Dobro Dziecka W Procesie Resocjalizacji. Aspekty.. Namysłów

Publikacja jest wnikliwą analizą kategorii dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej w kontekstach pedagogicznym i prawnym. Justyna Kusztal stawia w swojej pracy szereg pytań o znaczenie, jakie w koncepcjach i praktyce resocjalizacyjnej przypisywane jest dobru dziecka i zasadzie działania dla …

od 35,60 Najbliżej: 47 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Publikacja jest wnikliwą analizą kategorii dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej w kontekstach pedagogicznym i prawnym. Justyna Kusztal stawia w swojej pracy szereg pytań o znaczenie, jakie w koncepcjach i praktyce resocjalizacyjnej przypisywane jest dobru dziecka i zasadzie działania dla dobra dziecka. Zdaniem autorki tylko na gruncie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej w jej obecnym stanie, definiowanym w literaturze przedmiotu jako ciągłość i zmiana, jest możliwe dokonanie analizy i rekonstrukcji znaczenia kategorii tak niejednolitej, nasyconej wieloma zaszłościami, wyobrażeniami, mitami, jak dobro dziecka-wychowanka, bo to ona stanowi sens i umocowanie aksjologiczne działań nakierowanych na zmniejszanie obszarów niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.Praca ma charakter interdyscyplinarny i składa się z trzech zasadniczych części. W części pierwszej autorka wyprowadza z literatury pedagogicznej kategorię badawczą dobra dziecka, by w części drugiej pokazać, czy i jak funkcjonuje ona we współczesnej pedagogice resocjalizacyjnej i naukach prawnych. W części trzeciej proponuje i realizuje własną koncepcję badań empirycznych, których przedmiotem są znaczenie dobra dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w procesie resocjalizacji.Ze „Wstępu"Szczególnie istotne jest podjęcie przez autorkę pionierskich rozważań koncentrujących się na rozumieniu pojęcia „dobro dziecka" oraz na różnorodnych aspektach jego funkcjonowania w obszarach teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Termin ten jest wieloznaczny i stwarza pretekst do różnych interpretacji, a Justyna Kusztal konsekwentnie analizuje te możliwości, ukazując ich etiologię i konsekwencje. Uwzględnia bogaty dorobek z tego zakresu dostępny w literaturze krajowej i obcej i po rozważaniach dotyczących problematyki dobra dziecka we współczesnych koncepcjach filozoficznych, pedagogicznych i prawnych przechodzi do wnikliwej analizy problematyki dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej. W ujęciu ewolucyjnym zarówno ukazuje zmianę poglądów co do rozumienia dobra dziecka, jak i prezentuje najważniejsze rozwiązania w tej kwestii oraz ich adaptację do praktyki wychowawczej i resocjalizacyjnej. Publikacja stanowi istotny wkład w dotychczasowy dorobek nauk pedagogicznych, w tym zwłaszcza pedagogiki resocjalizacyjnej.Z recenzji dr. hab. Marka Heinego Dobro dziecka w procesie resocjalizacji – Analiza pedagogiczna i prawna Publikacja Justyny Kusztal to wnikliwa analiza kategorii dobra dziecka w kontekście pedagogiki resocjalizacyjnej. Książka stawia istotne pytania dotyczące znaczenia, jakie dobro dziecka ma w praktyce resocjalizacyjnej, oferując czytelnikom głębokie zrozumienie tego kluczowego zagadnienia. Dla kogo jest ta książka? Pedagodzy i nauczyciele pracujący z dziećmi i młodzieżą w trudnych sytuacjach życiowych Specjaliści zajmujący się resocjalizacją i rehabilitacją społeczną Studenci kierunków pedagogicznych i społecznych Rodzice i opiekunowie dzieci w procesie resocjalizacji Osoby zainteresowane tematyką dobra dziecka w kontekście prawnym i pedagogicznym Co zyskasz dzięki tej publikacji? Głębokie zrozumienie kategorii dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej Analizę i rekonstrukcję znaczenia dobra dziecka w kontekście współczesnych wyzwań Interdyscyplinarne podejście do problematyki resocjalizacji dzieci i młodzieży Praktyczne wskazówki dotyczące działań na rzecz zmniejszania obszarów niedostosowania społecznego Wgląd w literaturę przedmiotu oraz aktualne koncepcje pedagogiczne Kluczowe tematy i obszary Definicja i znaczenie dobra dziecka Pedagogika resocjalizacyjna Interdyscyplinarność w badaniach nad dzieckiem Praktyka resocjalizacyjna w kontekście prawnym Zmiany i ciągłość w pedagogice O Autorce Justyna Kusztal to ekspertka w dziedzinie pedagogiki, specjalizująca się w resocjalizacji dzieci i młodzieży. Jej prace koncentrują się na analizie dobra dziecka oraz jego znaczeniu w kontekście pedagogicznym i prawnym. O Wydawcy Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego to renomowany wydawca, który specjalizuje się w publikacjach naukowych i akademickich. Jego misją jest wspieranie badań oraz promowanie wiedzy w różnych dziedzinach nauki. Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktuUniwersytet Jagiellońskiul. Gołębia 2431-007 Krakówsprzedaz@wuj.pl506006674

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego