Radiowe audycje preferowane jako element realizacji misji mediów publicznych w latach 2007-2017 Koziegłowy

Przedmiotem monografii jest realizacja misji mediów publicznych w Polsce w latach 2007-2017, której elementem są radiowe audycje spełniające szczególne powinności. Tytułowe audycje preferowane w pracy ujęto w szerokiej perspektywie: instytucjonalnej (zgodnej z oczekiwaniami ustawodawcy), odbiorcy - …

od 22,40 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Przedmiotem monografii jest realizacja misji mediów publicznych w Polsce w latach 2007-2017, której elementem są radiowe audycje spełniające szczególne powinności. Tytułowe audycje preferowane w pracy ujęto w szerokiej perspektywie: instytucjonalnej (zgodnej z oczekiwaniami ustawodawcy), odbiorcy - słuchacza, jak również historycznej, wspierając rozważania kontekstem metodologicznym z zakresu medioznawstwa. Zaprezentowano dorobek wybranych autorów związanych z Radiem Katowice na przestrzeni jego działalności. Badania empiryczne oparto na analizie wybranych audycji preferowanych na przykładzie Radia Katowice w podanym okresie dekady, co zilustrowano bogatym materiałem tekstowym, m.in. audycji Ligoniowe radio, ujętym w Aneksie niniejszej książki. Wiodąca metoda analityczno-porównawcza została uzupełniona o obserwację uczestniczącą. Spis treści: Wstęp7 Część I Misja mediów publicznych - zagadnienia teoretyczne Rozdział 1. Misja elektronicznych mediów publicznych25 1.1. ,,Misja" - semantyka słowa25 1.2. Media - elektroniczne i cyfrowe, nowe media... i stare, media publiczne - zastosowanie słowa34 1.2.1. Media elektroniczne i cyfrowe35 1.2.2. Nowe media i... stare38 1.2.3. Media publiczne41 1.3. BBC - misja na straży ,,brytyjskich wartości"47 Rozdział 2. Misja publiczna i służba - media ,,depozytariuszem dobra wspólnego"54 2.1. Misja publiczna - służba i dobro wspólne58 2.2. ,,Kontrakt służby" - modele mediów publicznych61 2.3. Funkcje mediów w służbie publicznej68 Rozdział 3. Etyczne powinności mediów publicznych w Polsce a ekonomiczne determinanty realizacji ich misji74 3.1. Katalog zadań misyjnych w praktyce nadawców publicznych76 3.2. ,,Publiczna danina" - ograniczenia i niedostatki sposobów finansowania misji86 3.3. Ekonomiczne aspekty realizacji misji - opłaty abonamentowe92 Część II Realizacja misji mediów publicznych - radiowe audycje preferowane Rozdział 4. Misja na straży wartości - audycje preferowane105 4.1. Szczególne powinności Polskiego Radia (2007-2017)105 4.1.1. Kulturotwórcza i edukacyjna misja radia113 4.2. Radiowe audycje preferowane 120 4.2.1. Struktura gatunkowa132 4.3. Misja na straży wartości - Polskie Radjo w pierwszej dekadzie swojej działalności (1925-1935)140 Rozdział 5. Między misją a komercją - analiza wybranych audycji preferowanych realizowanych przez Polskie Radio Katowice S.A.148 5.1. Tożsamość Polskiego Radia Katowice a realizacja misji regionalnego nadawcy152 5.2. Szczególne powinności nadawców regionalnych157 5.3 Ligoniowe radio jako przykład realizacji misji przez regionalnego nadawcę publicznego160 5.4. Nadawca i jego wpływ na realizację misji publicznej179 5.5. Dziennikarstwo misyjne. Między powinnością i odpowiedzialnością a komercją189 5.6. Studenckie radio jako nowatorska i perspektywiczna forma realizacji misji nadawcy regionalnego195 Podsumowanie201 Bibliografia217 Aneks241 Radiowa czelodka241 Ligoniowe radio251 Dojrzałe jabłko spada261 Wojciech Korfanty in memoriam268 Indeks osobowy275 Spis tabel281 Spis wykresów i ilustracji283 Informacja o Autorce

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Rok wydania
  • 2020
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 286
Format
  • PDF