Studia o mediach, kulturze i komunikacji (ebook) Koziegłowy

Książka zawiera szereg szkiców, których wspólną cechę stanowi refleksja nad współczesną kulturą. Ten przeznaczony dla studentów dziennikarstwa zbiór tekstów porusza kluczowe tematy mediologii. Zastosowano szereg narzędzi badawczych i pojęć, które próbują uchwycić charakterystyczne cechy …

od 25,20 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka zawiera szereg szkiców, których wspólną cechę stanowi refleksja nad współczesną kulturą. Ten przeznaczony dla studentów dziennikarstwa zbiór tekstów porusza kluczowe tematy mediologii. Zastosowano szereg narzędzi badawczych i pojęć, które próbują uchwycić charakterystyczne cechy współczesności, takie jak: wielokulturowość, globalność i wielopłaszczyznowość zjawisk komunikacyjnych w społeczeństwie konsumpcyjnym, złożoność etycznej problematyki cechującej życie we współczesnym świecie, skomplikowany opis rzeczywistości. Spis treści: WSTĘP 1. KOMUNIKACJA 1.1. Klasyczne teorie komunikacji 1.2. Talcott Parsons i jego teoria 1.3. Teoria systemów społecznych Niklasa Luhmanna 1.4. Teoria systemów Immanuela Wallersteina 2. MEDIA 2.1. Historia Internetu 2.2. Teoria sieci Manuela Castellsa 2.3. Era Web 2.0 2.4. Zagadnienia prawdy i poprawności a retoryka w dyskursie medialnym 2.5. Kontekst pragmatyczny konwersacji a media 2.6. Retoryka a media 2.7. Kreowanie wizerunku politycznego 2.8. Reklama 2.9. Konwergencja mediów 3. KULTURA 3.1. Znak a mit 3.2. Kody kulturowe. Kod ubraniowy 3.3. Kamienie szlachetne jako symbole kulturowe 3.4. Analiza tekstów medialnych 3.5. Analiza obrazu 3.6. Analiza mise-en-scène jako analiza filmu 3.7. Analiza ramowa. Ramowanie jako forma organizacji przekazu międzykulturowego BIBLIOGRAFIA ANEKS

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Marek Ostrowski
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 261
Rok wydania
  • 2022