UX writing. Moc języka w produktach cyfrowych (audiobook) Myślenice

Gdy piszesz, myśl o ludziach. To się opłaca! UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. …

od 69,75 Najbliżej: 28 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Gdy piszesz, myśl o ludziach. To się opłaca! UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem. Tworzenie treści dla aplikacji wydaje się trudne ... i trochę tak jest. Jednak z właściwym wsparciem, na przykład takim jak ten poradnik, odpowiednio zadbasz o ludzkie emocje przy użyciu słów i klarownych komunikatów. Kto wie, może nabierzesz w tej sztuce takiej biegłości, że UX writing stanie się Twoim sposobem na zawodowe życie? Uwaga! Ten poradnik powstał specjalnie z myślą o polskich realiach i tekstach polskojęzycznych, jednak większość zawartych tu wskazówek, o ile nie dotyczą stricte gramatyki polskiej, można bez problemu zastosować do produktów anglojęzycznych czy innych z kręgu kultury zachodniej. Spis treści: Wstęp Co znajdziesz w tej książce? UX writing czy projektowanie treści? Podziękowania Obrazkowa historia jednego komunikatu Interfejs do człowieka Twarzą w interfejs, czyli (prawie) w próżnię Cyfrowo po ludzku Konwersacyjność cyfrowa Językoznawstwo i użyteczność produktów Projektowanie treści bez barier i wykluczeń Dostęp jest dwukierunkowy Czym jest niepełnosprawność Spektrum niepełnosprawności jako persona Czytanie i rozumienie tekstu w kontekście barier poznawczych WCAG i projektowanie treści WCAG to nie wszystko Bariery dostępu są istotnym problemem biznesowym Inkluzywny język polski Język dyskryminujący Empatia w UX writingu Formy protekcjonalne i lekceważące Kilka słów o wieku Stopień sprawności i zdrowie Jak mówić o płci Brzmienie neutralne płciowo Dodatkowe kwestie inkluzywności Głos i ton w produktach cyfrowych Brand i świat Język i brand Głos i ton - jak je rozróżnić? W UX ton definiuje większość decyzji pisarskich Praca nad definicją brzmienia głosu Jak to wszystko poukładać? A co z istniejącymi treściami? Przykład: ewolucja głosu UX writing, czyli proces w procesie UX Podwójny diament Proces UX writingu w skrócie Rozpoznanie terenu - praca z user story Kiedy coś napiszesz? Czy my już to mamy? Wspólna burza mózgów Siedzi i pisze Zaprojektować, zakodować, zapomnieć? Pisanie to nie wszystko Szanuj się, robisz UX writing Prosty język - fundament UX writingu Istota stosowania prostego języka Prosty język w UI Jak poprawiać istniejące trudne teksty? Przykłady upraszczania frazeologii Narzędzia pomagające upraszczać język Prosty język w Polsce Komunikaty o błędach Lepiej zapobiegać niż leczyć Zanim napiszesz Podstawy komunikowania o błędach Błędy użytkowania Błędy techniczne Dobre praktyki informowania o błędach Treści zastępcze i brak danych Empty states to nie komunikaty o błędach A gdyby tak zlikwidować treści zastępcze? Jeśli już naprawdę potrzebujesz treści zastępczych Rodzaje empty states Dobre praktyki projektowania treści zastępczych lub stanów bez danych Przyciski Zaangażowanie i konwersja Przyciski "transakcyjne" Dobre praktyki etykietowania przycisków Formularze Na co uważać przy opisywaniu formularzy? Budowa formularza Typy treści w formularzach Dobre praktyki projektowania formularzy Powiadomienia Strategia inteligentnego przeszkadzania Co rozważyć przed pisaniem powiadomień Na co uważać w trakcie pisania powiadomień? Jak sprawdzać już napisane powiadomienia? Postscriptum. Informowanie o informowaniu Myśl na koniec Potwierdzanie Potwierdzenia ze strony systemu Potwierdzenie wymagane od ludzi Język potwierdzeń Potwierdzanie asynchroniczne Mniej oczywiste formy potwierdzania Rozdział zakończony pomyślnie ;-) UX writerskie życie Kluczowe kompetencje UX writingu Praca solo i w zespole Zdalnie i w biurze Rytuały zespołu UX writerskiego Wyzwania liderskie Podsumowanie Nowy, lepszy świat Słownik pojęć Bibliografia Książki Inne publikacje Raporty Design systemy i księgi stylu O autorze: Wojciech Aleksander — trener UX writingu, projektant i strateg treści. Od 2000 roku zmienia oblicze cyfrowego świata, starając się nadawać mu coraz bardziej ludzki wymiar. W swojej karierze działał w wielu specjalnościach — od redaktora serwisu internetowego, przez tworzenie dokumentacji technicznej i architektury informacji, po projektowanie interakcji, audyty użyteczności i dostępności. Długoterminowo wspierał produkty z dziedziny healthcare, bankowości, analizy danych, marketingu i e-commerce, oprogramowania serwerowego, monitorowania sieci, a także edukacji. Oprócz tego jako mentor społecznie wspiera projekty wspomagające start i przebranżowienie osób na początku lub rozdrożu kariery (na przykład w ramach programów Tech Leaders – Women in Technology, Global Service Jam). Z wykształcenia anglista i informatyk. Prywatnie miłośnik sztuk wizualnych (między innymi street artu) i kuchni koreańskiej.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Wojciech Aleksander
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Format
  • Mp3
Rok wydania
  • 2024
Język
  • Polski
Kategorie
  • Ekonomia i biznes
ISBN
  • 9788328910621