Jakie To Było Słowo? Ćwiczenia Logopedyczne...Cz.2 Marki
Seria zeszytów ćwiczeń Jakie to było słowo...? została przygotowana z myślą o dorosłych osobach, które na skutek uszkodzenia mózgu utraciły zdolność swobodnego posługiwania się słowami. Druga część, poświęcona rzeczownikom, zawiera ćwiczenia mające na celu ułatwienie dostępu do znanych i często …
Liczba ofert: 31
Oferta sklepu
Lista Ofert
-
3,6 kmul. Głębocka 15 Warszawa45,00 zł
-
5,1 kmul. Kondratowicza 37 Warszawa45,99 zł
-
8,4 kmul. Plac Konesera 10A Warszawa45,00 zł
-
8,6 kmul. Targowa 72 Warszawa45,00 zł
-
8,6 kmul. Czapelska 48 Warszawa45,99 zł
-
9,3 kmul. Światowida 17 Warszawa45,00 zł
-
9,5 kmul. Jubilerska 1/3 Warszawa45,00 zł
-
10 kmul. Światowida 49/43 Warszawa45,99 zł
-
11 kmul. Stawki 8 Warszawa45,99 zł
-
11 kmul. Dobra 42 Warszawa45,00 zł
-
11 kmul. Żeromskiego 1 Warszawa45,99 zł
-
11 kmul. Geodetów 2 Wołomin45,00 zł
-
11 kmul. Chmielna 4 Warszawa45,99 zł
-
12 kmul.Grochowska 207 Warszawa45,00 zł
-
12 kmul. Wspólna 27 Warszawa45,99 zł
-
12 kmul. Zgrupowania AK "Kampinos" 15 Warszawa45,00 zł
-
12 kmAl. Jerozolimskie 54 Warszawa45,00 zł
-
13 kmul. Pańska 96 Warszawa45,99 zł
-
13 kmul. Szpotańskiego 4 Warszawa45,00 zł
-
15 kmul. Górczewska 124 Warszawa45,00 zł
-
16 kmal. Niepodległości 54 Warszawa45,99 zł
-
16 kmal. Jerozolimskie 148 Warszawa45,00 zł
-
17 kmul. Powstańców Śląskich 3 Warszawa45,99 zł
-
19 kmal. Komisji Edukacji Narodowej 88 Warszawa45,99 zł
-
20 kmpl. Czerwca 1976 r. 6 Warszawa45,00 zł
-
20 kmal. Komisji Edukacji Narodowej 51 Warszawa45,99 zł
-
21 kmul. Puławska 427 Warszawa45,00 zł
-
25 kmul. Mszczonowska 3 Janki45,00 zł
-
27 kmul. Sienkiewicza 19 Pruszków45,00 zł
-
27 kmStara Iwiczna ul. Nowa 4A Piaseczno45,00 zł
-
42 kmul. Żyrardowska 14 Grodzisk Mazowiecki45,00 zł
Opis
Seria zeszytów ćwiczeń Jakie to było słowo...? została przygotowana z myślą o dorosłych osobach, które na skutek uszkodzenia mózgu utraciły zdolność swobodnego posługiwania się słowami. Druga część, poświęcona rzeczownikom, zawiera ćwiczenia mające na celu ułatwienie dostępu do znanych i często używanych słów, m.in.: pisemne i/lub ustne nazywanie obrazków wybór rzeczownika o podobnym lub przeciwnym znaczeniu wyszukiwanie homonimów nazywanie kategorii semantycznych uzupełnianie związków frazeologicznych grupowanie rzeczowników według kategorii znaczeniowej tworzenie rzeczowników z dostępnych liter wyszukiwanie rzeczowników rozpoczynających się od określonej litery Ćwiczenia mogą stanowić pomoc logopedyczną w prywatnych gabinetach, szpitalach i placówkach rehabilitacyjnych lub służyć pacjentom do indywidualnej pracy w domu. Przygotowując zestaw, starałam się wybierać słowa najczęściej używane w codziennych rozmowach, np. nazwy przedmiotów i sprzętów domowych, produktów spożywczych, środków transportu itp. Jednocześnie chciałam stworzyć jak najwięcej możliwości powtórzeń tych pospolitych słów w różnych kontekstach, aby łatwiej było je zapamiętać. Celowi temu ma służyć na przykład przypominanie sobie wyrazów należących do tej samej kategorii semantycznej (np. owoce, zwierzęta, napoje), wyrazów o podobnym lub przeciwstawnym znaczeniu (odpowiednio synonimy i antonimy) oraz wyrazów powiązanych ze sobą w inny logiczny sposób (m.in. homonimia, polisemia, paronimia). Sposób prezentacji ćwiczeń nie jest przypadkowy. Na początku umieszczone zostały ćwiczenia z obrazkami do nazywania. W dalszej kolejności trudność ćwiczeń wzrasta: wymagany jest wybór z kilku odpowiedzi, dopełnienie związków frazeologicznych oraz spontaniczna odpowiedź jedno- i wielowyrazowa. Do trudniejszych zadań należy: wypisywanie wyrazów na określoną literę, układanie wyrazów z dostępnych liter oraz układanie pełnych zdań te ćwiczenia umieszczono na końcu. Należy pamiętać, że osoby z afazją różnią się znacznie swoimi możliwościami i ograniczeniami komunikacyjnymi. Bardzo często ćwiczenie, które jest łatwe dla jednej osoby, innej może przysparzać dużych trudności. Dlatego warto wypróbować wszystkie rodzaje ćwiczeń i nie zniechęcać się w przypadku trudności. Każde ćwiczenie można ułatwić, podając na przykład pierwszą literę wyrazu lub wypisując wszystkie brakujące wyrazy, by pacjent mógł dokonać wyboru. W przypadku dużych trudności można podać dwie odpowiedzi i pozwolić wybrać właściwą. Jeśli odpowiedzi padają szybko i ćwiczenia wydają się zbyt łatwe, można je utrudnić, zakrywając na przykład wykreskowane miejsca, by informacje na temat pierwszej litery i liczby liter w wyrazie nie były dostępne. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez logopedów z różnych środowisk pracy (szpitale, przychodnie, prywatna praktyka), a także przez samych pacjentów w domu. Praca indywidualna możliwa jest w przypadku osób, które są w stanie czytać i pisać. Osoby mające trudności z czytaniem i pisaniem również mogą korzystać z ćwiczeń, jednak potrzebna im będzie pomoc terapeuty lub członka rodziny, by przeczytać polecenie lub zanotować odpowiedź. Ćwiczenia mogą być rozwiązywane ustnie, jeśli celem terapii nie jest pisanie. Z życzeniami licznych sukcesów, Aleksandra Zmudzińska Autor: Aleksandra Zmudzińska Rok wydania: 2013 Oprawa: broszurowa Format: 210x297 mm Liczba stron: 144