjologia versus pedagogika - Mirosław Kowalski, Daniel Falcman (E-book) Orneta

Głos twierdzeń zawartych w książce to owoc nieraz żmudnych, zawsze intensywnych, podejmowanych z ferworem debat, polemik, konsultacji odbywanych w Instytutach Socjologii, Filozofii oraz Kulturoznawstwa Uniwersytetu Poznańskiego. Od czasów wydania Fenomenologii a socjologii, pracy zbiorowej pod …

od 23,90 Najbliżej: 47 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Głos twierdzeń zawartych w książce to owoc nieraz żmudnych, zawsze intensywnych, podejmowanych z ferworem debat, polemik, konsultacji odbywanych w Instytutach Socjologii, Filozofii oraz Kulturoznawstwa Uniwersytetu Poznańskiego. Od czasów wydania Fenomenologii a socjologii, pracy zbiorowej pod redakcją Z. Krasnodębskiego, upłynęło ponad dwadzieścia lat. Zdaniem A. Nowaka, istnieje paląca potrzeba odrestaurowania naukowej episteme w przedmiocie socjologicznych fenomenologii. My, jako autorzy tej książki, interpretujemy tę przytomną konstatację A. Nowaka, jako zaproszenie do nadania socjologicznym fenomenologiom nowego kształtu teoretycznego, sproblematyzowania ich podstaw, wzbogacenia o oryginalne konstrukcje empiryczne – nie zaś wyłącznie uzupełnienie kwestii wówczas zaniechanych czy potraktowanych zdawkowo, choć i to istotne. Niezależnie od imponderabiliów analiz teoriopoznawczych, które spełni ów teks, niedopuszczającym pola widzenia autorów celem studiów jest uprzystępnienie fenomenologii jako formacji intelektualnej nieenigmatycznej, a już na pewno nieezoterycznej. Tytuł Fenomenologie Socjologia versus pedagogika Podtytuł przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej Autorzy Mirosław Kowalski, Daniel Falcman Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-980-3 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 1 Liczba stron 182 Format pdf Spis treści Wstęp – Mirosław Kowalski, Daniel Falcman 7 Część pierwsza – Daniel Falcman ŚWIADOMOŚĆ AKSJOLOGICZNA JAKO PRETEKST DO ZAGADNIENIA FENOMENOLOGII W SOCJOLOGII 25 Stan badań nad świadomością aksjologiczną oraz oryginalne ustalenia w rozdziale. Cele pracy 26 Język i kompozycja rozdziału 29 W obszarze Hildebrandtowskiej fenomenologii. Próba rekonstrukcji terminologicznej. Kontekst użycia pojęcia 37 Świadomość aksjologiczna a świadomość moralna Differentia specifica świadomości aksjologicznej 52 Druga z socjologicznych adaptacji świadomości aksjologicznej O świadomości aksjologicznej u A. Schutza i Ch. Taylora 64 Świadomość aksjologiczna jako źródło moralnego przedstawienia 83 Świadomość aksjologiczna a modele racjonalizacyjne działań moralnych 94 Świadomość aksjologiczna, działanie moralne, moralne przedstawienie – w kręgu uściśleń terminologicznych 106 Część druga – Mirosław Kowalski PEDAGOGIKA I SOCJOLOGIA A FENOMENOLOGIE 111 Krytyka zagadnień części drugiej. Rejestr treści analiz z perspektywy węzłowych problemów fenomenologii oraz poznawczych korzyści pedagogiki i socjologii 113 Niektóre z filozoficznych inspiracji pedagogiki, a w nich (nieobłaskawiane) fenomenologie 117

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Wybrane wydawnictwa
  • Impuls
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 179
Rok wydania
  • 2011

Opinie Fenomenologie: socjologia versus pedagogika - Mirosław Kowalski, Daniel Falcman (E-book) Orneta

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4 na podstawie 1 opinia