Prawo dla twórców internetowych Nisko

Świadomy praw i obowiązków blogera i vlogera... ... rozpoczynasz działalność w sieci. Albo tak Ci się tylko wydaje. Czy na pewno wiesz, jak tworzyć i publikować online, nie naruszając przy tym licznych obowiązujących przepisów i praw innych osób? Czy wiesz, jak zadbać o pełną ochronę swoich dóbr? …

od 31,50 Najbliżej: 9,2 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Świadomy praw i obowiązków blogera i vlogera... ... rozpoczynasz działalność w sieci. Albo tak Ci się tylko wydaje. Czy na pewno wiesz, jak tworzyć i publikować online, nie naruszając przy tym licznych obowiązujących przepisów i praw innych osób? Czy wiesz, jak zadbać o pełną ochronę swoich dóbr? Prowadzenie bloga czy też vloga jest swego rodzaju aktywnością publiczną. Twórca internetowy przestaje być osobą anonimową, nie jest już dłużej „zwykłym” czytelnikiem czy widzem. Zyskuje wizerunek i know-how o określonej wartości — innymi słowy, staje się marką, którą można zmonetyzować. To plus, ale są i minusy, czyli zagrożenia, których trzeba być świadomym i brać je pod uwagę, gdy pisze się teksty, kręci filmy czy komentuje cokolwiek w sieci. Prawo dla twórców internetowych to książka dla każdej osoby, która aktywnie, a przede wszystkim autorsko korzystają z internetu. Autorka postawiła przed sobą zadanie kompleksowego omówienia zagadnień prawnych związanych z obecnością w blogosferze. Zadanie tym ambitniejsze, że o trudnych aspektach prawa sieciowego Agnieszka Witońska-Pakulska pisze przystępnym, a przy tym praktycznym językiem, proponując konkretne, sprawdzone rozwiązania. Jak zorganizować bloga pod kątem prawnym? Jak prowadzić go z korzyścią dla siebie i z poszanowaniem dóbr osobistych oraz materialnych innych użytkowników sieci? Jak traktować dane osobowe czytelników? O czym należy pamiętać przy organizowaniu konkursu, a o czym przy wysyłaniu newslettera? To tylko niektóre z długiej listy pytań, na które odpowiedzi znajdziesz w tej książce! Agnieszka Witońska-Pakulska — radca prawny, kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w tym w prawie autorskim, znakach towarowych oraz zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów ukończyła Szkołę Prawa Amerykańskiego na tym samym wydziale, a po odbytej aplikacji i zdanym egzaminie radcowskim także Fashion Law Bootcamp na Fordham University w Nowym Jorku oraz studia podyplomowe zarządzania w sektorach mody na Akademii Leona Koźmińskiego i ViaModa. Świadczy pomoc prawną krajowym i zagranicznym podmiotom z sektora mody. Doradza przy opracowywaniu mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu. Spis treści: Wstęp (7) ETAP I. ROZPOCZYNASZ DZIAŁALNOŚĆ Rozdział 1. Aspekty prawne zakładania bloga (17) Jaką nazwę wybrać? (17) Czy rejestrować nazwę/logo? (21) Co może być znakiem towarowym? (24) Czy rejestrować bloga? Czy blog to prasa? (34) Domena i platforma blogowa (37) Prawa do logo i strony internetowej (42) Czy muszę mieć regulamin bloga? (46) Czy muszę rejestrować działalność? (49) ETAP II. PROWADZENIE BLOGA I KONT NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH Rozdział 2. Przygotowywanie wpisów (57) Czym jest utwór? (57) Jak cytować? (64) Inspiracja, czyli twórcza podnieta (66) Czy mogę zamieszczać na swoim blogu tłumaczenia zagranicznych wpisów? (69) Na co zwrócić uwagę, jeśli zamieszczam zdjęcia? Jak uchronić się przed wykorzystywaniem moich zdjęć? (70) Jak to jest z tym linkowaniem? (76) Uwaga na dobra osobiste! (78) Zniesławienie (82) Uwaga na czyn nieuczciwej konkurencji (84) Wykorzystanie znaków towarowych (87) Lokowanie produktów (88) Prawo do wizerunku (89) Konsekwencje naruszenia praw autorskich (92) Vlog (97) Rozdział 3. Dane osobowe (101) Czym są dane osobowe? (101) Kiedy można przetwarzać dane osobowe? Czym jest przetwarzanie danych? (104) Jak powinna być sformułowana zgoda na przetwarzanie danych osobowych? (105) Kto jest administratorem danych osobowych? Czy muszę zgłaszać bazę danych do GIODO? (108) Rozdział 4. Współpraca z markami (111) Jaką umowę powinienem zawrzeć? (111) A co z podatkami? Co bloger może "wrzucić w koszty"? (120) Jak rozliczyć próbki i prezenty? (126) Rozdział 5. Organizacja konkursów (129) Czy konkurs jest regulowany przepisami prawa? (129) Czy konkurs musi mieć swój regulamin? (130) Na co uczestnik powinien wyrazić zgodę? (131) Co z prawami autorskimi osób, które biorą udział w konkursie? (132) Podatek od wygranej (133) Rozdział 6. Newsletter (135) Zakończenie (139) Dodatki (141) Przykładowe postanowienia autorskoprawne (141) Przykład zgody na wykorzystanie wizerunku (143) Przykład zgody na przetwarzanie danych osobowych (144) Przykładowy zapis w regulaminie bloga dotyczący przetwarzania danych osobowych (146) Przykładowe zezwolenia na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z konkursem (148) O autorze: Agnieszka Witońska-Pakulska — radca prawny, kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w tym w prawie autorskim, znakach towarowych oraz zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów ukończyła Szkołę Prawa Amerykańskiego na tym samym wydziale, a po odbytej aplikacji i zdanym egzaminie radcowskim także Fashion Law Bootcamp na Fordham University w Nowym Jorku oraz studia podyplomowe zarządzania w sektorach mody na Akademii Leona Koźmińskiego i ViaModa. Świadczy pomoc prawną krajowym i zagranicznym podmiotom z sektora mody. Doradza przy opracowywaniu mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Agnieszka Witońska-Pakulska
Rok wydania
  • 2017
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 152
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress