Książka jako towar książka jako znak (E-book) Miechów

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej …

od 17,82 Najbliżej: 33 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako obiegi książkowe) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa prerecepcją. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu epoki słowa drukowanego. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane (prof. Bogumiła Kaniewska). Spis treści: Okładka Karta tytułowa seria KONTINUUM Wstęp ROZDZIAŁ 1 Po co nam dziś socjologia literatury? Tekst produkcja konsumpcja Pole rynku wydawniczego i pole instytucji konsekrujących Pasmo przenoszenia i pasmo estetyczne Stephen King, Ryszard Kapuściński i Chuck Norris Za i przeciw strukturze ROZDZIAŁ 2 Obiegi wydawnicze Obieg główny Obiegi o mniejszym zasięgu Obieg naukowy Obieg religijny Obieg literacki Obiegi literackie czy obiegi wydawnicze? ROZDZIAŁ 3 Pasmo estetyczne, teoria recepcji i socjologia czytelnictwa Indywidualne zbiorowe Materia i znaczenie Literackie nieliterackie Pasmo estetyczne jako narzędzie ideologii ROZDZIAŁ 4 Interpretacja recepcja konsumpcja Interpretacja i dystrybucja Czy wydawcy wszystko wolno? Czytelnik konsument producent Interpretacja jako towar ROZDZIAŁ 5 Materia książki Okładka Wartość sensoryczna Wartość znakowa Przypadki szczególne Opis handlowy Ilustracja Czcionka Pozorne oczywistości ROZDZIAŁ 6 Książka wczoraj i dziś Zasada multimedialnego przenoszenia Zasada ograniczonej konwergencji Proroctwa McLuhana Prognozy na przyszłość Nota wydawnicza Bibliografia Spis treści Karta redakcyjna

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Marcin Rychlewski
Wybrane wydawnictwa
  • Katedra Wydawnictwo Naukowe
Format
  • PDF
  • EPUB
Ilość stron
  • 202
Rok wydania
  • 2013

Opinie Książka jako towar książka jako znak (E-book) Miechów

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4 na podstawie 1 opinia