Jakie To Było Słowo? Ćwiczenia Logopedyczne...Cz.2 Maków Podhalański
Seria zeszytów ćwiczeń Jakie to było słowo...? została przygotowana z myślą o dorosłych osobach, które na skutek uszkodzenia mózgu utraciły zdolność swobodnego posługiwania się słowami. Druga część, poświęcona rzeczownikom, zawiera ćwiczenia mające na celu ułatwienie dostępu do znanych i często …
Liczba ofert: 22
Oferta sklepu
Lista Ofert
-
37 kmul. Zakopiańska 62 Kraków45,99 zł
-
37 kmul. Wysłouchów 3 Kraków45,99 zł
-
37 kmul. Kobierzyńska 93 Kraków45,99 zł
-
39 kmul. Wielicka 259 Kraków45,99 zł
-
39 kmul. Kalwaryjska 67 Kraków45,99 zł
-
42 kmal. Daszyńskiego 8 Kraków45,99 zł
-
42 kmul. Batorego 15B Kraków45,99 zł
-
42 kmul. Wielicka 28 Kraków45,99 zł
-
42 kmul. Pawia 5 Kraków45,00 zł
-
42 kmul. Pawia 34 Kraków45,99 zł
-
43 kmul. Świętokrzyska 5 Kraków45,99 zł
-
43 kmul. Josepha Conrada 79 Kraków45,99 zł
-
44 kmul. Kluczborska 17 Kraków45,99 zł
-
44 kmal. Pokoju 67 Kraków45,99 zł
-
44 kmul. Pilotów 2E Kraków45,99 zł
-
45 kmul. Bora-Komorowskiego 37 Kraków45,00 zł
-
45 kmal. Bora Komorowskiego 41 Kraków45,00 zł
-
46 kmul. Dobrego Pasterza 122 Kraków45,99 zł
-
46 kmul. Medweckiego 2 Kraków45,00 zł
-
46 kmul. Marii Dąbrowskiej 17A Kraków45,99 zł
-
46 kmul. Mostowa 5 Bielsko-Biała45,00 zł
-
48 kmul. Sarni Stok 2 Bielsko Biała45,00 zł
Opis
Seria zeszytów ćwiczeń Jakie to było słowo...? została przygotowana z myślą o dorosłych osobach, które na skutek uszkodzenia mózgu utraciły zdolność swobodnego posługiwania się słowami. Druga część, poświęcona rzeczownikom, zawiera ćwiczenia mające na celu ułatwienie dostępu do znanych i często używanych słów, m.in.: pisemne i/lub ustne nazywanie obrazków wybór rzeczownika o podobnym lub przeciwnym znaczeniu wyszukiwanie homonimów nazywanie kategorii semantycznych uzupełnianie związków frazeologicznych grupowanie rzeczowników według kategorii znaczeniowej tworzenie rzeczowników z dostępnych liter wyszukiwanie rzeczowników rozpoczynających się od określonej litery Ćwiczenia mogą stanowić pomoc logopedyczną w prywatnych gabinetach, szpitalach i placówkach rehabilitacyjnych lub służyć pacjentom do indywidualnej pracy w domu. Przygotowując zestaw, starałam się wybierać słowa najczęściej używane w codziennych rozmowach, np. nazwy przedmiotów i sprzętów domowych, produktów spożywczych, środków transportu itp. Jednocześnie chciałam stworzyć jak najwięcej możliwości powtórzeń tych pospolitych słów w różnych kontekstach, aby łatwiej było je zapamiętać. Celowi temu ma służyć na przykład przypominanie sobie wyrazów należących do tej samej kategorii semantycznej (np. owoce, zwierzęta, napoje), wyrazów o podobnym lub przeciwstawnym znaczeniu (odpowiednio synonimy i antonimy) oraz wyrazów powiązanych ze sobą w inny logiczny sposób (m.in. homonimia, polisemia, paronimia). Sposób prezentacji ćwiczeń nie jest przypadkowy. Na początku umieszczone zostały ćwiczenia z obrazkami do nazywania. W dalszej kolejności trudność ćwiczeń wzrasta: wymagany jest wybór z kilku odpowiedzi, dopełnienie związków frazeologicznych oraz spontaniczna odpowiedź jedno- i wielowyrazowa. Do trudniejszych zadań należy: wypisywanie wyrazów na określoną literę, układanie wyrazów z dostępnych liter oraz układanie pełnych zdań te ćwiczenia umieszczono na końcu. Należy pamiętać, że osoby z afazją różnią się znacznie swoimi możliwościami i ograniczeniami komunikacyjnymi. Bardzo często ćwiczenie, które jest łatwe dla jednej osoby, innej może przysparzać dużych trudności. Dlatego warto wypróbować wszystkie rodzaje ćwiczeń i nie zniechęcać się w przypadku trudności. Każde ćwiczenie można ułatwić, podając na przykład pierwszą literę wyrazu lub wypisując wszystkie brakujące wyrazy, by pacjent mógł dokonać wyboru. W przypadku dużych trudności można podać dwie odpowiedzi i pozwolić wybrać właściwą. Jeśli odpowiedzi padają szybko i ćwiczenia wydają się zbyt łatwe, można je utrudnić, zakrywając na przykład wykreskowane miejsca, by informacje na temat pierwszej litery i liczby liter w wyrazie nie były dostępne. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez logopedów z różnych środowisk pracy (szpitale, przychodnie, prywatna praktyka), a także przez samych pacjentów w domu. Praca indywidualna możliwa jest w przypadku osób, które są w stanie czytać i pisać. Osoby mające trudności z czytaniem i pisaniem również mogą korzystać z ćwiczeń, jednak potrzebna im będzie pomoc terapeuty lub członka rodziny, by przeczytać polecenie lub zanotować odpowiedź. Ćwiczenia mogą być rozwiązywane ustnie, jeśli celem terapii nie jest pisanie. Z życzeniami licznych sukcesów, Aleksandra Zmudzińska Autor: Aleksandra Zmudzińska Rok wydania: 2013 Oprawa: broszurowa Format: 210x297 mm Liczba stron: 144