Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie Krosno

Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z …

od 79 Najbliżej: 43 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Firma, w której wszystkim pracuje się lepiej Jako uczestnicy świata biznesu, ale także osoby związane z wszelkiego rodzaju organizacjami i instytucjami, znajdujemy się aktualnie w kluczowym momencie zmiany w podejściu do działania. W "starym" paradygmacie motywacja do działania wynika albo z oczekiwania nagrody, albo z chęci uniknięcia kary; czasem z obu czynników naraz. W "nowym" chodzi o jakościowy kontakt ... zarówno ze sobą, jak i z innymi. W tym paradygmacie istotna jest uważność na uczucia i potrzeby wszystkich zaangażowanych stron, współdzielenie mocy, współpraca i szukanie rozwiązań win-win. W tym podejściu chodzi o odpowiedzi na pytania: Co jest dla mnie i dla innych ważne? Co jest sednem sprawy? Jak możemy wzajemnie się uwzględnić, by znaleźć rozwiązanie, które wzbogaci wszystkich zaangażowanych? Autorzy tej publikacji przyglądają się drugiemu paradygmatowi funkcjonowania firm, organizacji i instytucji. Wyjaśniają, na czym polega Porozumienie bez Przemocy (NVC), i podpowiadają, jak wdrożyć jego założenia w relacjach wewnątrzfirmowych, w dialogu z partnerami i otoczeniem, a także jak wprowadzić to podejście w organizacjach. Promują model przywództwa opartego na potrzebach, dowodzą ponadto, że empatia ma moc również w biznesie i realnie przekłada się na wyniki biznesowe organizacji. Spis treści: WPROWADZENIE JAK KULTYWOWAĆ PARADYGMAT WSPÓŁPRACY, WIDZENIA CZŁOWIEKA I SZUKANIA ROZWIĄZAŃ WIN - WIN? KILKA SŁÓW O MARSHALLU B. ROSENBERGU, KTÓRY WNIÓSŁ DO ŚWIATA NVC 1. MODEL PRZYWÓDZTWA OPARTEGO NA POTRZEBACH UWSPÓLNIENIE POJĘĆ TRANSFORMACJA OD PRZEKONAŃ O PRZYWÓDZTWIE DO POSTANOWIEŃ EMPATYCZNYCH LIDERÓW/LIDEREK ORGANIZACJE JAKO PRZESTRZEŃ KONTAKTU Z POTRZEBAMI MATRYCA POTRZEB ORGANIZACJI PODSUMOWANIE 2. EMPATIA - KOMPETENCJA PRZYSZŁOŚCI. JAK ZWIĘKSZAĆ POZIOM EMPATII W ORGANIZACJACH? EMPATIA JAKO KOMPETENCJA PRZYSZŁOŚCI CZYM JEST EMPATIA? EMPATIA W ORGANIZACJI - CO TO ZNACZY? EMPATIA JAKO ŻYWA WARTOŚĆ W ORGANIZACJI JAKIE DZIAŁANIA MOGĄ KONKRETNIE WPŁYNĄĆ NA ZWIĘKSZENIE POZIOMU EMPATII? PODSUMOWANIE 3. OCENIASZ CZY DOCENIASZ? MOC INFORMACJI ZWROTNEJ CO TO JEST INFORMACJA ZWROTNA? JAKI JEST GŁÓWNY CEL INFORMACJI ZWROTNEJ, KTÓRĄ FORMUŁUJESZ W ROLI LIDERA/LIDERKI? NEUROBIOLOGIA I STREFY REGULACJI W INFORMACJI ZWROTNEJ TO, CO I JAK MÓWISZ, MA ZNACZENIE KANAPKA FEEDBACKOWA INFORMACJA ZWROTNA W MODELU FUKO POŁĄCZENIE FUKO Z NVC INFORMACJA ZWROTNA W MODELU SBI JAKIE MOGĄ BYĆ INTENCJE? PODSUMOWANIE 4. JAK PRZEWODZIĆ Z WEWNĘTRZNEGO POWOŁANIA TEORIA I WIEDZA Z ZAKRESU NVC POCZUJ SENS, PRZYJEMNOŚĆ I SATYSFAKCJĘ, CZYLI CZYM JEST SWEET SPOT? OPIS SYTUACJI/CASE STUDY PRAKTYCZNE PODPOWIEDZI IMPLIKACJI METODY W BIZNESIE PODSUMOWANIE 5. MIEJSCE POTRZEB I EMOCJI W GĄSZCZU TARGETÓW I DEADLINE'ÓW, CZYLI O COACHINGU OPARTYM NA EMPATII DZISIEJSZY OBRAZ BIZNESU CO SIĘ WYŁANIA? DECYZJA O ZMIANIE MOMENT PRÓBY COACHING EMOCJE JAKO DROGA DO POTRZEB KONFLIKT WARTOŚCI COACHING TO PROCES I ZMIANA TO PROCES SUKCES PODSUMOWANIE 6. KONFLIKT JAKO OKAZJA NA WZAJEMNE USŁYSZENIE SIEBIE ANALIZA PRZYPADKU NARZĘDZIOWNIK LIDERA/LIDERKI WSPIERAJĄCYCH OSOBY W KONFLIKCIE 7. POPATRZ NA ŚWIAT PRZEZ INNE OKULARY. ROLA NVC W ZMIANIE MODELU ORGANIZACYJNEGO ROZWÓJ LUDZKIEJ ŚWIADOMOŚCI POTRZEBA ZMIANY MODELU ORGANIZACYJNEGO PBP W ROZWOJU ZIELENI I TURKUSU 8. INKLUZYWNY LEADERSHIP - JAK NVC WSPIERA POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI I ZAUFANIA W ZESPOLE WSTĘP "SPOŁECZNY" MÓZG - DLACZEGO INKLUZYWNY LEADERSHIP JEST TAKI WAŻNY I JEDNOCZEŚNIE TAKI TRUDNY LIDERSKI MIĘSIEŃ EMPATII SAMOŚWIADOMOŚĆ KLUCZEM DO INKLUZYWNOŚCI "OBSZARY WRAŻLIWE" W RÓŻNORODNYM ŚRODOWISKU INKLUZYWNY LEADERSHIP BAZĄ DLA POCZUCIA PRZYNALEŻNOŚCI I ZAUFANIA ZAKOŃCZENIE PODSUMOWANIE IMPLIKACJA W BIZNESIE 9. OD JA, PRZEZ TY DO MY - JAK POPRZEZ KONTAKT I ŚWIADOMOŚĆ POTRZEB ORAZ ŚWIADOMOŚĆ WSPÓŁZALEŻNOŚCI BUDOWAĆ WSPÓŁPRACĘ I EFEKTYWNOŚĆ W BIZNESIE WSPÓŁPRACA I EFEKTYWNOŚĆ - DWA FILARY POWODZENIA I ROZWOJU ORGANIZACJI OD ZINTEGROWANEGO MÓZGU DO EFEKTYWNEJ I PRZYJAZNEJ PRACOWNIKOM ORGANIZACJI JAK ROZWIJAĆ I REGULOWAĆ PRAWĄ PÓŁKULĘ ORAZ WŁĄCZAĆ LEWĄ OBJĄĆ JA, TY I MY DLACZEGO PARADYGMAT NVC I "POWER WITH" MAJĄ SENS DOŚWIADCZENIA Z WDRAŻANIA NVC JAKO PARADYGMATU PODSUMOWANIE I KLUCZOWE POSTULATY WDROŻENIOWE 10. ZNACZENIE SŁUCHANIA W ROLI LIDERSKIEJ SŁUCHANIE JAKO UMIEJĘTNOŚĆ LIDERSKA BLOKADY KONTAKTU BEZPIECZEŃSTWO PSYCHICZNE KOŁA RATUNKOWE UWAŻNEGO SŁUCHANIA PRAKTYCZNE PODPOWIEDZI W BIZNESIE 11. UMIEJĘTNE PODEJMOWANIE DŁUGOTERMINOWO ZRÓWNOWAŻONYCH DECYZJI POTRZEBA A STRATEGIA ZADOWOLENIE KLIENTÓW WYPRACOWANIE WŁASNEJ DŁUGOTERMINOWO ZRÓWNOWAŻONEJ DECYZJI DLACZEGO WARTO? PODSUMOWANIE 12. JĘZYK REZONOWANIA W BIZNESIE - JAK BUDOWAĆ BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE CZYM JEST JĘZYK REZONOWANIA I DLACZEGO MA MOC CZYM JEST BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE KORZYŚCI Z DBANIA O BEZPIECZEŃSTWO PSYCHOLOGICZNE JAK JĘZYK WPŁYWA NA BEZPIECZEŃSTWO I CO MA WSPÓLNEGO Z MÓZGIEM FORMY JĘZYKA REZONOWANIA I JEGO ZASTOSOWANIE W BIZNESIE PRZYKŁADY WDROŻENIA JĘZYKA REZONOWANIA PODSUMOWANIE A. ANKIETA - BADANIE ŚWIADOMOŚCI ZASOBÓW LIDERA/LIDERKI B. LISTA UCZUĆ I LISTA POTRZEB LISTA UCZUĆ LISTA POTRZEB C. BIBLIOGRAFIA D. BIOGRAMY O autorze: Joanna Berendt – ekspert w dziedzinie komunikacji, coachingu i rozwoju osobistego Joanna Berendt to uznana autorka Onepress, której książki od lat cieszą się uznaniem czytelników i trafiają na listy bestsellerów z zakresu rozwoju osobistego i komunikacji. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie menedżerskie zdobyte w międzynarodowych korporacjach działających w branży finansowej, gdzie odpowiadała za zarządzanie projektami oraz budowanie zespołów opartych na współpracy. Między innymi uczestniczyła w procesie tworzenia od podstaw banku detalicznego - przedsięwzięcia wymagającego strategicznego myślenia i skutecznego przywództwa. Od 2008 roku aktywnie wspiera polskich przedsiębiorców jako mentor i coach we współpracy z organizacją Youth Business Poland. Jako akredytowany coach ICF PCC oraz współzałożycielka Fundacji Nowych Możliwości Equante, od 2013 roku angażuje się w rozwój jednostek i organizacji poprzez coaching systemowy, coaching menedżerski i coaching zespołów. Książki Joanna Berendt – bestsellery, które uczą, jak lepiej komunikować się i budować relacje Joanna Berendt to nie tylko doświadczony ekspert i praktyk, ale również autorka bestsellerowych książek Onepress, które zdobywają uznanie zarówno wśród specjalistów HR, menedżerów, jak i osób szukających lepszej jakości życia. Zainicjowała pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication) na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi autorskie zajęcia. Obszary jej specjalizacji obejmują: konstruktywną komunikację w organizacjach i rodzinie, rozwiązywanie konfliktów, mediacje, rozwój kompetencji miękkich, a także praktyczne zastosowanie Porozumienia bez Przemocy w codziennym życiu. Książki Joanny Berendt są cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla każdego, kto chce rozwijać umiejętność budowania autentycznych relacji, prowadzenia skutecznych rozmów oraz zarządzania zmianą w sposób empatyczny i świadomy. Należą do nich m.in. : "Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji" "KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej" "Alfabet empatii. Żyj w zgodzie ze sobą i innymi. Porozumienie bez przemocy w praktyce. Wydanie 2" "Zamiast przemawiać, zacznij rozmawiać. Porozumienie bez Przemocy w biznesie" Znajdź wszystkie bestsellery Joanny Berendt w księgarni Onepress i odkryj siłę empatycznej komunikacji oraz rozwoju osobistego z jedną z najbardziej cenionych ekspertek w Polsce.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Praca zbiorowa
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2025
Ilość stron
  • 368
ISBN
  • 9788328922570