ROLA KOŚCIOŁA W INTEGRALNYM ROzWOJU MŁODzIEŻY - Stanisław Głaz (E-book) Kruszwica

Człowiek staje się w pełni sobą, jeśli realizuje otrzymane od Boga wrodzone potencjalności zarówno na poziomie ludzkim, jak i duchowym. Mimo wielkich osiągnięć nauki, badacze nadal poszukują bardziej adekwatnych do współczesnych czasów i skuteczniejszych narzędzi oraz sposobów wdrażania nowych idei …

od 29,60 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Człowiek staje się w pełni sobą, jeśli realizuje otrzymane od Boga wrodzone potencjalności zarówno na poziomie ludzkim, jak i duchowym. Mimo wielkich osiągnięć nauki, badacze nadal poszukują bardziej adekwatnych do współczesnych czasów i skuteczniejszych narzędzi oraz sposobów wdrażania nowych idei duszpasterskich w celu osiągnięcia jak najbardziej wszechstronnego rozwoju człowieka. Na gruncie poszukiwań naukowych zauważa się nadal brak szerszych opracowań dotyczących sposobów realizacji misji i posłannictwa Kościoła w tej dziedzinie. Wynika to m.in. z tego, że Kościół, troszcząc się o dobro człowieka, ciągle musi odpowiadać na znaki czasu i podejmować konfrontacje z aktualnymi warunkami społeczno-ekonomicznymi danych społeczeństw, nowymi odkryciami naukowymi oraz wymaganiami rozwojowymi człowieka. Autor rozprawy, na podstawie literatury przedmiotu oraz przeprowadzonej analizy badań empirycznych, podjął próbę wskazania kilku propozycji duszpastersko-pastoralnych, które mogłyby posłużyć integralnemu rozwojowi człowieka. Dotyczą one m.in. udziału w rekolekcjach, organizacjach religijno-społecznych, poradnictwie psychologiczno-duszpasterskim. Spis treści w języku angielskim9 Wprowadzenie13 Część I. Teoretyczne założenie badań. Zarys problematyki23 Rozdział I. Potrzeby współczesnego człowieka25 1. Ogólne rozumienie potrzeby26 2. Potrzeby ludzkie31 3. Potrzeby młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II58 Podsumowanie74 Rozdział II. Problematyka życia duchowego człowieka w wymiarze eklezjalnym77 1. Doświadczenie religijne78 2. Elementy doświadczenia religijnego88 3. Składniki sprzyjające rozwojowi życia duchowego96 4. Fazy i cechy rozwoju życia duchowego121 5. Zalety rozwoju życia duchowego123 Podsumowanie126 Część II. Własne badania empiryczne129 Rozdział III. Metodologia badań własnych131 1. Syntetyczne ujęcie teoretycznych założeń problematyki badań131 2. Stan badań nad podjętym zagadnieniem133 3. Problem badawczy i cel badań136 4. Strategia badań własnych137 5. Metody zastosowane w pracy139 6. Opis grupy badanej145 Rozdział IV. Struktura przeżycia religijnego i kryzysu religijnego młodzieży149 1. Przeżycie obecności Boga150 2. Przeżycie nieobecności Boga170 3. Świadomość przeżywanego kryzysu religijnego189 Podsumowanie219 Rozdział V. Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi mężczyzn i kobiet wobec formacji eklezjalnej225 1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sensu życia oraz przeżyć religijnych mężczyzn i kobiet226 2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi mężczyzn i kobiet228 Rozdział VI. Poziom i powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych kierunkach studiów w odniesienu do formacji eklezjalnej237 1. Poziom samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego, sens życia oraz przeżyć religijnych młodzieży o różnych profilach studiów238 2. Związek samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych profilach edukacyjnych240 Rozdział VII. Powiązanie samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych tendencjach rozwojowych wobec formacji eklezjalnej251 1. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnych profilach osobowości252 2. Powiązanie niepokoju egzystencjalnego, cech osobowości i sensu życia z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnej strukturze samowiedzy262 3. Związek samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o zróżnicowanym nasileniu motywacji do poszukiwania sensu i celu życia271 4. Powiązanie samowiedzy, niepokoju egzystencjalnego i cech osobowości z przeżyciami religijnymi młodzieży o różnym nasileniu realizacji sensu i celu życia277 Rozdział VIII. Pastoralne aplikacje badań empirycznych283 1. Problematyka pracy i metody badań284 2. Uzyskane wyniki badań i ich ocena285 3. Wskazówki pastoralne311 Zakończenie332 Bibliografia335 Aneks355 Indeks nazwisk367 Summary371

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Stanisław Głaz
Ilość stron
  • 374
Rok wydania
  • 2010

Opinie ROLA KOŚCIOŁA W INTEGRALNYM ROzWOJU MŁODzIEŻY - Stanisław Głaz (E-book) Kruszwica

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4 na podstawie 1 opinia