Nowoczesne aplikacje mobilne dla studenta i technika programisty Kotlin i Android Jetpack Compose Łódź

Czy marzysz o tworzeniu nowoczesnych, responsywnych i atrakcyjnych wizualnie aplikacji mobilnych? Sięgnij po książkę, która powstała z myślą o Tobie - młodym programiście, studencie lub uczniu technikum, który chce wejść na wyższy poziom programowania pod Androida. Ta książka to wyjątkowy …

od 66,60 Najbliżej: 1,5 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Czy marzysz o tworzeniu nowoczesnych, responsywnych i atrakcyjnych wizualnie aplikacji mobilnych? Sięgnij po książkę, która powstała z myślą o Tobie - młodym programiście, studencie lub uczniu technikum, który chce wejść na wyższy poziom programowania pod Androida. Ta książka to wyjątkowy przewodnik po świecie tworzenia aplikacji mobilnych z wykorzystaniem Kotlina oraz Jetpack Compose - najnowszego narzędzia firmy Google do budowy interfejsów użytkownika. Przejrzysty język, praktyczne przykłady i aktualne technologie czynią ją idealnym wyborem zarówno dla początkujących, jak i tych, którzy już stawiają pierwsze kroki w programowaniu mobilnym. Znajdziesz tu m.in.: Wprowadzenie do języka Kotlin - nowoczesnego, bezpiecznego i intuicyjnego języka programowania; Fundamenty Jetpack Compose - deklaratywne podejście do budowy interfejsów, które zrewolucjonizowało sposób tworzenia aplikacji w Androidzie; Projekt krok po kroku, dzięki któremu utrwalisz zdobytą wiedzę i stworzysz własne aplikacje od zera; Porady i wskazówki z perspektywy ucznia technikum, który samodzielnie zgłębiał temat i dzieli się swoimi doświadczeniami. To książka napisana przez młodego programistę - dla młodych programistów. Pokazuje, że pasja, konsekwencja i nowoczesne podejście mogą zaprowadzić Cię dalej, niż myślisz. Idealna jako materiał uzupełniający do nauki w szkole, jak i solidna baza do własnych projektów oraz przygotowania do pierwszej pracy w branży IT. Spis treści: SPIS TREŚCI 1 WPROWADZENIE ............................................................................................. 11 1.1 SŁOWO WSTĘPU .................................................................................................. 11 1.2 KOTLIN ............................................................................................................... 11 1.3 KOTLIN VS JAVA ................................................................................................... 12 1.4 KODY ŹRÓDŁOWE PROGRAMÓW .............................................................................. 15 2 INSTALACJA ŚRODOWISK PROGRAMISTYCZNYCH ............................................. 19 2.1 ANDROID STUDIO ................................................................................................. 19 2.1.1 Instalacja Android Studio ........................................................................ 19 2.2 INTELLIJ .............................................................................................................. 22 2.2.1 Instalacja Intellij ...................................................................................... 22 2.2.2 Tworzenie projektu .................................................................................. 29 3 KOTLIN ............................................................................................................ 35 3.1 HELLO WORLD/OPERACJE WEJŚCIA I WYJŚCIA ............................................................ 35 3.1.1 Wyjście .................................................................................................... 35 3.1.2 Wejście .................................................................................................... 37 3.2 ZMIENNE, STAŁE ORAZ TYPY DANYCH ........................................................................ 38 3.2.1 Typy danych ............................................................................................. 38 3.2.2 Zmienne oraz stałe .................................................................................. 39 3.2.2.1 Zmienne Var .................................................................................................... 39 3.2.2.2 Zmienne Val ..................................................................................................... 41 3.2.2.3 Stałe ................................................................................................................. 42 3.3 INSTRUKCJE WARUNKOWE ..................................................................................... 43 3.4 PĘTLE ................................................................................................................ 48 3.4.1 For ........................................................................................................... 48 3.4.2 forEach .................................................................................................... 50 3.4.3 While i do-while ....................................................................................... 52 3.5 TABLICE, ZBIORY, MAPY I TYM PODOBNE ................................................................... 53 3.5.1 Tablice/Array ........................................................................................... 53 3.5.2 Zbiory ....................................................................................................... 56 3.5.3 Listy ......................................................................................................... 61 3.5.4 Mapy ....................................................................................................... 62 3.6 KONWERSJA TYPÓW ............................................................................................. 63 3.6.1 Konwertowanie typów danych ................................................................ 63 3.6.2 Smart Cast ............................................................................................... 67 3.7 FUNKCJE ............................................................................................................. 69 3.7.1 Funkcja bez parametrowa, niezwracająca żadnej wartości .................... 69 3.7.2 Funkcja z parametrami ............................................................................ 69 3.7.3 Funkcja jednoliniowa ............................................................................... 70 3.7.4 Funkcja jako wyrażenie lambda .............................................................. 71 3.7.5 Funkcja z parametrami zwracająca wartości .......................................... 72 3.7.6 Funkcja Inline........................................................................................... 75 3.7.7 Funkcje inline z parametrami noinline .................................................... 76 3.7.8 Funkcja wyższego rzędu .......................................................................... 77 3.7.9 Rekurencja ............................................................................................... 82 3.7.10 Przeciążenia ............................................................................................. 85 3.7.11 Funkcje Biblioteczne ................................................................................ 86 3.7.12 Funkcje Lokalizowane .............................................................................. 88 3.7.13 Funkcje Rozszerzające ............................................................................. 89 3.8 KLASY ................................................................................................................ 93 3.8.1 OOP czyli programowanie zorientowane obiektowo .............................. 93 3.8.2 Tworzymy pierwszą klasę ........................................................................ 94 3.8.3 Tworzymy pierwsze programy OOP ........................................................ 97 3.8.4 Polimorfizm, Dziedziczenie .................................................................... 104 3.8.5 Interfejsy i klasy abstrakcyjne ............................................................... 109 3.8.6 Hermetyzacja ........................................................................................ 111 3.8.7 klasy zagnieżdżone i wewnętrzne .......................................................... 112 3.8.8 Klasy zapieczętowane ............................................................................ 114 3.8.9 Klasy Generics i klasy wyliczeniowe ....................................................... 115 3.8.10 Delegacja ............................................................................................... 117 3.8.11 Klasy danych .......................................................................................... 120 3.8.12 Singleton ................................................................................................ 121 3.9 WYJĄTKI ........................................................................................................... 123 3.9.1 Try-catch ................................................................................................ 123 3.9.2 Throw .................................................................................................... 125 3.9.3 Try-catch-finally ..................................................................................... 127 3.9.4 Własne wyjątki ...................................................................................... 129 3.10 ASYNCHRONICZNOŚĆ .......................................................................................... 130 3.10.1 Coroutines oraz suspend fun ................................................................. 131 3.10.2 Dispatcher oraz Scope ........................................................................... 135 3.11 PODSUMOWANIE ............................................................................................... 137 4 JETPACK COMPOSE ........................................................................................ 141 4.1 WPROWADZENIE/KONFIGURACJA JETPACK COMPOSE ............................................... 141 4.1.1 Pierwsza aplikacja ................................................................................. 141 4.1.2 Kod całej aplikacji .................................................................................. 162 4.2 WSTĘP DO NOWOCZESNYCH APLIKACJI MOBILNYCH NA SYSTEMY ANDROID .................... 165 4.2.1 Czym jest Jetpack Compose? ................................................................. 165 4.2.2 Dlaczego warto używać Jetpack Compose? Wady i zalety .................... 166 4.3 TWORZENIE UI/KOMPONENTY W JETPACK COMPOSE ............................................... 168 4.3.1 Podstawowe komponenty ..................................................................... 168 4.3.2 Komponenty hierarchiczne .................................................................... 171 4.3.3 Modifier ................................................................................................. 175 4.3.4 Zaawansowane komponenty hierarchiczne .......................................... 177 4.4 ZARZĄDZANIE STANEM ........................................................................................ 186 4.4.1 Czym jest Stan? ..................................................................................... 186 4.4.2 Stan lokalny czyli remeber oraz mutuableStateOf ................................ 187 4.4.3 Przechowywanie stanu za pomocą rememberSaveable, derivedStateOf 188 4.5 ZAAWANSOWANE KOMPONENTY ........................................................................... 190 4.6 KOMUNIKACJA MIĘDZY KOMPONENTAMI ................................................................ 198 4.6.1 Przekazywanie stanu jako parametr ..................................................... 198 4.6.2 ViewModel oraz StateFlow .................................................................... 203 4.6.3 Single Source of Truth ............................................................................ 209 4.7 ZAAWANSOWANE TECHNIKI .................................................................................. 210 4.7.1 Bazy danych oraz asynchroniczne ładow .............................................. 210 4.7.2 Obsługa wyjątków ................................................................................. 219 4.7.3 Nawigacja ............................................................................................. 222 4.7.4 Rozbicie kodu projektu na kilka plików ................................................. 226 4.7.5 Motywy ................................................................................................. 227 4.7.5.1 Tworzymy aplikację zmieniającą motywy ...................................................... 227 4.7.5.2 Kod aplikacji ................................................................................................... 236 4.7.6 Powiadomienia/Komunikaty ................................................................. 239 4.7.6.1 Toast .............................................................................................................. 239 4.7.6.2 Snackbar ........................................................................................................ 240 4.7.6.3 Okno dialogowe ............................................................................................. 244 4.7.6.4 Powiadomienia .............................................................................................. 247 4.7.7 Typografia ............................................................................................. 253 4.7.8 Animacje ................................................................................................ 256 4.7.8.1 animateAsState ............................................................................................. 256 4.7.8.2 AnimatedVisibility .......................................................................................... 260 4.7.8.3 Crossfade ....................................................................................................... 261 4.7.8.4 animateContentSize ...................................................................................... 262 4.7.8.5 UpdateTransition ........................................................................................... 263 4.7.9 SideEffects ............................................................................................. 266 4.7.10 Alternatywne metody zapisu danych .................................................... 269 5 PROJEKT KOŃCOWY ....................................................................................... 275 5.1.1 Proces tworzenia projektu ..................................................................... 275 5.1.2 Podsumowanie ...................................................................................... 313 5.1.3 Kod całego projektu............................................................................... 314 6 BIBLIOGRAFIA ................................................................................................ 341

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Bartłomiej Wlach
Rok wydania
  • 2025
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 341
Kategorie
  • Programowanie
Wybrane wydawnictwa
  • ITStart