Zdjęcie Programy nauczania jezyka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2. - Międzyrzec Podlaski

Programy nauczania jezyka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2. Międzyrzec Podlaski

Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2 (- WYDANIE DRUGIE POPRAWIONE) redakcja i autorzy: Iwona Janowska, Ewa Lipińska, Agnieszka Rabiej, Anna Seretny, Przemysław Turek W 2004 roku wprowadzony został system certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, oparty na …

Ostatnia znana cena: 22,77 zł Najbliżej: brak

Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane

Opis

Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2 (- WYDANIE DRUGIE POPRAWIONE) redakcja i autorzy: Iwona Janowska, Ewa Lipińska, Agnieszka Rabiej, Anna Seretny, Przemysław Turek W 2004 roku wprowadzony został system certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, oparty na wskaźnikach biegłości językowej zawartych w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego (ESOKJ, 2003). Poprzedziły go wieloetapowe działania obejmujące między innymi prace nad standardami wymagań egzaminacyjnych, opracowanie kryteriów oceny, przygotowywanie zadań oraz testów pilotażowych i próbnych, a także szkolenia mające na celu przybliżenie i upowszechnienie systemu certyfikacji. Ukazały one konieczność modernizacji procesu nauczania polszczyzny obcokrajowców polegającej przede wszystkim na: - innej organizacji procesu kształcenia językowego, będącej konsekwencją ujmowania biegłości językowej w kategoriach określonych umiejętności, a nie wiązania jej z ukończeniem określonego kursu1; - przyjęciu zalecanego przez Radę Europy podziału na sześć poziomów zaawansowania (A1 – C2); - wprowadzeniu do codziennej praktyki dydaktycznej różnorodnych technik i typów ćwiczeń rozwijających i sprawdzających stopień opanowania wszystkich sprawności oraz kompetencji lingwistycznej uczących się. Niezbędne stało się również wskazanie kierunku oraz zakresu działań dydaktycznych mniej doświadczonym nauczycielom, a samym uczącym się języka polskiego jako obcego/drugiego – umożliwienie przystąpienia do egzaminów biegłości. Potrzebne było zatem opracowanie nowoczesnych programów nauczania, które byłyby dostosowane do standardów europejskich oraz przystawałyby do systemu certyfikacji znajomości polszczyzny. Pracy tej, z inicjatywy E. Lipińskiej i A. Seretny, podjął się zespół Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie Uniwersytetu Jagiellońskiego w składzie: Iwona Janowska, Ewa Lipińska, Agnieszka Rabiej, Anna Seretny, Przemysław Turek oraz inni. Dostarczone materiały zostały opracowane i dostosowane do koncepcji całości przez Zespół Redakcyjny. Programy nauczania języka polskiego jako obcego przygotowane zostały dla wszystkich poziomów zaawansowania (od A1 do C2).

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Władysław Miodunka (red.)
Format
  • 20.5x29.5cm
Seria
  • BIBLITEKA LINGVARIÓW
ISBN
  • 9788376381602
Wybrani autorzy
  • Opracowanie zbiorowe
Wybrane wydawnictwa
  • Księgarnia Akademicka
Rok wydania
  • 2011
Ilość stron
  • 216
Okładka
  • Miękka

Opinie Programy nauczania jezyka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2.

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 4 opinie
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    To katechizm wszystkich nauczycieli uczących języka polskiego jako obcego. Milowy krok naprzód, pozwala na uczenie logiczne i stanowi ogromna pomoc dla lektora. Standaryzacja była w tym zakresie potrzebna od dawna, więc chwała tym, którzy podjęli ten trud, dając nam narzędzie absolutnie niezbędne.
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Ewa
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Dobrze przygotowane programy nauczania języka polskiego jako obcego, uwzględniające wymagania europejskich standardów nauczania języków obcych na wszystkich poziomach nauczania od początkowego do zaawansowanego.
  • Andrii
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    This book for teachers and not for students. I wanted a book to start learning the language and ended up with topics for learning lessons.
    • akcja
    • fabuła
  • Magdalena
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.