Motul 8100 X-Clean C3 5W40 1l Nowy Sącz

4,89
771 opinii

Najwyższej jakości w 100% syntetyczny olej silnikowy zaaprobowany przez wielu producentów samochodów. Opracowany specjalnie do nowoczesnych samochodów o wysokiej mocy silnika, wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i katalizatorami spełniającymi normy …

od 45,51 Najbliżej: 48 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Najwyższej jakości w 100% syntetyczny olej silnikowy zaaprobowany przez wielu producentów samochodów. Opracowany specjalnie do nowoczesnych samochodów o wysokiej mocy silnika, wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa i katalizatorami spełniającymi normy emisji spalin EURO IV i EURO V wymagającymi oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepkości HTHS (> 3.5 mPa.s) wyprodukowanego w technologii "Mid SAPS" – o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych (≤ 0,8%), fosforu (0,07 ≤ x ≤ 0,09%) i siarki (≤ 0,3%). Kompatybilny z katalizatorami i Filtrami Cząstek Stałych (DPF). Odpowiedni także do silników benzynowych i Diesla wymagających oleju klasy jakości ACEA A3/B3 lub A3/B4. SPECYFIKACJE ACEA C3 API SM/CF DOPUSZCZENIA BMW Long Life-04 MB-Approval 229.51 Ford WSS M2C 917A GM-OPEL dexos2 Porsche A40 Renault RN 0700 Renault RN 0710 VW 502 00 ,505 00 ,505 01 POZIOM JAKOŚCI FIAT 9.55535-S2 ZALECENIA Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, SSANGYONG... Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV i EURO V są wyposażone w czułe układy obróbki spalin. Siarka i Fosfor spowalniają działanie katalizatora i mogą spowodować uszkodzenie komponentów katalitycznych: niedostateczne oczyszczanie spalin. Popioły siarczanowe nieodwracalnie blokują filtry cząstek stałych co powoduje skrócenie cyklu regeneracji, szybkie starzenie się oleju, zwiększenie zużycia paliwa i zmniejszenie mocy silnika. Standard ACEA C3 wymaga od oleju silnikowego wysokiej odporności filmu olejowego oraz parametrów umożliwiających zmniejszenie emisji substancji szkodliwych przez wysilone silniki: MOTUL 8100 X-clean 5W-30 zawiera syntetyczne oleje bazowe i określony poziom SAPS, które zapewniają doskonałą odporność filmu olejowego, zmniejszenie tarcia w silniku i kompatybilność z układami obróbki spalin. MOTUL 8100 X-clean 5W-30 zapewnia utrzymanie doskonałych własności smarnych takich jak ochrona przed zużyciem i odporność na wysoką temperaturę co decyduje o niskim zużyciu oleju przez silnik. Oleje ACEA C3 umożliwiają uzyskiwanie długich przebiegów pomiędzy wymianami oleju. Wielu producentów pojazdów takich jak FIAT, Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Renault, SSANGYONG, SUZUKI, ... zaleca stosowanie olejów ACEA C3 do większości swoich pojazdów szczególnie tych wyposażonych w filtry DPF. Specyfikacja BMW Long Life-04 stawia poważne wymagania olejom w szczególności z powodu współpracy z układami Valvetronic i układów wtórnej obróbki spalin. Obejmuje ona wszystkie silniki BMW po 2004 r., a także wszystkie silniki BMW przed 2004 r. gdyż BMW LL-04 jest kompatybilna ze wszystkimi wcześniejszymi specyfikacjami BMW, takimi jak BMW LL-98 i BMW LL-01. UWAGA: Oleje BMW LL-04 mogą być stosowane w silnikach benzynowych tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami należy stosować oleje klasy BMW LL-01, takie jak MOTUL 8100 X-Cess 5W-40. W przypadku wątpliwości zapoznaj się z zaleceniami BMW. Olej zgodny ze standartem FORD WSS M2C 917A wymaganym w samochodach FORD Galaxy 1.9L TDI do r. m. 2006 i dla FORD Ka 1.2L Duratec i 1.3L Duratorq TDCi od rocznika modelowego 2008. Oleje GM-OPEL dexos2™ są odpowiednie do wszystkich silników Diesla GM-OPEL (także tych z filtrami DPF) i dla większości silników benzynowych od rocznika modelowego 2010. GM-OPEL dexos2™ w pełni zastępuje poprzednie specyfikacje GM: GM-LL-A-025 (Benzyna) i GM-LL-B-025 (Diesel). Specyfikacja MB 229.51 wymaga od oleju spośród wielu innych poważnych ograniczeń zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki w celu zapewnienia kompatybilności z układami wtórnej obróbki spalin stosowanych w samochodach MERCEDES. Olejów MB 229.51 należy używać w niektórych silnikach benzynowych MERCEDESA, i we wszystkich silnikach Diesla wyposażonych w filtry DPF a także w poprzednich konstrukcjach. Specyfikacja Porsche A40 wymaga niezwykle wysokiej odporności na ścinanie od oleju silnikowego. Ta specyfikacja dotyczy wszystkich silników Porsche, poza Cayenne V6 i silników Diesla (dla tych konkretnych silników należy używać olejów dopuszczonych przez Porsche zgodnie ze specyfikacją C30, takich jak olej MOTUL 8100 X-clean + 5W-30). Renault opracowało wymagania RN0700 i RN0710 dla olejów silnikowych, które będą mogły pracować w najwyższych obciążeniach cieplnych a także sprostać ograniczeniom stawianym przez nowoczesne układy obróbki spalin (TWC, DPF). Standard RN0700 stosuje się do wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) z grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung). Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich silników Diesla Renault 1.5 dCi bez filtrów cząstek stałych DPF o mocy poniżej 100 KM i wymianami oleju w przedziale 12 miesięcy i 20 000 km. Standard Renault RN0710 stosuje się do wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych, Renault Sport i silników Diesla bez DPF Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung). Specyfikacja RN0710 nie ma zastosowania do samochodów RENAULT wyposażonych w silniki Diesla 1.5 dCi bez filtrów DPF o mocy niższej niż 100 KM i wymianami oleju w przedziale 20 000 km i 1 roku, które wymagają oleju RN0700. Do silników 2,2 dCi z DPF należy używać tylko oleju RN0710, a nie RN0720. Specyfikacjia VW 502 00 i VW 505 01 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i dyspergujących, wysokiej odporności filmu olejowego na przeniesienie obciążeń oraz znakomitej odporności na wzrost lepkości spowodowany przedostawaniem się sadzy w celu spełnienia wymagań większości silników benzynowych i silników Diesla szczególnie z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Z wyjątkiem silników VW z pompowtryskiwaczami, które wymagają oleju klasy VW 505 01 takich jak MOTUL SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 lub MOTUL 8100 X-clean 5W-40). Uwaga, nie należy używać oleju MOTUL 8100 X-clean 5W-40, gdy wymagane są oleje VW 504 00 lub VW 507 00, w tym przypadku należy stosować olej MOTUL 504 00 507 00 5W-30 lub MOTUL 8100 X-clean + 5W-30. Poziom jakości FIAT 9.55535-S2 nakłada na olej silnikowy zarówno wymagania standardów ACEA C3 i klasy lepkości 5W-40 w celu doskonałego smarowania wszystkich silników benzynowych FIAT, ALFA-ROMEO, LANCIA wyprodukowanych od lipca 2007 roku. ZALECENIA Wymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i warunkami jazdy. Nie mieszać z olejami nie spełniającymi wymagań ACEA C3. Przed zastosowaniem sprawdź wymagania producenta pojazdu. WŁAŚCIWOŚCI Klasa lepkości SAE J 300 ...............5W-40 Gęstość w 20°C ASTM D1298 .........0.845 Lepkość w 40°C ASTM D445 ...........84,7 mm²/s Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 .....14,1 mm²/s Lepkość HTHS w 150°C ASTM D4741 ...............3,6 mPa.s Wskaźnik lepkości ASTM D2270 .......................172 Temperatura płynięcia ASTM D97................... -39°C Temperatura zapłonu ASTM D92 ......................234°C Popiół siarczanowy ASTM D874........................ 0,80% masy TBN ASTM D2896 ...........................................7,5 mg KOH/g

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Motul
Model
  • 8100 X-clean C3
Rodzaj
  • Syntetyczne
Przeznaczenie
  • Samochody osobowe
Klasa lepkości
  • 5W40
Pojemność
  • 1L
Specyfikacja jakościowa
  • ACEA C3

Opinie Motul 8100 X-Clean C3 5W40 1l Nowy Sącz

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,89 na podstawie 771 opinii
  • Michał
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Przejechałem na tym oleju 22 tyś. bez wymiany ( wiem, wiem dużo za dużo ale okoliczności mnie zmusiły), olej nie zmienił nawet koloru na czarny tylko był troszkę ciemniejszy niż nowy. Od czasu jak zacząłem go używać skończył się problem "brania" oleju przez silnik. Wcześniej używałem innego i dolewałem co 5 tyś. To już moja 3 wymiana na ten olej i jestem bardzo zadowolony,
    • cicha praca silnika
    • jakość
    • smarowanie
    • trwałość
  • Konrad
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Dyskusja o olejach samochodowych jest jak gra w szachy z gołębiem - bez sensu. Każdy ma swoje własne preferencje Ja zmieniam olej raz w roku, tj. co około 25 tyś. km (w listopadzie). Motul zawsze daje radę. Nawet po takim czasie nie gęstnieje za bardzo przy przymrozkach, nie jest za rzadki przy gorącym silniku. Silnik 2.2HDI od Peugeot/Citroen.
    • jakość
    • smarowanie
    • trwałość
  • Łukasz
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Porządny syntetyk w przystępnej cenie. Wcześniej używałem pseudosyntetyczny Castrol Magnatec (zalecany przez serwis), który znikał i trzeba go było wiecznie dolewać. Jak do tej pory 2000 km i brak ubytków. Auto wyraźnie ciszej pracuje.
  • w...r
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Olej 100 procent na rynek niemiecki gdyż na opakowaniu jest technologia wykonania syntetyczna a na rynek polski ten sam olej ma napis 100 syntetyk w Niemczech są inne przepisy a w Polsce naciąganie na syntetyka a w rzeczywistości ro to hydro krakowalny olej
    • cicha praca silnika
    • jakość
  • Pisar
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    olej zalalem do Passata '03 2,5TDI 180KM. Od wymiany skonczyly sie poranne chmurki przy odpalaniu po niezbyt dynamicznej jezdzie,odpala na strzal po chlodnej nocy no i chyba rzeczywiscie silnik sie troszke wyciszyl.Jestem zadowolony.