Eisystem Eduterapeutica Adhd (Eis_Adhd) (145176) Nasielsk

Eduterapeutica ADHD dla dzieci 6 do 10 lat Zestaw Eduterapeutica ADHD zawiera: 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive oraz dostęp online na tablet, 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie, 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych, 14 kart pracy do budowania samooceny …

od 1 970 Najbliżej: 34 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Eduterapeutica ADHD dla dzieci 6 do 10 lat Zestaw Eduterapeutica ADHD zawiera: 105 ćwiczeń multimedialnych na pen-drive oraz dostęp online na tablet, 178 kart pracy wydrukowanych oraz dostępnych w programie, 5 kart pracy do scenariuszy zajęć integracyjnych, 14 kart pracy do budowania samooceny ucznia, poradnik ze scenariuszami zajęć dla nauczyciela, szkolenie on-line dla nauczycieli, długopis Banach 3D z kartami pracy oraz materiałem do tworzenia modeli; Długopis 3D jest dokonałbym narzędziem dla dzieci z ADHD do nauki cierpliwości. Zmieniając rysunki w przestrzenne obiekty rozwija u dzieci wyobraźnie przestrzenną. Program przeznaczony jest do prowadzenia zajęć i terapii z dziećmi, które mają: zdiagnozowane ADHD, symptomy zachowań bez diagnozy, wysoką wrażliwość, trudności emocjonalne, problemy w koncentrowaniu się. Korzyści dla nauczyciela, nauczyciela specjalisty, terapeuty: zaoszczędzisz czas na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy i scenariuszom, bez problemu dopasujesz ćwiczenia do rozwoju i potrzeb dziecka, z długopisem 3D oraz atrakcyjnymi grami multimedialnymi poprowadzisz ciekawe zajęcia, bez problemu zaangażujesz dzieci w zajęcia przyjaznymi zadaniami multimedialnymi, zintegrujesz grupę, w której są dzieci z ADHD, zaobserwujesz szybkie efekty terapii Korzyści dla dziecka: z łatwością zacznie kontrolować dekoncentrację, rozwinie umiejętność panowania nad emocjami w sytuacjach trudnych, pozna procesy poznawcze wykorzystywane w procesie uczenia się, chętnie weźmie udział w zajęciach terapeutycznych, które będą intersujące i przyjemne dla dziecka. Rośnie liczba zdiagnozowanych dzieci z ADHD! Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) to neurorozwojowe zaburzenia psychiczne z deficytem uwagi oraz brakiem koncentracji uwagi. Objawia się nadpobudliwością, hiperaktywnością , nadpobudliwością ruchową lub impulsywnością. Zazwyczaj przed ukończeniem przez dziecko 5. roku życia można już zauważyć pierwsze symptomy ADHD. Zaburzenia związane z ADHD diagnozuje się u ok. 6-7% dzieci w wieku wczesnoszkolnym*. Terapia jest konieczna ADHD diagnozowane jest częściej u chłopców objawiając się głównie porywczością oraz nadruchliwością .W przypadku dziewczynek pojawiają się zaburzenia uwagi i koncentracji. Praca z dzieckiem z ADHD dotyczy wszystkich nauczycieli, którzy mają dzieci z ADHD w grupie, nie tylko specjalistów/terapeutów Lekceważenie problemu może w przyszłości wpływać na funkcjonowanie dziecka i przejawiać się np. trudnościami w szkole, słabszymi wynikami czy odrzuceniem przez rówieśników. Niestosowanie terapii może powodować problemy emocjonalne, obniżenie poczucia własnej wartości oraz nieprawidłowo utrwalone role w grupie rówieśniczej Od czego rozpocząć terapie? Zajęcia terapeutyczne najlepiej jest wprowadzić od 5 roku życia dziecka ze względu na neuropatycznąć mózgu. Terapie dzieci z ADHD należy zacząć od wzmocnienia reakcji hamowania oraz podnoszenia progu frustracji. Kolejnym lub równoległym etapem powinna być praca nad poszerzaniem świadomości w obszarze emocji oraz regulacji emocji i reakcji. Ponadto w czasie zajęć terapeutycznych należy wzmacniać procesy koncentracji uwagi. Ważnym etapem terapii jest praca nad gotowością dziecka do rezygnacji z własnych przyjemności na rzecz innych osób. Z pewnością należy wprowadzić treningi pamięci bezpośredniej. Ćwiczenia multimedialne zawarte w Eduterapeutica ADHD skoncentrowane są w 5 obszarach stymulacyjnych: MODUŁ 1 – HAMOWANIE REAKCJI – ćwiczenia i zadania uczące reakcji hamowania. Od technik zadaniowych do gier, które odraczają gratyfikację celu, z uwzględnieniem systemów żetonowych. Przede wszystkim celem nadrzędnym jest uczenia dziecka czekania, odroczenia swojej reakcji zamiast reakcji na „tu i teraz”. MODUŁ 2 – KONTROLA WŁASNYCH EMOCJI „PANOWANIE NAD SOBĄ” – zadania i gry związane z szeroko pojętą inteligencją emocjonalną. Zadania symulacyjne, bajki, sytuacje społeczne, komiksy społecznych wzmacniające kompetencje dziecka w obszarze identyfikowania emocji, ich funkcji, zachowań zastępczych, technik relaksacji oraz reakcji sytuacyjnych. MODUŁ 3 – KONCENTRACJA UWAGI MIMO DZIAŁANIA DYSTRAKTORÓW – zadania, ćwiczenia i gry wzmacniające koncentrację uwagi z uwzględnieniem kontrolowanej dekoncentracji oraz przerzutności uwagi. MODUŁ 4 – GOTOWOŚĆ DO POŚWIĘCEŃ NA RZECZ NADRZĘDNEGO CELU – zadania, gry, ćwiczenia do wykorzystania w pracy grupowej, indywidualnej lub z zespołem klasowym. Ich celem jest praca nad egocentryczną postawą dziecka z ADHD z uwzględnieniem takich postaw pożądanych jak empatia oraz identyfikowanie potrzeb innych. Ponadto zadania, które będą polegały na rezonowaniu neuronów lustrzanych odpowiedzialnych za postawy współpracy. MODUŁ 5 – PAMIĘĆ OPERACYJNA (AKTYWOWANA „TU” I „TERAZ) – zadania, ćwiczenia i gry rozwijające pamięć roboczą (bezpośrednią) oraz pamięć słuchową i zadaniową. Celem tych zadań jest korelacja ćwiczeniowa w obszarze procesów poznawczych. Autorka ćwiczeń MONIKA BEKKER-GOSKA Wspaniały pedagog, na co dzień pracująca jako terapeuta, z ogromnymi sukcesami w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce. Specjalistka z długoletnią praktyką. Magister pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog, coach, neurodydaktyk. Pracuje w ośrodku rehabilitacyjnym oraz w prywatnym centrum medycznym z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, szczególnie z dziećmi z problemami szkolnymi i emocjonalnymi. Ponadto prowadzi szkolenia dla kadry oświatowej oraz warsztaty dla rodziców. Jest także wykładowcą na studiach podyplomowych. Pakiet Eduterapeutica ADHD można sfinansować: z projektu “Aktywna Tablica”