Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu Nowy Staw

4,75
2 opinie

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu Howlin Patricia, Baron-Cohen Simon, Hadwin Julie Wydawnictwo: JAK Wydawnictwo ISBN: 978-83-929749-4-9 Tłumaczenie: Karwala Magdalena Format: 16.0x23.0cm Liczba stron: 300 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2016 r. Język: polski Teoria umysłu (proces czytania w …

od 32,99 Najbliżej: 35 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu Howlin Patricia, Baron-Cohen Simon, Hadwin Julie Wydawnictwo: JAK Wydawnictwo ISBN: 978-83-929749-4-9 Tłumaczenie: Karwala Magdalena Format: 16.0x23.0cm Liczba stron: 300 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2016 r. Język: polski Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. „ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem”. Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo – a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i ów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju. Stwierdzane empirycznie u dzieci z autyzmem deficyty w zakresie rozwoju teorii umysłu stanowiły inspirację dla opracowania metod umożliwiających kształtowanie tej umiejętności. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest właśnie szczególną propozycją programu rozwijającego teorię umysłu. Pierwsze wydanie poradnika „Teaching Children with Autism to Mind-Read. Practical Guide” autorstwa Patrycji Howlin, Simona Barona-Cohena i Julii Hadwin ukazało się w roku 1999 i doczekało się już siedmiu wznowień, co świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką stymulacji rozwoju umiejętności mentalizowania, jak i o wielkim zapotrzebowaniu na materiały dydaktyczne. Ta potrzeba jest udziałem rodziców, nauczycieli i terapeutów osób z autyzmem na całym świecie. Podejmując próbę jego zaspokojenia prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu Zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i rodziców Zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i rodziców Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin Wydawnictwo: JAK Wydawnictwo ISBN: 978-83-929749-9-4 Format: 16.0x23.0cm Liczba stron: 172 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2012 r. Język: polski Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY – Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: OŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY – Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” – Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ – Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ – Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU – Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REALrKuZ/K+PkoiHlP12k/ahVy6O+wQrZmYrr9M2hfm+1T/0W5oQeS4bsr+lGOM9agOxGL62U56v+aqUKRbO6eM1lVUffdeVM/9g==[/DANE_EU]

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Okładka
  • Miękka
Format
  • 16.5 x 23.5cm
Rok wydania
  • 2010
Ilość stron
  • 300
Język oryginału
  • Angielski
Tematyka
  • Dziecko
ISBN
  • 9788392974949
Model
  • miękka

Opinie Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu Nowy Staw

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,75 na podstawie 2 opinie
  • Milka
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Podręcznik napisany w przejrzysty zrozumiały sposób, polecam nauczycielom, pedagogom oraz rodzicom. Razem z ćwiczeniami bardzo przydatna do zajęć rewalidacyjnych.
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Klaudia
    4,5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Świetna, prosta i klarowna pozycja dla praktyków pracujących z dziećmi ze spektrum autyzmu. Bardzo przystępna pozycja w dodatku aspekt praktyczny wiedzie w niej prym, co jest niewątpliwą zaletą.