Warstwowość dzieła literackiego w ujęciu Romana Ingardena (PDF) Kraków

[…] recenzowana książka świadczy, że jej autorka, p. Beata Garlej, znakomicie rozumie nie tylko samą koncepcję warstw dzieła literackiego, ale też uwzględnia zróżnicowanie i rozległość kontekstów tej koncepcji. […] Chciałbym jednak podkreślić przede wszystkim duże zalety naukowe recenzowanej …

od 13,38 Najbliżej: 4,2 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

[…] recenzowana książka świadczy, że jej autorka, p. Beata Garlej, znakomicie rozumie nie tylko samą koncepcję warstw dzieła literackiego, ale też uwzględnia zróżnicowanie i rozległość kontekstów tej koncepcji. […] Chciałbym jednak podkreślić przede wszystkim duże zalety naukowe recenzowanej książki. Daje ona przekrojowy obraz może najważniejszej teorii dzieła literackiego, jaka zrodziła się na gruncie polskiej myśli literaturoznawczej. Przywołuje wątki mało dotąd obecne w refleksji nad teorią Ingardena, jak wątek multiplikacji warstw. Podkreślić także należy rozległość studiów teoretycznych, jakie przeprowadziła autorka w ramach prowadzonych badań. Z recenzji wydawniczej dr. hab. Andrzeja Tyszczyka, prof. KUL […] Autorka pracy, dysponując wysokimi kompetencjami filozoficznymi i literaturoznawczymi, a także doskonałą znajomością dorobku krakowskiego fenomenologa, precyzyjnie i z niezwykłą starannością refleksji przybliża, ewokuje i rozwija jeden z najważniejszych wątków estetycznej myśli Ingardena. […] W sytuacji stopniowego rozmywania się specyfiki przedmiotu badań w humanistyce, powrót do refleksji filozofa, którego doświadczenia wynikały z estetycznej empirii, wydaje się nie do przecenienia. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Bernadetty Kuczery-Chachulskiej (UKSW, IBL PAN) Beata Garlej (ur. 1983) – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, adiunkt w Katedrze Teorii Literatury na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Absolwentka Wydziału Filologicznego (2007) oraz Wydziału Nauk Historycznych (2010) Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, a także Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej UKSW (2013). Zainteresowania badawcze: teoria literatury, poetyka dzieła literackiego, filozofia fenomenologiczna (ze szczególnym uwzględnieniem estetyki i aksjologii R. Ingardena), historia obyczajowa Polski doby XIX w. Spis treści: Wstęp Wykaz dzieł Romana Ingardena I. Warstwowa budowa dzieła literackiego w ujęciu Romana Ingardena – prezentacja teorii II. Teoria warstwowości w dziełach sztuki nie(czysto)literackiej III. Recepcja warstwowości w Ingardenowskiej teorii dzieła literackiego III. 1. Charakter zależności pomiędzy grafią a układem warstwowym dzieła III. 2. Konstytutywna liczba warstw dzieła literackiego III. 3. Zwielokrotnienie wymiaru warstwowego budowy dzieła literackiego IV. Rozwinięcie koncepcji warstwowości dzieła literackiego IV. 1. Koncepcja warstwowości dzieła literackiego rozwinięta w perspektywie formalno-ontologicznej: Ingardenowskie rozumienie pojęć „treść” i „forma” dzieła sztuki literackiej IV. 2. Koncepcja warstwowości dzieła literackiego ujęta w perspektywie ontologii egzystencjalnej: zagadnienie fundamentu bytowego dzieła sztuki literackiej IV. 3. Konsekwencja koncepcji warstwowości dzieła sztuki literackiej: konkretyzacja estetyczna Zakończenie Bibliografia Streszczenie Indeks osobowy INFORMACJE :

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Beata Garlej
Rok wydania
  • 2015
Wybrane wydawnictwa
  • Universitas
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 260
Format
  • PDF