Myśl w języku Python! Nauka programowania wyd. 3 - Allen B. Downey Opole

Python to wspaniały język programowania. Jest wszechstronny, wyrazisty i zwięzły, pozwala też korzystać z rosnącej kolekcji narzędzi i bibliotek. Cenią go zarówno profesjonalni twórcy oprogramowania, jak i amatorzy czy osoby spoza branży, które w Pythonie widzą cenne narzędzie do tworzenia własnych …

od 45,99 Najbliżej: 0,6 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Python to wspaniały język programowania. Jest wszechstronny, wyrazisty i zwięzły, pozwala też korzystać z rosnącej kolekcji narzędzi i bibliotek. Cenią go zarówno profesjonalni twórcy oprogramowania, jak i amatorzy czy osoby spoza branży, które w Pythonie widzą cenne narzędzie do tworzenia własnych aplikacji, znacząco poprawiających jakość i wydajność pracy. Wyjątkowy przewodnik dla osób zainteresowanych nauką programowania od podstaw! Luciano Ramalho, autor książki Zaawansowany Python To trzecie wydanie przejrzystego przewodnika, który ułatwi Ci naukę programowania w Pythonie. Zaczniesz od przyswojenia podstawowych pojęć programistycznych, aby wkrótce płynnie posługiwać się funkcjami i strukturami danych. Zdobędziesz też umiejętność programowania zorientowanego obiektowo. W tym zaktualizowanym wydaniu znajdziesz również wskazówki, dzięki którym zastosujesz duże modele językowe, takie jak ChatGPT, do nauki programowania. Dowiesz się, jak tworzyć skuteczne zapytania dla tych modeli, a także jak testować i debugować kod Pythona. Dzięki ćwiczeniom, zamieszczonym w każdym rozdziale, będziesz stopniowo szlifować umiejętności programistyczne, a zasugerowane w książce strategie pomogą Ci w unikaniu frustrujących błędów - w ten sposób szybko nauczysz się tworzyć poprawny kod. W książce: podstawy Pythona zmienne, instrukcje, funkcje i struktury danych praca z plikami i bazami danych obiekty, metody i programowanie zorientowane obiektowo obsługa błędów składniowych, wykonawczych i semantycznych użycie dużych modeli językowych do przyspieszenia nauki programowania Dzięki tej książce nauczysz się używać dużych modeli językowych do nauki programowania! Sam Lau, współautor książki Learning Data Science O książce: Eksperyment myślowy — recenzja książki Spis treści: Przedmowa Rozdział 1. Programowanie jako sposób rozumowania Operatory arytmetyczne Wyrażenia Funkcje arytmetyczne Łańcuchy Wartości i typy Języki formalne i naturalne Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 2. Zmienne i instrukcje Zmienne Diagramy stanów Nazwy zmiennych Instrukcja import Wyrażenia i instrukcje Funkcja print Argumenty Komentarze Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 3. Funkcje Definiowanie nowych funkcji Parametry Wywoływanie funkcji Powtórzenie Zmienne i parametry są lokalne Diagramy stosu Śledzenie wsteczne Dlaczego funkcje? Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 4. Funkcje i interfejsy Moduł jupyturtle Tworzenie kwadratu Hermetyzacja i uogólnianie Aproksymacja okręgu Refaktoryzacja Diagram stosu Plan projektowania Notki dokumentacyjne Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 5. Instrukcje warunkowe i rekurencja Dzielenie liczb całkowitych i modulo Wyrażenia boolowskie Operatory logiczne Instrukcje if Klauzula else Łańcuchowe instrukcje warunkowe Zagnieżdżone instrukcje warunkowe Rekurencja Diagramy stosu dla funkcji rekurencyjnych Rekurencja nieskończona Dane wprowadzane z klawiatury Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 6. Wartości zwracane Niektóre funkcje zapewniają wartości zwracane Niektóre funkcje zwracają wartość None Wartości zwracane i instrukcje warunkowe Projektowanie przyrostowe Funkcje boolowskie Rekurencja z wartościami zwracanymi "Skok wiary" Ciąg Fibonacciego Sprawdzanie typów Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 7. Iteracja i wyszukiwanie Pętle i łańcuchy Wczytywanie listy słów Aktualizowanie zmiennych Wykonywanie pętli i ustalanie liczby Operator in Wyszukiwanie Moduł doctest Słownik Ćwiczenia Rozdział 8. Łańcuchy i wyrażenia regularne Łańcuch jest ciągiem Fragmenty łańcuchów Łańcuchy są niezmienne Porównywanie łańcuchów Metody łańcuchowe Zapisywanie plików Znajdowanie i zastępowanie Wyrażenia regularne Zastępowanie łańcuchów Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 9. Listy Lista to ciąg Listy są zmienne Fragmenty listy Operacje na listach Metody list Listy i łańcuchy Wykonywanie pętli względem listy Sortowanie list Obiekty i wartości Tworzenie aliasu Argumenty listy Tworzenie listy słów Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 10. Słowniki Słownik to odwzorowanie Tworzenie słowników Operator in Kolekcja liczników Zastosowanie pętli i słowników Listy i słowniki Akumulowanie listy Wartości zapamiętywane Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 11. Krotki Krotki przypominają listy Krotki są jednak niezmienne Przypisanie krotki Krotki jako wartości zwracane "Pakowanie" argumentów Funkcja zip Porównywanie i sortowanie Odwracanie słownika Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 12. Analiza i generowanie tekstu Unikalne słowa Interpunkcja Częstotliwości występowania słów Opcjonalne parametry Odejmowanie słowników Liczby losowe Bigramy Analiza Markowa Generowanie tekstu Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 13. Pliki i bazy danych Nazwy plików i ścieżki Mechanizm łańcuchów F-String Moduł YAML Moduł Shelve Przechowywanie struktur danych Sprawdzanie pod kątem równoważnych plików Przeszukiwanie katalogów Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 14. Klasy i funkcje Typy definiowane przez programistę Atrybuty Obiekty jako wartości zwracane Obiekty są zmienne Kopiowanie "Czyste" funkcje Prototyp i poprawka Rozwój rozpoczynający się od projektu Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 15. Klasy i metody Definiowanie metod Kolejna metoda Metody statyczne Porównywanie obiektów Time Metoda __str__ Metoda __init__ Przeciążanie operatorów Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 16. Klasy i obiekty Tworzenie punktu Tworzenie linii Równoważność i tożsamość Tworzenie prostokąta Modyfikowanie prostokątów Głęboka kopia Polimorfizm Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 17. Dziedziczenie Reprezentowanie kart Atrybuty kart Wyświetlanie kart Porównywanie kart Talie Wyświetlanie talii Dodawanie, usuwanie, przenoszenie i sortowanie Elementy nadrzędne i potomne Specjalizacja Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 18. Dodatki języka Python Zbiory Liczniki defaultdict Wyrażenia warunkowe Listy składane Funkcje any i all Krotki z nazwą "Pakowanie" argumentów słów kluczowych Debugowanie Słownik Ćwiczenia Rozdział 19. Końcowe przemyślenia O autorze: Allen B. Downey jest emerytowanym profesorem Olin College of Engineering. Obecnie pełni funkcję głównego danologa w PyMC Labs. Jest znany jako autor serii podręczników z zakresu informatyki i analizy danych.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Allen B. Downey
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2025
Ilość stron
  • 256
Język oryginału
  • Angielski
Tematyka
  • Programowanie
  • Projektowanie
ISBN
  • 9788328919020