Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu mobi,epub,pdf Przemysław Kutnyj Kraków

Uniwersalny klucz do dobrej rozmowy naprawdę istnieje! Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy …

od 44,50 Najbliżej: 1,6 km

Liczba ofert: 4

Oferta sklepu

Opis

Uniwersalny klucz do dobrej rozmowy naprawdę istnieje! Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy konkretnych informacji, zasiania w nim ziarna wątpliwości wobec konkurencyjnych projektów albo przekonania go do pomysłu na wspólne działanie. Im wytrawniejszy i skuteczniejszy rozmówca, tym większy wpływ wywiera na innych ludzi. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o wywieranie wpływu przy użyciu słów. Niektórzy rodzą się z naturalnym talentem do konwersowania. Częściej jednak nauka efektywnej komunikacji zajmuje ludziom nieco więcej czasu - i to do nich skierowana jest ta książka. Sztukę efektywnej rozmowy bowiem można opanować, można się jej nauczyć. Przy czym nie wolno zapominać o uniwersalnym kluczu do każdej wymiany myśli z drugim człowiekiem, czyli o byciu zabawnym. Nie śmiesznym, bo śmieszność jest przypadkowa, niezamierzona, nie daje się kontrolować, a co za tym idzie - nie możemy jej wykorzystać jako narzędzia wywierania wpływu. Umiejętność świadomego wywoływania uśmiechu na twarzach innych, i to dokładnie w momentach, w których będzie nam on sprzyjał - o, to wielka sztuka. Naucz się jej i wplataj humor do rozmowy wtedy, kiedy będzie Ci to potrzebne! Poznaj przy okazji kluczowe zasady decydujące o udanej rozmowie - dzięki ich znajomości będzie Ci zdecydowanie łatwiej wplatać w nią żart. Spis treści: Wstęp, czyli jak być zabawnym i po co Rozdział 1. Etapy i istota rozmowy Początek Środek Koniec Cztery wierzchowce konwersacji Na co zwracać uwagę, a czego unikać? Rozdział 2. W co gramy, rozmawiając, czyli dwa słowa o psychologii rozmowy Jak wejść na głębszy poziom konwersacji? Rozdział 3. Zanim zaczniesz Mowa wewnętrzna Rozdział 4. Autoprezentacja Długość Okoliczności Rozdział 5. Small talk: zasady Jak mówić? Jak nie nudzić? Jak zacząć small talk? Jak zakończyć small talk? Rozdział 6. Big talk, czyli miej cel i plan Życie zawodowe/biznesowe Plan Życie towarzyskie i uczuciowe Trudne sytuacje życiowe Ważne zasady Liczba osób uczestniczących w rozmowie Jak kończyć rozmowę? Prowadzenie rozmów trudnych Rozdział 7. Jak argumentować Fakty Logika Dedukcja i indukcja Sposoby tworzenia argumentów Emocje Rozdział 8. Jak słuchać Rozdział 9. Mowa ciała na co dzień Emocje Przekazywanie stosunku do innych ludzi Autoprezentacja Rozdział 10. Głos Głośność Barwa i wysokość Tempo Intonacja Akcent wyrazowy i nie tylko Akcent logiczny Emocje w głosie Ton wypowiedzi Rozdział 11. O asertywności Rozdział 12. Twój typ zachowania a naturalne obawy przed podjęciem rozmowy Rozdział 13. Humor w rozmowie Teoria 1: niespójność Teoria 2: wyższość Teoria 3: uwalnianie napięcia Rozdział 14. Narzędzia doskonalące humor i błyskotliwość 1. Wyolbrzymienie 2. Przesada 3. Karykatura 4. Parodia 5. Groteskowość oparta na wyolbrzymianiu 6. Pomniejszanie 7. Niespodzianka 8. Wydobywanie kontrastów 9. Operowanie anachronizmami dotyczącymi zwyczajów, poglądów, języka 10. Eufemizm 11. Przeformułowanie definicji 12. Gra słowna 13. Uproszczenie 14. Porównanie 15. Niezgodność 16. Ironia Rozdział 15. O dowcipie Rozdział 16. Jak żyć: o pisaniu, telefonowaniu i onlinie Pisanie e-maili Telefonowanie Online Rozdział 17. Sztuka opowieści, czyli mów zajmująco Rozdział 18. O elokwencji i przebijaniu bańki Rozdział 19. O języku (jasność, styl, retoryka) Tempo Stylistyka Rozdział 20. Savoir vivre - kiedy lepiej siedzieć cicho Co robić? Rozdział 21. O wdzięku Przechodzenie z tematu na temat Opowiadanie z odbiorcą na horyzoncie Takt Jak ćwiczyć? Zakończenie Podziękowania O autorze: Przemysław Kutnyj – ekspert od retoryki, storytellingu i komunikacji Przemysław Kutnyj to uznany autor Onepress, którego publikacje cieszą się dużym zainteresowaniem i regularnie trafiają na listy bestsellerów w kategorii komunikacja, rozwój osobisty i wystąpienia publiczne. Jest certyfikowanym trenerem biznesu i facylitatorem (APMG), a także doświadczonym konsultantem public relations. W ciągu kilkunastu lat kariery współpracował z wieloma znanymi firmami i instytucjami, takimi jak: Orlen, BNP Paribas, Tramwaje Warszawskie, Bank Gospodarstwa Krajowego, MSWiA, Interia, czy Lotos. Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowego Studium Kształcenia Głosu i Mowy na Uniwersytecie SWPS, specjalizuje się w szkoleniach z zakresu wystąpień publicznych, storytellingu, autoprezentacji i poprawnej polszczyzny. Jest również laureatem nagród – Mistrzem Polski w przemówieniach humorystycznych oraz zwycięzcą międzynarodowych konkursów retorycznych na poziomie europejskim. Książki Przemysław Kutnyj – bestsellery dla każdego, kto chce mówić lepiej i skuteczniej Książki Przemysława Kutnyja to nie tylko praktyczne przewodniki, ale także źródła inspiracji dla wszystkich, którzy chcą doskonalić sztukę wypowiedzi – zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Najnowsza publikacja autora, "Storytelling, czyli jak opowiadać historie w biznesie", to obowiązkowa lektura dla menedżerów, liderów i marketerów, którzy chcą tworzyć przekonujące narracje i lepiej komunikować się z odbiorcami. Do jego najważniejszych tytułów należą także: "Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać" – kompleksowy podręcznik dla osób chcących opanować sztukę argumentacji i logicznej wypowiedzi; "Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu" – poradnik o tym, jak prowadzić lekką, inteligentną rozmowę i unikać komunikacyjnych wpadek. Jako ekspert komunikacji i autor bestsellerów Onepress, Przemysław Kutnyj dzieli się swoją wiedzą także podczas szkoleń i warsztatów organizowanych w ramach własnej działalności edukacyjnej Dobra Mowa. Jeśli interesuje Cię rozwój kompetencji miękkich, wystąpienia publiczne, storytelling lub sztuka konwersacji – sięgnij po książki Przemysław Kutnyj dostępne w ofercie księgarni Onepress.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Przemysław Kutnyj
Rok wydania
  • 2022
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Ilość stron
  • 192
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB