The Bureau XCOM Declassified (Gra PS3) Mogielnica

3,5
1 opinia

The Bureau: XCOM Declassified KONSOLA: PLAYSTATION 3 STAN: NOWA WERSJA JĘZYKOWA GRY: ANGIELSKA The Bureau: XCOM Declassified to nieco odmienne spojrzenie na popularną markę gier strategicznych, w której kierowaliśmy elitarną jednostką do walki z obcymi. Tym razem mamy do czynienia z trzecioosobową …

od 72,99 Najbliżej: 43 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

The Bureau: XCOM Declassified KONSOLA: PLAYSTATION 3 STAN: NOWA WERSJA JĘZYKOWA GRY: ANGIELSKA The Bureau: XCOM Declassified to nieco odmienne spojrzenie na popularną markę gier strategicznych, w której kierowaliśmy elitarną jednostką do walki z obcymi. Tym razem mamy do czynienia z trzecioosobową strzelaniną taktyczną. W ten sposób twórcy chcieli przenieść graczy z fotela wszechwiedzącego dowódcy w buty pojedynczego żołnierza. Grę zrealizowało studio 2K Marin, czyli zespół odpowiedzialny m.in. za Bioshock 2. Tytuł ukazuje początki organizacji XCOM, która pierwotnie nosiła nazwę Biuro. Została ona powołana przez rząd amerykański w 1962 roku, gdy cały świat drżał w obliczu wiszącej na włosku wojny nuklearnej. Głównym zadaniem protoplastów XCOM-u była ochrona obywateli USA przed szkodliwymi informacjami napływającymi z ZSRR. Zmieniło się to w chwili, gdy zagrożeniem numer jeden stała się cywilizacja pozaziemska. Głównym wrogiem XCOM-u, jak i całej ludzkości, jest rasa kosmitów zwanych zudjari. By przetrwać, żerują oni na różnych planetach – w końcu ich uwagę przykuła Ziemia. Ponieważ zudjari są bliscy wymarcia, do walki z ludźmi wysyłają zniewoloną rasę kosmitów, znanych z gry XCOM: Enemy Unknown, choć sami też pojawiają się na polach bitwy w postaci jednostek elitarnych. Gracz rusza na ratunek ludzkości w skórze Williama Cartera, który osobiście prowadzi do akcji trzyosobowy zespół. Jego zadaniem jest dotarcie do miejsc, gdzie odnotowano obecność kosmitów i pozbycie się zagrożenia przy pomocy siłowych rozwiązań. Choć w grze zajmujemy się przede wszystkim strzelaniem do obcych, duże znaczenie ma dobranie odpowiedniej taktyki. Pomocna w tym jest kamera zawieszona nad ramieniem postaci, system wydawania poleceń oraz osłony terenowe. Zawsze warto rozglądać się za zaawansowaną bronią obcych, którą można śmiało użyć przeciw byłym właścicielom. Nierzadko efekty takich pukawek daleko odbiegają od technologii ludzkiej i stanowią nieocenioną pomoc w boju. Przed wyruszeniem na misję wybieramy dwóch członków drużyny, podzielonych na cztery klasy: zwiadowca skupia się na zadawaniu obrażeń, technik zajmuje się sprzętem bojowym (takim jak wieżyczki, czy miny), żołnierz wsparcia poprawia statystyki obronne kolegów, a komandos koncentruje na sobie uwagę wroga. Podczas starć możemy spowolnić czas i wydawać kompanom szczegółowe rozkazy dotyczące ruchu, ataku, bądź użycia zdolności specjalnych. Należy przy tym pamiętać, że wirtualni towarzysze nie są nieśmiertelni. Gdy zostaną powaleni, trzeba szybko im pomóc, inaczej umrą na dobre. Jest to dotkliwa strata, ponieważ członkowie zespołu awansują na kolejne poziomy doświadczenia i zyskują nowe zdolności. Po każdej misji trafiamy do siedziby XCOM-u. Tam rozmawiamy z pracownikami biura i wybieramy misje, w których chcemy wziąć udział. Operacje podzielono na fabularne, poboczne oraz takie, na które wysyłamy członków zespołu. W czasie zadań należących do głównego wątku bywają sytuacje, w których Carter musi zdecydować o czyimś losie lub dokonać innego, niełatwego wyboru. The Bureau: XCOM Declassified działa na silniku Unreal Engine 3.0. W oczy rzuca się sporo elementów charakterystycznych dla lat 60-tych ubiegłego wieku, kontrastujących z motywami rodem z science fiction. Wbrew popularnym trendom, The Bureau: XCOM Declassified skupia się w całości na rozgrywce solowej i tym samym, pozbawiona jest jakiejkolwiek formy trybu wieloosobowego, czy kooperacji. ZDJĘCIE PRODUKTU POGLĄDOWE.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Sony
Wydawca
  • Sony PlayStation
Gatunek
  • Akcja
  • FPS
Edycja
  • Standardowa
Platforma
  • PS3
Wersja językowa
  • Angielska
  • Polska
Tryb gry
  • Singleplayer
Minimalna liczba graczy
  • 1
Maksymalna liczba graczy
  • 1
Wiek graczy (PEGI)
  • od 18 lat
Wykorzystuje kontroler ruchu
  • Nie
Wersja gry
  • Pudełkowa

Opinie The Bureau XCOM Declassified (Gra PS3) Mogielnica

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
3,5 na podstawie 1 opinia
  • Użytkownik Ceneo
    3,5
    Taktyczna strzelanka z widokiem zza pleców głównego bohatera. Tak pokrótce można by scharakteryzować tę grę. Jeśli jesteście fanami strategii taktycznych w stylu XCOM: ENEMY UNKNOWN, to ta gra jest zupełnie czymś innym. Znajdziecie tu pierwiastki charakterystyczne dla XCOM:EU: - system chowania się za osłonami - podział żołnierzy na różne klasy/ specjalizacje - broń laserowa, plazmowa, konwencjonalna. - zdolności specjalne (kontrola umysłu, osłona, strzał krytyczny) - baza XCOM - kilka ras obcych (mutony, sectoidy, eteryczni, sectopody) Cała reszta gry jest inna. Moim zdaniem rozwój bazy i technologii w czasie rozgrywki następuje zbyt szybko. Praktycznie od samego początku mamy dostęp do broni obcych. Na polu bitwy uzbrojenie i amunicja walają się po prostu pod nogami. Nigdy nie odczułem braków w uzbrojeniu ani kryzysu, które były obecne XCOM:EU. Gra starcza na kilkanaście godzin. Później nie ma większego sensu do niej wracać, bo i tak nic nowego nie odkryjemy. Chyba, że chcemy zobaczyć jedno z trzech alternatywnych zakończeń. Oczywiście polecam ten produkt, bo gra się świetnie. Rozwalanie obcych za pomocą dostępnego w grze arsenału broni, bywa bardzo satysfakcjonujące. Na wyższym poziomie trudności gra stanowi nawet jakieś wyzwanie. Po zakończeniu czułem pewnego rodzaju ulgę i satysfakcję, że udało mi się ją przejść. JEŚLI LUBICIE KOPAĆ TYŁKI UFOKOM TO JEST TO GRA DLA WAS!!
    • duża ilość broni
    • grafika
    • grywalność
    • klimat lat 60-tych
    • muzyka i efekty dźwiękowe
    • widok taktyczny
    • inteligencja towarzyszy broni
    • krótka
    • liniowość fabuły
    • nudne dialogi