Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji - Paweł Kazibudzki (E-book) Koziegłowy

4,5
1 opinia

Podobno uczucia odgrywają kluczową rolę w kierowaniu nieskończonym strumieniem decyzji, które musimy podejmować w swoim życiu każdego dnia. Przypuszczenie to rozpoczęło proces poszukiwań, które doprowadziły Autora niniejszej książki do stwierdzenia, że decyzji nie można podejmować, kierując się …

od 24,65 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Podobno uczucia odgrywają kluczową rolę w kierowaniu nieskończonym strumieniem decyzji, które musimy podejmować w swoim życiu każdego dnia. Przypuszczenie to rozpoczęło proces poszukiwań, które doprowadziły Autora niniejszej książki do stwierdzenia, że decyzji nie można podejmować, kierując się czystym rozsądkiem. A to dlatego, że większość z nich wymaga nie tylko wyczucia, ale i tzw. mądrości emocjonalnej, którą z kolei dają nam jedynie wcześniejsze doświadczenia. Czy zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że w pierwszych kilkutysięcznych sekundy postrzegania czegoś nie tylko nieświadomie pojmujemy, co to jest, ale także decydujemy, czy się nam to podoba czy nie? Nie sądzę. A tak właśnie działa tzw. poznająca nieświadomość, której magazynem jest ciało migdałowate znajdujące się w ludzkim mózgu. Im silniejsze jest pobudzenie ciała migdałowatego, tym silniejsze utrwalenie przeżyć, które stają się częścią najbardziej niezatartych wspomnień. Jak się okazuje, nasz mózg ma dwa układy pamięci - jeden przeznaczony do rejestrowania zwykłych wydarzeń, a drugi do przechowywania faktów silnie nacechowanych emocjonalnie. To właśnie dlatego "nawet nie potrafimy myśleć" w chwilach przygnębienia, niepokoju czy złości, gdyż w pewnym sensie mamy dwa mózgi, dwa umysły i dwa odmienne rodzaje inteligencji: racjonalną i emocjonalną. Tak się też składa, że sam intelekt nie może wykorzystać w pełni swych możliwości bez udziału emocji. Generalnie rzecz biorąc ludzie koncentrują się najlepiej wtedy, gdy jakieś zadanie wymaga od nich wysiłku nieco większego niż zwykle i są w stanie zdobyć się na taki wysiłek. Jeśli wymagania są zbyt małe, to są znużeni. Jeśli są zbyt duże, to zaczynają się niepokoić. Tylko w strefie, która oddziela znużenie od niepokoju, występuje apogeum ludzkich możliwości, także intelektualnych, nazwane przez badaczy stanem uskrzydlenia. A co by się stało, gdyby tak wykorzystać ten stan i towarzyszące mu warunki do rozwoju kompetencji potrzebnych w biznesie? Stanisława Borkowska twierdzi w swoim artykule zatytułowanym: Edukacja w Polsce w drodze do Gospodarki Opartej na Wiedzy [...], że "kompetencje niezbędne w wykonywaniu pracy zdobywa się przez: - praktyczne wykorzystanie wiedzy (learning by using); - działanie (learning by doing); - interakcje i eksperymentowanie (experimental learning)". To właśnie stwierdzenie, w powiązaniu z autorskimi doświadczeniami na polu tzw. symulacyjnych gier decyzyjnych serio, wykreowało zasadniczy obszar dociekań naukowych, które w bardzo ciekawy sposób zostały opisane w niniejszej książce. To właśnie one stanowią też podstawową myśl przewodnią niniejszej pracy. Nie jest ona jednak wszechstronną analizą wszystkich aspektów procesu racjonalnego i emocjonalnego uczenia się. Natomiast jest, a przynajmniej taka była intencja jej Autora, istotnym przyczynkiem na drodze do wyjaśnienia tego, dlaczego nasze świadome działania wynikają z procesów, których często sobie nie uświadamiamy, a także jak te procesy wykorzystać do rozwoju i doskonalenia indywidualnych kompetencji w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Na zakończenie warto podkreślić, że książkę napisano tak, aby była ona zrozumiała dla czytelnika bez przygotowania naukowego, nie znającego specjalistycznej terminologii. Jednocześnie jednak pisano ją w sposób nie trywializujący osiągnięć współczesnej myśli naukowej. Jej Autor ma szczerą nadzieję, że udało mu się stworzyć publikację, którą z przyjemnością czytać będą zarówno dyletanci w tej dziedzinie wiedzy, jak i naukowcy. Spis treści: Wstęp 9Teoria przedsiębiorcy właściciela menedżera 15Geneza i istota pojęcia przedsiębiorca 17Przedsiębiorca i przedsiębiorcze szkoły myślenia 19Pojęcie i typologia małego przedsiębiorstwa 25Kryteria jakościowe 26Kryteria ilościowe 27Kryteria mieszane 29Pojęcie i typologia małego przedsiębiorcy 30Typy przedsiębiorcy-właściciela-menedżera w sektorze małych podmiotów gospodarczych 34Analiza przyczyn niepowodzenia gospodarczego małych przedsiębiorstw 37Skala niepowodzenia gospodarczego w Polsce 41Błędy w procesie zarządzania przedsiębiorstwem jako przyczyna niepowodzeń gospodarczych 44Społeczno-osobowościowe aspekty niepowodzenia gospodarczego. 56Paradygmat rozwoju kompetencji 61Wprowadzenie do problematyki 63Geneza i istota pojęcia kapitał intelektualny 69Mądrość a kompetencje, czyli pomiędzy ustami a brzegiem pucharu 75Doskonalenie kompetencji w świetle teorii nauczania 95Doskonalenie kompetencji poprzez trening 104SGDS i jej użyteczność w procesie rozwoju kompetencji 111Geneza symulacyjnej gry decyzyjnej 113Pojęcie symulacji 114Istota gry 115Współzawodnictwo 121Pojęcie symulacyjnej gry decyzyjnej 121Rzeczywistość i jej symulacje 130Historia symulacyjnych gier decyzyjnych serio 132Model operacjonalizacji kompetencji PWM metodą SGDS 140Najważniejsze konkluzje empiryczne dotyczące użyteczności SGDS jako narzędzia samodoskonalenia 145Analiza wyników autorskich badań empirycznych 156Synteza myśli przewodniej 163Konkluzje i wnioski 165Załączniki 169Literatura 191Pozycje zwarte 193Artykuły i referaty 203Publikacje w formie elektronicznej 208Akty prawne 208Przypisy 209

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Paweł Kazibudzki
Rok wydania
  • 2009
Wybrane wydawnictwa
  • My Book
Kategorie
  • Pedagogika
Ilość stron
  • 236
Format
  • PDF

Opinie Teoria PWM i paradygmat rozwoju kompetencji - Paweł Kazibudzki (E-book) Koziegłowy

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,5 na podstawie 1 opinia