Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne - 03 Analiza modelowa reklam telewizyjnych w ramach wybranych kampanii społecznyc Koziegłowy

Podjęty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych licznych przykładów kampanii i spotów sprawiają, że …

od 14,60 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Podjęty w monografii temat, obszerne zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych konkretnych licznych przykładów kampanii i spotów sprawiają, że monografia wzbogaci, jak dotąd niestety skromny, dorobek poznawczo-analityczny polskich badań nad reklamą, zwłaszcza w zakresie działań pożytku publicznego. Może się stać inspiracją nie tylko do dalszych badań medioznawczych i socjologicznych, lecz przede wszystkim do lepszej praktyki reklamy społecznej, uświadamiając praktykom – dyrektorom kreatywnym, wykonawcom reklamy, domom mediowym itd. – w porównawczej analizie mocne i słabe strony reklamy społecznej w Polsce, jej potencjał, a także niewykorzystane w pełni możliwości. Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa Autorka podjęła ciekawy poznawczo i ważny społecznie temat reklamy społecznej emitowanej w telewizji. […] Jej znaczenie stale wzrasta, stąd też konieczność podjęcia systematycznych badań nad mechanizmami konstruowania reklamy społecznej, jej treściami oraz skutecznością oddziaływania. […] Praca jest obszernym studium o charakterze teoretyczno-empirycznym. […] Może znaleźć szeroki krąg odbiorców wśród zainteresowanych perswazyjnymi funkcjami reklam, zwłaszcza reklam społecznych. Ma też wyraźnie aplikacyjny wymiar i zapewne spotka się również z zainteresowaniem tzw. praktyków, którzy właśnie poprzez reklamę społeczną podejmują próby upowszechniania prowadzonych przez siebie projektów socjalnych, aby w ten sposób zyskiwać ich zwolenników. Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Świątkiewicza Spis treści: Spis treści Wstęp / 7 Rozdział 1. Definicja i cechy reklamy / 13 Czym jest reklama? / 13 Kształtowanie opinii publicznej / 20 Reklama telewizyjna / 27 Rozdział 2. Marketing społeczny i jego funkcje / 31 Geneza marketingu społecznego / 31 Instrumenty i funkcje marketingu społecznego / 33 Rozdział 3. Pojęcie przekazu perswazyjnego / 43 Rozdział 4. Perswazja w reklamie społecznej / 55 Problemy poruszane w reklamie społecznej w Polsce / 55 Środki wyrazu w reklamie / 56 Emocje w przekazie reklamowym / 70 Znani i lubiani w reklamach społecznych / 79 Rozdział 5. Założenia metodologiczne badań / 81 Przedmiot i cele badań / 81 Metody i techniki badań / 82 Rozdział 6. Analiza modelowa reklam telewizyjnych w ramach wybranych kampanii społecznych / 94 Rozdział 7. Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej w świetle badań własnych / 133 Wnioski / 203 Aneks. Wykaz kampanii społecznych, w ramach których powstały reklamy telewizyjne objęte badaniami / 211 Bibliografia / 214 Spis wykresów / 223 Spis tabel / 225 Summary / 227 Zusammenfassung / 229

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Ewa Kurzeja
Rok wydania
  • 2016
Wybrane wydawnictwa
  • Uniwersytet Śląski
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 234
Format
  • PDF