Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich - (E-book) Kraków

Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli i uczniów, którzy podejmują tę problematykę na lekcjach przedmiotów humanistycznych. Wobec rosnącego zainteresowania tematem, co od kilku lat znajduje wyraz w rosnącej liczbie …

od 28,38 Najbliżej: 4,2 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich to pomoc dydaktyczna dla nauczycieli i uczniów, którzy podejmują tę problematykę na lekcjach przedmiotów humanistycznych. Wobec rosnącego zainteresowania tematem, co od kilku lat znajduje wyraz w rosnącej liczbie prezentacji maturalnych z języka polskiego poświęconych różnym aspektom zagłady Żydów, wydanie zestawu tekstów źródłowych wydaje się nie tylko celowe, ale i konieczne. Wybór źródeł skierowany jest również do szerokiego kręgu odbiorców interesujących się historią najnowszą. Może on służyć zainteresowanym do pogłębienia własnej wiedzy na temat wydarzeń związanych z Zagładą, a przez to przyczynić się do lepszego zrozumienia tego, co wydarzyło się w sercu Europy w połowie XX wieku. Fragment wstępu Roberta Szuchty Ćwiczenia ze źródłami, [...] to dzieło imponujące i wymuszające respekt. Ogrom źródeł i przygotowane do nich ćwiczenia pokazują jak benedyktyńską pracę w tym przypadku wykonano. Wypełniając istniejącą w polskiej dydaktyce lukę, dotyczącą nauczania w oparciu o teksty źródłowe o Holokauście, trójka autorów zestawiła interesujący zbiór źródeł historycznych i literackich. Aby pracujący z tym materiałem na lekcjach nauczyciele i uczniowie nie pozostali bezradni, wyposażono ich także w bardzo ciekawie skonstruowany zestaw dydaktyczny, składający się z kilkudziesięciu propozycji pytań i ćwiczeń, które przy zastosowaniu różnych metod pracy szkolnej można z powodzeniem wykorzystać na lekcji. [...] Czytelny układ zestawu ćwiczeń, które zostały zgrupowane w dziesięciu panelach, podejmując w ten sposób odrębne problemy do przedyskutowania i analizy źródłowej, tworzą logiczna i czytelną całość problematyki zagłady Żydów w okresie okupacji hitlerowskiej na ziemiach polskich. Stanisław B. Lenard Spis treści: Strona tytułowa Strona redakcyjna WYBÓR ŹRÓDEŁ DO NAUCZANIA O ZAGŁADZIE ŻYDÓW NA OKUPOWANYCH ZIEMIACH POLSKICH Wstęp Spis tekstów źródłowych Rozdział I NAZIZM I III RZESZA A. Ideologia B. Prześladowania Rozdział II RELACJE POLSKO-ŻYDOWSKIE W PRZEDWOJENNEJ POLSCE Rozdział III LATA 19391941 A. Pierwsze represje i prześladowania B. Przesiedlenia i tworzenie gett C. Praca przymusowa D. Życie w gettach Rozdział IV DECYDUJĄCE MIESIĄCE CZERWIECGRUDZIEŃ 1941 ROKU A. Niemieckie plany B. Pogromy C. Wojna na Wschodzie, Einsatzgruppen Rozdział V MASOWA EKSTERMINACJA A. Ziemie wcielone do Rzeszy B. Akcja Reinhardt w GG i Okręgu Białystok C. Auschwitz-Birkenau Rozdział VI WOBEC ZAGŁADY ŻYDOWSKI RUCH OPORU Rozdział VII POLACY WOBEC PRZEŚLADOWANIA I ZAGŁADY ŻYDÓW Rozdział VIII LATA 19431945 Rozdział IX PO ZAGŁADZIE Rozdział X WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI Rozdział XI ŚWIADECTWA LITERACKIE Słownik terminów Kalendarium Kolofon Przypisy WYBÓR ŹRÓDEŁ DO NAUCZANIA O ZAGŁADZIE ŻYDÓW NA OKUPOWANYCH ZIEMIACH POLSKICH Ćwiczenia Strona tytułowa Strona redakcyjna Robert Szuchta źródła historyczne w nauczaniu o Zagładzie Ćwiczenia Ćwiczenie 1A Nazistowski antysemityzm ideologia wykluczenia Ćwiczenie 1B Nazistowski antysemityzm represje wobec Żydów niemieckich w latach 19331939 Ćwiczenie 2A Z największą brutalnością przesiedlenia ludności Ćwiczenie 2B Z największą brutalnością pierwsze represje wobec Żydów polskich Ćwiczenie 3A Eksploatacja ekonomiczna praca przymusowa Ćwiczenie 3 B Eksploatacja ekonomiczna grabież mienia Ćwiczenie 4A Getto plany i cele niemieckie Ćwiczenie 4B Getto przesiedlenia Ćwiczenie 4C Getto izolacja Ćwiczenie 4D Getto oznakowanie Ćwiczenie 4E Getto głód Ćwiczenie 4F Getto tyfus Ćwiczenie 4G Getto Judenrat (Rada Żydowska) Ćwiczenie 4H Getto żydowska Służba Porządkowa Ćwiczenie 4I Getto los dzieci Ćwiczenie 4J Getto szmugiel Ćwiczenie 5A Postawy ofiary Ćwiczenie 5A Postawy ofiary (wariant II) Ćwiczenie 5B Postawy świadkowie Ćwiczenie 5C Postawy sprawcy Ćwiczenie 6A Eksterminacja niemieckie plany Ćwiczenie 6B Eksterminacja ośrodki zagłady Ćwiczenie 7A Opór cywilny Ćwiczenie 7B Opór zbrojny Ćwiczenie 7C Opór zbrojny powstanie w getcie warszawskim Ćwiczenie 8A Pomoc Żydom indywidualna Ćwiczenie 8B Pomoc Żydom instytucjonalna Ćwiczenie 8C Pomoc Żydom reakcje świata Ćwiczenie 9 Ocaleni Ćwiczenie 10 Wyjątkowość Zagłady Wiesława Młynarczyk Teksty literackie w nauczaniu o zagładzie Ćwiczenia ZUZANNA GINCZANKA, NON OMNIS MORIAR [242] WŁADYSŁAW BRONIEWSKI, BALLADY I ROMANSE [233] STANISŁAW WYGODZKI, LOKOMOTYWA [284] WŁADYSŁAW SZLENGEL, RZECZY [280] HENRYK GRYNBERG, RETORYCZNE PYTANIE [244] TADEUSZ BOROWSKI, U NAS W AUSCHWITZU [231] CHARLOTTE DELBO, ULICA GDZIE SIĘ PRZYJEŻDŻA, ULICA SKĄD SIĘ ODJEŻDŻA [236] HENRYK GRYNBERG, DZIEDZICTWO (FRAGMENT) [246] ZOFIA NAŁKOWSKA, PRZY TORZE KOLEJOWYM [267] HANNA KRALL, TA Z HAMBURGA [262] JERZY FICOWSKI, TWOJE MATKI OBIE [239] JERZY ANDRZEJEWSKI, WIELKI TYDZIEŃ [225] TADEUSZ RÓŻEWICZ, GAŁĄŹ [270] ZBIGNIEW HERBERT, PAN COGITO SZUKA RADY [251] IDA FINK, WARIAT [240] HANNA KRALL, SYNDROM OCALONYCH (FRAGMENT) [261] JAROSŁAW IWASZKIEWICZ, WZLOT (FRAGMENT) [253] Bibliografia Przypisy Kolofon

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Barbara Engelking, Bogdan Jędruszczak, Jacek Leo
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 932
Rok wydania
  • 2010
Kategorie
  • Publicystyka

Opinie Wybór źródeł do nauczania o zagładzie Żydów na okupowanych ziemiach polskich - (E-book) Kraków

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia