Zdjęcie Podstawy marketingu - Legnica

Podstawy marketingu Legnica

Marketing to nie tylko wiedza o technikach i narzędziach oddziaływania na rynek, ale sposób myślenia o firmie. W skrypcie przedstawiono zagadnienia dotyczące obu tych kwestii. Dużo miejsca poświęcono omówieniu narzędzi marketingowego oddziaływania na rynek oraz ich kreowania. Przedstawiona została …

Ostatnia znana cena: 30,00 zł Najbliżej: brak

Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane

Opis

Marketing to nie tylko wiedza o technikach i narzędziach oddziaływania na rynek, ale sposób myślenia o firmie. W skrypcie przedstawiono zagadnienia dotyczące obu tych kwestii. Dużo miejsca poświęcono omówieniu narzędzi marketingowego oddziaływania na rynek oraz ich kreowania. Przedstawiona została istota marketingu, jego miejsce i rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Spis treści: Przedmowa Rozdział 1. MARKETINGOWA ORIENTACJA PRZEDSIĘBIORSTWA 1. Przedmiot marketingu 2. Przedmarketingowe orientacje przedsiębiorstw 3. Prorynkowe orientacje przedsiębiorstw 4. Marketing strategiczny a marketing operacyjny 5. Marketing mix i jego elementy Pytania Rozdział 2. RYNEK I JEGO PODMIOTY 1. Rodzaje rynku 2. Rynek jako kategoria ekonomiczna 2.1. Popyt i jego determinanty 2.2. Podaż i jej elementy 2.3. Cena równowagi 2.4. Ilościowe określanie rynku 3. Elastyczność popytu na dobra i usługi 3.1. Pojęcie elastyczności 3.2. Cenowa elastyczność popytu 3.3. Dochodowa elastyczność popytu 3.4. Krzyżowa elastyczność popytu 4. Struktura podmiotowa rynku 5. Konsumenci i ich zachowania rynkowe 5.1. Zachowania rynkowe konsumentów 5.2. Racjonalność rynkowych decyzji konsumentów 5.3. Decyzje zakupowe konsumentów 5.4. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań rynkowych konsumentów 5.5. Zewnętrzne determinanty zachowań zakupowych konsumentów 6. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw 7. Ochrona interesów konsumenta Pytania Rozdział 3. MARKETINGOWE BADANIA RYNKU 1. Badania marketingowe i ich przydatność w procesie zarządzania przedsiębiorstwem 2. Formułowanie potrzeby i celu badania marketingowego 3. Wybór sposobu przeprowadzenia badania 4. Badania wtórne 5. Badania pierwotne 5.1. Badania jakościowe 5.2. Narzędzia badań jakościowych 5.3. Badania ilościowe 5.4. Reprezentatywność wyników badań ilościowych 5.5. Narzędzia badań ilościowych 5.6. Obróbka danych 5.7. Szacowanie budżetu badania 6. Badania a analiza rynku 7. Etyka badań marketingowych 8. System informacji marketingowej 9. Rynek badań marketingowych w Polsce Pytania Rozdział 4. SEGMENTACJA RYNKU 1. Od marketingu masowego do marketingu docelowego 2. Pojęcie segmentacji 3. Przyczyny segmentacji rynku 4. Kryteria i zmienne segmentacyjne 5. Warunki skutecznej segmentacji 6. Wybór rynku docelowego 7. Nisze rynkowe 8. Pozycjonowanie produktu Pytania Rozdział 5. PRODUKT JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX 1. Produkt w ujęciu marketingowym 2. Cykl życia produktu 3. Polityka nowego produktu 4. Kształtowanie asortymentu 5. Strategia rynkowa produktu 6. Jakość produktu 7. Analiza portfelowa produktu 8. Opakowanie i jego funkcje marketingowe 9. Usługi związane z produktem 10.Marka i jej pozycjonowanie Pytania Rozdział 6. CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX 1. Pojęcie ceny i jej rodzaje 2. Ograniczenia w stanowieniu cen 3. Miejsce ceny w marketingu mix 4. Metody stanowienia cen 5. Różnicowanie cen 6. Przywództwo cenowe 7. Degresywna i progresywna zasada stanowienia cen 8. Marża i prowizja jako elementy cenotwórcze 9. Procedury przetargowe 10. Macierz cena-jakość Pytania Rozdział 7. DYSTRYBUCJA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX 1. Pojęcie mixu dystrybucyjnego 2. Rodzaje dystrybucji 3. Kanały dystrybucji i ich organizacja 4. Rodzaje ogniw dystrybucyjnych 5. Systemy sprzedaży 6. Strategie współpracy w kanałach sprzedaży 7. Wybór kanałów dystrybucji Pytania Rozdział 8. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX 1. Proces komunikacji marketingowej 2. Elementy procesu komunikacji 3. Rodzaje mediów 4. Psychologiczny proces zapamiętywania przekazów 5. Model hierarchii reakcji konsumenta 6. Cele reklamy 7. Elementy reklamy 8. Style reklamowe 9. Formy reklamy 10. Agencje i domy reklamowe 11. Brief kampanii reklamowej 12. Planowanie mediów 13. Budżetowanie reklamy 14. Pomiar skuteczności reklamy i promocji 14.1. Metody i przedmiot pomiaru 14.2. Wskaźniki pomiaru kontaktów z reklamą 15. Promocja sprzedaży 16. Marketing bezpośredni 17. Reklama zewnętrzna 18. Public relations 19. Relatywne znaczenie i efektywność narzędzi promocji Pytania Rozdział 9. ZARZĄDZANIE SATYSFAKCJĄ KLIENTA 1. Pojęcie satysfakcji klienta 2. Pomiar satysfakcji klienta 3. Znaczenie badań CSI dla strategii firmy 4. Profesjonalne systemy obsługi klienta 5. Filozofia ECR 6. Zarządzanie relacjami z konsumentem 7. Kategoryzacja klientów - metoda RFM 8. Wartość klienta - metoda LTV 9. Cykl życia klienta - model CLC 10. Programy lojalnościowe Pytania Bibliografia Spis tablic Spis rysunków

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Nemezjusz M. Pazio
Wybrane wydawnictwa
  • Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Okładka
  • Miękka
Format
  • 16.0x23.0cm
Rok wydania
  • 2007
Ilość stron
  • 353
ISBN
  • 9788372076632

Opinie Podstawy marketingu

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia