Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać Koziegłowy

Kogo słychać, tego słuchają Jeśli jesteś: wykładowcą, nauczycielem, mówcą, prelegentem, aktorem lub prezenterem, to dobrze wiesz, że aby Twój przekaz dotarł do odbiorców ... studentów, uczniów, widzów, słuchaczy ... nie wystarczy do nich mówić. Trzeba to robić odpowiednio. Na temat, interesująco, …

od 23,60 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Kogo słychać, tego słuchają Jeśli jesteś: wykładowcą, nauczycielem, mówcą, prelegentem, aktorem lub prezenterem, to dobrze wiesz, że aby Twój przekaz dotarł do odbiorców ... studentów, uczniów, widzów, słuchaczy ... nie wystarczy do nich mówić. Trzeba to robić odpowiednio. Na temat, interesująco, używając rozmaitych narzędzi wspomagających, chwytów i sztuczek, jakie stosują dobrzy mówcy. To kwestia nie tylko talentu i warsztatu. Niektórym ludziom zdolność do przyciągania uwagi audytorium przychodzi z łatwością, inni muszą praktykować wiele lat, by się tego nauczyć. Jedni i drudzy nie osiągną sukcesu, jeśli nie będzie ich dobrze słychać. Nawet najbardziej fascynująca opowieść, wyszeptana albo wymamrotana pod nosem, głosem drżącym i niepewnym swojej mocy, mową niewyraźną czy wręcz niezrozumiałą, nie dotrze do odbiorcy! Na szczęście właściwej emisji głosu także można się nauczyć. Dzięki zasadom i ćwiczeniom zawartym w tej książce poprawisz dykcję i modulację głosu. Nauczysz się radzić sobie z tremą i zaprzęgniesz towarzyszące wystąpieniom emocje do pracy na Twoją rzecz. Dowiesz się, jak przygotować się do przemawiania i jak wzbudzić w sobie charyzmę, za którą chętnie podążą Twoi słuchacze. Nowe wydanie zostało poszerzone o strategię kreowania wizerunku. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Wykorzystywanie głosu w tworzeniu wizerunku Związek mowy i muzyki Dykcja i modulacja głosu Ekspresja wypowiedzi Co robić, żeby mówić ekspresyjnie? Radzenie sobie z tremą Co Twój głos mówi o Tobie? Wpływ różnych czynników na głos. Emocje, hormony, upływ czasu Rozdział 2. O technikach emisji głosu Rozgrzewka Oddech Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia oddechowe z tekstem Ćwiczenia oddechowe schematów rytmicznych Aparat fonacyjny Rodzaje inicjowania dźwięku Ćwiczenia fonacyjne Aparat artykulacyjny Ćwiczenia aktywizujące żuchwę Ćwiczenia aktywizujące język Ćwiczenia aktywizujące wargi Ćwiczenia aktywizujące policzki Ćwiczenia aktywizujące podniebienie miękkie Ćwiczenia z wykorzystaniem wyrazów dzwiękonaśladowczych Rozdział 3. Dykcja i kultura żywego słowa Oddychanie Tempo mowy a poprawność dykcji Artykulacja głosek Samogłoski Spółgłoski Ćwiczenia Zniekształcenia brzmienia głosek Masło maślane, czyli pleonazmy i tautologie Akcent i intonacja Akcent Akcent zdaniowy Intonacja Rozdział 4. Głos, emocje i charyzma Wysokość głosu Modulacja Praca z mikrofonem Rezonatory Inteligencja emocjonalna Umiejętności aktorskie Mówca skuteczny to mówca charyzmatyczny. Wybrane koncepcje i techniki Strategia budowania wizerunku Projektowanie zniekształceń poznawczych. Patrzenie przez dziurawe sito Rozdział 5. Głos pod wpływem stresu Przykłady wadliwej postawy i jej wpływ na jakość pracy głosem Sposoby redukowania wpływu stresu na głos Technika Alexandra Metoda Schultza Ćwiczenia Rozdział 6. Ćwiczenia i porady Wymawianie trudnych sylab, wyrazów i zdań Trudne wierszyki i rymowanki Rozgrzewka głosu Wprawki Afirmacje Problemy z głosem Świadome słuchanie siebie i innych Głos a płeć Nawyki żywieniowe Problemy zdrowotne Inne problemy związane z emisją głosu Aneks. Zdaniem ekspertów Małgorzata Krupińska, Dbajmy o poprawność współczesnej wymowy polskiej apel logopedy Grażyna Matyszkiewicz, Wybrane problemy wymowy polskiej1 Halina Zgółkowa, Dlaczego retoryka? 4 Słowniczek pojęć1 Zakończenie Bibliografia Przydatne strony internetowe Wykaz utworów wykorzystanych w książce O autorce O autorze: Katarzyna Pietroń — tytuł doktora sztuki otrzymała na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Wokalistyki, Teorii Muzyki i Edukacji Artystycznej Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w zakresie teorii muzyki, fortepianu i dyrygentury chóralnej. Uprawia czynnie działalność naukową oraz szkoleniową, wielokrotnie wygłaszała referaty na konferencjach naukowych. Jest autorką artykułów naukowych i publikacji książkowych. Jej artykuły popularnonaukowe oraz recenzje często gościły w prasie muzycznej, na łamach magazynów Twoja Muza i Muzyka 21. Jako trenerka wystąpień publicznych prowadziła szkolenia dla Akademii Leona Koźmińskiego, Ministerstwa Zdrowia, Szkoły Sztuki Aktorskiej w Sulejówku. Była związana zawodowo z Filharmonią Narodową w Warszawie, Warszawską Operą Kameralną, Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Obecnie pracuje jako nauczycielka teorii muzyki w Zespole Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Rok wydania
  • 2020
Ilość stron
  • 240
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress