Jakość projektów informatycznych Mysłowice

Zarządzaj jakością projektu od narodzin po końcowe testy! Koncepcja jakości — co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pilnować poziomu Twoich produktów Zarządzanie jakością (oprogramowania) — ustaw procesy, zasady i standardy Testowanie — znaczenie ostatniego etapu pracy z projektem Zapewnianie …

od 36,57 Najbliżej: 37 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Zarządzaj jakością projektu od narodzin po końcowe testy! Koncepcja jakości — co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pilnować poziomu Twoich produktów Zarządzanie jakością (oprogramowania) — ustaw procesy, zasady i standardy Testowanie — znaczenie ostatniego etapu pracy z projektem Zapewnianie wysokiej jakości oprogramowania to niełatwe zadanie. Osiągniesz ją, jeśli będziesz przestrzegać wysokich standardów procesu wytwarzania i dopilnujesz, by każdy problem został rozwiązany do końca. Jednak zadziwiająco wielu producentów nie traktuje poważnie sygnałów o błędach. Ujawniają się one dopiero podczas testowania, czyli na etapie, gdy już niewiele można zrobić. Ta książka podpowie Ci, jak już na pierwszych etapach tworzenia kodu wykrywać i rozwiązywać pojawiające się problemy. Popraw efektywność swojej pracy już dziś! Karolina Zmitrowicz zebrała najistotniejsze koncepcje z dziedziny zarządzania jakością oprogramowania i uzupełniła je o własne doświadczenia. Znajdziesz tu omówienie podstaw testowania oraz pomoc w organizacji i planowaniu pracy. Nauczysz się tworzyć jakość, a nie tylko ją sprawdzać. Poznasz przydatne metody weryfikacji i walidacji, podstawy tworzenia dokumentacji wyników i narzędzia Lean Software Development. Dzięki zawartym w książce wskazówkom udoskonalisz swoje produkty, zoptymalizujesz proces ich wytwarzania i powiększysz grono zachwyconych klientów. Definicja jakości i znaczenie jakości w projektach informatycznych Zarządzanie procesowe, jakością i przez jakość Zasady Deminga i koła jakości Zarządzanie jakością oprogramowania Manifest jakości i standardy Planowanie procesu zapewnienia jakości Weryfikacja i walidacja, metryki Anomalie — charakterystyka i sposób obsługi Podstawy testowania, organizacja i techniki testów Metryki związane z testowaniem i dokumentacja testów Wsparcie narzędziowe i standardy w testowaniu Doskonalenie procesów organizacyjnych i procesu testowego Lean Software development (LSD) Dbaj o jakość — pamiętaj, że stać Cię na więcej! Spis treści: Przedmowa Rozdział 1. Wprowadzenie Rozdział 2. Koncepcja jakości Definicja jakości Normalizacja Znaczenie jakości w projektach informatycznych Koszty jakości Rozdział 3. Zarządzanie jakością Zarządzanie procesowe Zarządzanie jakością Zarządzanie przez jakość Koncepcje zarządzania jakością Zasady Deminga Zasada 1. wytrwałość w zamierzeniach Zasada 2. przyjęcie nowej filozofii Zasada 3. rezygnacja z uzależnienia od masowej kontroli Zasada 4. zrezygnowanie z zamawiania wyrobów i usług wyłącznie na podstawie kryterium ceny Zasada 5. nieustanne doskonalenie procesów, wyrobów i usług Zasada 6. uczenie się nowych umiejętności Zasada 7. zamiana zwykłego zarządzania na przywództwo Zasada 8. wyeliminowanie strachu Zasada 9. przełamanie barier między pionami Zasada 10. wyeliminowanie haseł i sloganów Zasada 11. wyeliminowanie zarządzania przez cele Zasada 12. usunięcie barier, które utrudniają odczuwanie dumy z pracy, zrezygnowanie z dorocznych ocen pracowników Zasada 13. promowanie intensywnych programów szkoleniowych oraz zachęcanie do ciągłego samodoskonalenia Zasada 14. zaangażowanie wszystkich pracowników w proces transformacji Koła jakości Inne koncepcje, narzędzia i techniki zarządzania jakością Zarządzanie jakością oprogramowania Jakość oprogramowania Kodeks postępowania Zasada 1. produkt Zasada 2. interes publiczny Zasada 3. osąd Zasada 4. klient i pracodawca Zasada 5. kierownictwo Zasada 6. zawód Zasada 7. współpracownicy Zasada 8. ja Manifest jakości Standardy ISO 9000 Quality Management ISO 19011: 2011 Guidelines for auditing management systems ISO/TS 16949: 2009 Quality management systems Particular requirements for the application of ISO 9001: 2008 for automotive production and relevant service part organizations TickIT i TickIT plus ISO Technical Report 19759 (SWEBOK) Rozdział 4. Zapewnienie jakości Wprowadzenie Planowanie procesu zapewnienia jakości Plan zapewnienia jakości Czynniki wpływu Charakterystyki jakościowe dla procesu i produktu Modele jakości procesu inżynierii oprogramowania Modele jakości produktu Weryfikacja i walidacja Przeglądy Przejrzenie Przegląd techniczny Przegląd kierowniczy Inspekcja Audyt Proces realizacji przeglądu Listy kontrolne Metryki Anomalie charakterystyka i sposób obsługi Standardy ISO/IEC 25000: 2005 Software Engineering Software product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) Guide to SQuaRE ISO 9241 Ergonomics of Human System Interaction ISO 31000: 2009 Risk Management Principles and guidelines IEEE 610.12: 1990 Standard Glossary of Software Engineering Terminology IEEE 828: 2012 Standard for Configuration Management in Systems and Software Engineering IEEE 830: 1998 Recommended Practice for Software Requirements Specifications IEEE 1233: 1996 Guide for Developing of System Requirements Specifications IEEE 1362: 1998 Guide for Information Technology System Definition Concept of Operations (ConOps) Document IEEE 29148: 2011 Systems and software engineering Life cycle processes Requirements engineering IEEE 730: 2002 Standard for Software Quality Assurance Plans IEEE 1012: 1986 Standard for Software Verification and Validation Plans IEEE 1028: 2008 Standard for Software Reviews and Audits IEEE 1044: 2009 Standard Classification for Software Anomalies IEEE 1061: 1998 Standard for a Software Quality Metrics Methodology Rozdział 5. Testowanie Podstawy testowania Organizacja testów Niezależność testowania Kontekst testowania Związek testowania z innymi czynnościami wytwarzania Związek z modelem wytwarzania produktu Strategia testów Typy strategii Testowanie oparte na ryzyku Poziomy testów Testy jednostkowe (modułowe) Testy integracji Testy systemowe Testy akceptacyjne Cele testowania Techniki testowe Techniki oparte na intuicji i doświadczeniu Testowanie ad hoc Testowanie eksploracyjne Techniki oparte na specyfikacji Przedziały równoważności Analiza wartości brzegowych Tablica decyzyjna Maszyna stanów Testowanie oparte na specyfikacji formalnej Techniki oparte na kodzie Techniki oparte na przepływie kontroli Testowanie instrukcji Testowanie decyzji Techniki oparte na przepływie danych Techniki oparte na usterkach Zgadywanie błędów Testy mutacyjne Techniki oparte na użyciu Profile operacyjne Persony Techniki oparte na charakterze systemu Proces testowy Podstawowy proces testowy Planowanie testów w projekcie Projektowanie i implementacja testów Rozwój środowiska testowego Wykonanie testów Zarządzanie incydentami Ocena kryteriów zakończenia testów Monitorowanie i kontrola testów Zamknięcie testów Metryki związane z testowaniem Ocena produktu poddawanego testom Miary produktu wspierające planowanie i projektowanie testów Typy, klasyfikacja i statystyki usterek Gęstość błędów Modele wzrostu niezawodności Ocena wykonywanych testów Pomiary pokrycia/staranności Posiew usterek Wskaźnik mutacji Dokumentacja testów Dokumentacja zarządcza Dokumentacja specyfikacji testów Dokumentacja wykonania testów Dokumentacja raportów z testów Wsparcie narzędziowe Standardy w testowaniu BS 7925-1: 1998 Software testing Vocabulary BS 7925-2: 1998 Software testing Software component testing IEEE 1008: 1987 Standard for Software Unit Testing IEEE 829: 1998 Standard for Test Documentation ISO/IEC/IEEE 29119 Software Testing Normy procesowe Inne standardy Rozdział 6. Doskonalenie jakości Doskonalenie procesów organizacyjnych CMMI TickITplus ISO/IEC 15504 Software Process Improvement and Capability Determination (SPICE) Doskonalenie procesu testowego IDEAL TMMi Poziomy dojrzałości[5] Poziom 1. Wstępny Poziom 2. Zarządzany Poziom 3. Zdefiniowany Poziom 4. Mierzony Poziom 5. Optymalizacja Struktura modelu Przykład zastosowania modelu TMMi TPI Next CTP Inne modele doskonalenia procesu testowego Lean Software Development (LSD) Zasady LSD Rozdział 7. Podsumowanie Literatura O autorze: Karolina Zmitrowicz - pracuje w branży IT od 10 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie analizy biznesowej i inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami: pracowała dla wiodących organizacji finansowych w Republice Południowej Afryki, Holandii, Austrii, Słowacji, Włoszech i w Polsce. Podczas swojej kariery pełniła różne role, od testera, poprzez analityka i projektanta, po koordynatora projektów, co umożliwiło jej poznanie wielu aspektów realizacji projektów IT i nauczyło postrzegania podejmowanych tematów z różnych punktów widzenia. Praca w międzynarodowych, wielokulturowych zespołach projektowych wykształciła w niej nie tylko umiejętności efektywnego planowania i koordynacji złożonych działań, ale i doskonałe umiejętności interpersonalne. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarze biznesu i technologii wspierając organizacje m.in. w planowaniu i realizacji procesów analitycznych oraz czynności zarządzania jakością na przestrzeni całego cyklu życia rozwiązania. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje jako podstawę do rozwoju własnych metod doskonalenia procesów wytwarzania kładąc nacisk przede wszystkim na transparentność, efektywność i spójność procesów z celami biznesowymi przy jednoczesnej elastyczności i uniwersalności zastosowanych rozwiązań. Autorka kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołem oraz książek m.in. Inżynieria wymagań w praktyce (PWN 2014). Wykładowca akademicki na WSB w Gdańsku na studiach podyplomowych na kierunku Tester oprogramowania oraz kierownik studiów podyplomowych na kierunku Inżynieria wymagań w projektach informatycznych.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Karolina Zmitrowicz
Rok wydania
  • 2015
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 296
Kategorie
  • Programowanie
Wybrani autorzy
  • Karolina Zmitrowicz
Wybrane wydawnictwa
  • Helion