Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2.0 w procesie komunikacji wykładowcy – studenci Mikołów

Zaprezentowana monografia może stanowić również punkt odniesienia dla przyszłych badawczy, szczególnie w obszarze analiz kapitału społecznego polskich uczelni, przy konieczności regulowania zachowań ludzkich w relacjach osobowych i komunikacyjnych (…) Dzisiaj częstokroć sfera deklaratywności w …

od 21,77 Najbliżej: 21 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Zaprezentowana monografia może stanowić również punkt odniesienia dla przyszłych badawczy, szczególnie w obszarze analiz kapitału społecznego polskich uczelni, przy konieczności regulowania zachowań ludzkich w relacjach osobowych i komunikacyjnych (…) Dzisiaj częstokroć sfera deklaratywności w zakresie konieczności wprowadzania zmian relacji komunikacyjnych oraz lepszego podejścia do potrzeb studentów nie przekłada się na jakiekolwiek działania praktyczne, zakotwiczone w standardach wymiany informacji wewnątrz uczelni. Silne zasygnalizowanie tego rodzaju koniecznych przekształceń uważam za ciekawy i ważki element monografii autorstwa dr Małgorzaty Koszembar-Wiklik oraz dra inż. Marka Krannicha. Autorzy bardzo trafnie zauważają, że kultura organizacyjna decyduje o tempie i sposobie dokonywania zmian, w tym o wdrażanych wzorcach komunikacji oraz metodach rozwiązywania problemów przy występującej w niepewności otoczenia (…). Fragment recenzji dr. hab. inż. Jana Brzóski, prof. Pol. Śl. Spis treści: Wstęp................................................................................................................................................7 Rozdział 1 Kultura organizacyjna w świecie organizacji....................................................................9 1.1. Charakterystyka pojęcia kultury organizacyjnej...................................................................9 1.2. Definiowanie kultury organizacyjnej...................................................................................14 1.3. Tożsamość kulturowa uczelni................................................................................................34 Rozdział 2 Modele kulturowe, typy kultur organizacyjnych oraz rodzaje orientacji kulturowych...................................................................................41 2.1. Model kultury organizacyjnej Deale’a i Kennedy’ego.........................................................41 2.2. Model kultury organizacyjnej Bleichera..............................................................................43 2.3. Model kultury orgnizacyjnej według Ouchiego..................................................................45 2.4.Typologie psychologiczne Handy’ego....................................................................................46 2.5. Model Petersa..........................................................................................................................47 2.6. Typologia kultur według Hofstedego...................................................................................49 2.7. Podejście typologiczne Sikorskiego......................................................................................50 2.8. Orientacje kulturowe Harrisona – Handy’ego.....................................................................52 2.9. Cechy kultury organizacyjnej................................................................................................59 Rozdział 3 Komunikacja w mediach społecznościowych a kultura organizacyjna uczelni...........................................................................................61 3.1. Pojęcie komunikacji i jej główne wymiary..........................................................................61 3.2. Komunikacja i internet...........................................................................................................66 3.3. Web 2.0 a kultura organizacyjna uczelni..............................................................................72 Rozdział 4 Kultura organizacyjna i komunikacja w wybranych uczelniach wyższych na podstawie badań........................................................................78 4.1. Założenia badawcze................................................................................................................78 4.2. Struktura badanych.................................................................................................................80 4.3. Kultura organizacyjna uczelni w opinii badanych..............................................................81 4.4. Postrzeganie systemu komunikacji oraz wykorzystywane formy komunikacji..............88 4.5. Wykorzystywane formy komunikacji...................................................................................91 Podsumowanie............................................................................................................................106 Bibliografia...................................................................................................................................111 Spis tabel i rysunków..................................................................................................................117

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Małgorzata Koszembar-Wiklik, Marek Krannich
Rok wydania
  • 2016
Kategorie
  • Literatura dla dzieci i młodzieży
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 124