RME ADI-2 DAC FS – Referencyjny przetwornik DA Kościan

4,7
15 opinii

RME ADI-2 DAC FS – Referencyjny przetwornik DA Referencyjny przetwornik D/A, 32-bity/768kHz, interfejs audio USB 2.0/ 3.0, obsługa formatów PCM/DSD, wejście S/PDIF oraz ADAT, 2 wyjścia analogowe [RCA oraz XLR], 2 wyjścia słuchawkowe [jack 1/4" oraz 1/8" IEM], 5-pasmowy EQ, wyświetlacz LCD, pilot …

od 5 399 Najbliżej: 47 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

RME ADI-2 DAC FS – Referencyjny przetwornik DA Referencyjny przetwornik D/A, 32-bity/768kHz, interfejs audio USB 2.0/ 3.0, obsługa formatów PCM/DSD, wejście S/PDIF oraz ADAT, 2 wyjścia analogowe [RCA oraz XLR], 2 wyjścia słuchawkowe [jack 1/4" oraz 1/8" IEM], 5-pasmowy EQ, wyświetlacz LCD, pilot MRC DAC To małe cacko w formacie half-rack zostało wypełnione najwyższej klasy elektroniką i oferuje referencyjną klasę konwersji z koaksjalnego SPDIF, optycznego SPDIF (zgodnego z ADAT) i USB do wyjść RCA, XLR, TRS i mini-TRS. Jako najbardziej uniwersalny DAC na rynku, ADI-2 DAC FS zapewnia symetryczne/niesymetryczne wyjścia analogowe, wyjście słuchawkowe Extreme Power, wyjście IEM o wyjątkowo niskim poziomie szumów, sprzętową, 4-stopniową regulację poziomu wyjściowego SteadyClock FS, przetwarzanie sygnału oparte na DSP, zasilacz zewnętrzny, zgodność z USB Class Compliant oraz maksymalne częstotliwości próbkowania do 768 kHz, jak również odtwarzanie DSD i Direct DSD. Sygnał wejść SPDIF można nagrywać nawet przez USB – jak można się spodziewać po RME – ten DAC to prawdziwy 2-kanałowy interfejs audio z Full Dupleksem Ulepszanie DA W przypadku tego DAC-a inżynierowie z RME wykorzystali okazję do niewielkiego ulepszenia jego analogowego stopnia wyjściowego, aby był jeszcze doskonalszy niż do tej pory. Więcej przekaźników, inny, podwójny obwód tłumika symetrycznego i jeden dodatkowy buforowy wzmacniacz operacyjny poskutkowały mniejszymi szumami i mniejszym współczynnikiem zawartości harmonicznych (THD). Ponieważ chip DAC jest czynnikiem ograniczającym, ciężko to zmierzyć, niemniej jest istotna poprawa, szczególnie przy niższych poziomach wyjściowych sprzętu, typowych przy korzystaniu z Cinch/RCA. Składają się na to także nowe sprzętowe poziomy referencyjne: +13 dBu, +7 dBu i 1 dBu oraz -5 dBu. Superniski poziom szumów dla zwolenników monitorów dousznych Słuchawkowa rewolucja zwróciła uwagę audiofilów i miłośników muzyki nie tylko na słuchawki, lecz także na monitory douszne (IEM). Współczesne monitory douszne mają dźwięk referencyjny, który z łatwością konkuruje z dźwiękiem nieporęcznych słuchawek wokółusznych, co czyni je nie tylko mobilną alternatywną, lecz także ciekawym rozwiązaniem w domu. Zgasić światła! Studyjny przetwornik, w którym nie świeci się żadna lampka? Na pewno popsuty... Ale w przypadku DAC to była jedna z funkcji, o którą najczęściej prosili użytkownicy ADI-2 Pro Hi-fi. I tak oto: wyświetlacz, przyciski funkcyjne, pokrętło głośności, nawet przycisk standby – wszystko gaśnie po 10 sekundach braku aktywności użytkownika, gdy w menu urządzenia została aktywowana funkcja AutoDark. Dotknięcie dowolnego przycisku lub pokrętła spowoduje zapalenie się wszystkich światełek na 10 sekund. Funkcja AutoDark może być także włączana/wyłączana z pilota, a użycie dowolnego przycisku na pilocie włącza podświetlenie na 3 sekundy. Jeszcze raz: jesteśmy pewni, że go pokochasz! Lepszy pilot ADI-2 DAC FS dostarczany jest wraz z pilotem, który nie jest zwykłym tanim dodatkiem. Ładnie zaprojektowany pilot ma wyraźne przyciski, czytelnie oznaczone nawet przy słabym oświetleniu, bez okularów do czytania. Przyciski te są logicznie rozmieszczone, a ich układ jest łatwy do zapamiętania i zapewnia idealną ergonomię. Poza tym: nie będzie kolidował ze sprzętem RTV i innymi urządzeniami. Pilot do DAC ma przyciski do: włączania/wyłączania trybu czuwania (Standby), regulacji głośności, wyboru wejścia (optyczne, koaksjalne, USB) i wyciszania. Dodano cztery programowalne przyciski, które można przypisać do 20 różnych funkcji i poleceń, co zapewnia pełną wszechstronność. Nie ma żadnego innego przetwornika cyfrowo-analogowego z tak skomplikowanym, łatwym w obsłudze i uniwersalnym pilotem! SteadyClock FS ADI-2 DAC FS jest pierwszym urządzeniem w ofercie RME ze SteadyClock FS. Niewiele można poprawić w SteadyClock, przez lata zdobywał on uznanie za bezbłędne działanie w wielu urządzeniach RME, gwarantując, że przy wykorzystaniu zegara wewnętrznego zostanie wytworzony dokładnie taki sam dźwięk, jak w przypadku zegara zewnętrznego. SteadyClock w dużym stopniu redukuje jittera i doskonale obsługuje wszystkie formaty interfejsu cyfrowego. Dlatego też konstrukcja i zachowanie SteadyClock w DAC się nie zmieniło. Ostatni akord ADI-2 DAC FS zawiera ulepszony SteadyClock, dostrojony do perfekcji obwód analogowy, pilot, wyjście słuchawkowe Extreme Power oraz specjalne wyjście dla monitorów dousznych. Ma wszystkie bajery, które rozsławiły ADI-2 Pro, w tym m.in. idealnie transparentną charakterystykę dźwięku i pełne przetwarzanie DSP z regulacją Bass, Treble, Loudness i 5-pasmowym korektorem parametrycznym i crossfeed. Dzięki uproszczonej obsłudze i oszałamiającemu wzornictwu jest idealnym centralnym elementem każdego środowiska: od słuchania muzyki w domu po referencyjne odtwarzanie dźwięku w studiu. Złącza: 1 x wejście koaksjalne SPDIF, 1 x wejście optyczne ADAT lub SPDIF, 1 x analogowe, niesymetryczne wyjście stereo RCA, 1 x analogowe, symetryczne wyjście stereo XLR, 1 x ekstremalnie mocne wyjście słuchawkowe, 1 x niskoszumowe wyjście dla monitorów dousznych (IEM), 1 x USB 2.0 (zgodne z USB 3.0). SPECYFIKACJA TECHNICZNA: Zasilacz w komplecie: zewnętrzny, 100-240 V AC, 2 A, 24 W, Pobór mocy w stanie gotowości: 120 mW (10 mA), Pobór mocy w stanie bezczynności: 7 W, Maksymalny pobór energii: 18 W Prąd jałowy przy 12 V: 570 mA (6,8 W), Wymiary (Szer. x Wys. x Gł.): 215 x 52 x 150 mm, Waga: 1,0 kg, Temperatura użytkowania: Od +5 do +50°C, Wilgotność względna: < 75% bez kondensacji. Wejścia cyfrowe Zakres blokady: 28 kHz – 200 kHz, Redukcja jittera: > 50 dB (2,4 kHz), Jitter przy synchronizacji z sygnałem wejściowym: < 1 ns, Przyjmuje format konsumencki i profesjonalny, Koaksjalne SPDIF – 1 x RCA, zgodne z IEC 60958: Wejście o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp), Zgodny z AES/EBU (AES3-1992) Optyczne SPDIF – 1 x optyczne, zgodne z IEC 60958, Zgodne z ADAT Wyjścia analogowe: XLR Regulacja poziomu wyjściowego +19 dBu, +13 dBu, +7 dBu, +1 dBu przy 0 dBFS, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7/+13/+19 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +1 dBu: 115,4 dB RMS nieważony, 118,9 dBA, Pasmo przenoszenia przy 44,1 kHz, -0,1 dB: 0 Hz – 20,2 kHz, Pasmo przenoszenia przy 96 kHz, -0,5 dB: 0 Hz – 44,9 kHz, Pasmo przenoszenia przy 192 kHz, -1 dB: 0 Hz – 88 kHz, Pasmo przenoszenia przy 384 kHz, -1 dB: 0 Hz – 115 kHz, Pasmo przenoszenia przy 768 kHz, -3 dB: 0 Hz – 109 kHz, THD przy -1 dBFS: -112 dB, 0,00025%, THD+N przy -1 dBFS: -110 dB, 0,00032 %, THD przy -3 dBFS: -116 dB, 0,00016%, Separacja kanałów: > 120 dB, Impedancja wyjściowa: 200 Ω dla wyjścia symetrycznego, 100 Ω dla niesymetrycznego. Chinch Tak, jak wyjście XLR, z wyjątkiem: Wyjście: TS 6,3 mm, niesymetryczne, Poziom wyjściowy niższy o 6 dB w stosunku do XLR (od -5 dBu do +13 dBu przy 0 dBFS), Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +13 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +1/+7 dBu: 114/116 dB RMS nieważony, 117/119 dBA, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -5 dBu: 109 dB RMS nieważony, 113 dBA. Wyjście słuchawkowe (Phones) Takie jak Cinch, z wyjątkiem: Wyjście: TRS 6,3 mm, niesymetryczne, stereo, Impedancja wyjściowa: 0,1 Ω, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +22 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7 dBu: 116 dB RMS nieważony, 119 dBA, Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, High Power, obciążenie 100 Ω lub większe: +22 dBu (10 V), Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Low Power, obciążenie 8 Ω lub większe: +7 dBu (1,73 V), THD przy +18 dBu, obciążenie 32 Ω, 1,2 watów: -110 dB, 0,0003 %, THD+N przy +18 dBu, obciążenie 32 Ω: -107 dB, 0,00045 %, THD przy +14 dBu, obciążenie 16 Ω, 0,94W: -110 dB, 0,0003 %, Moc maksymalna przy THD 0,001 %: 1,5 W na kanał. Wyjście dla monitorów dousznych (IEM) Tak jak słuchawkowe, z wyjątkiem: Poziom wyjściowy przy 0 dBFS: -3 dBu, 0,55 V, Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -3 dBu: 115 dB RMS nieważony, 118 dBA, Moc maksymalna przy 8 Ω, THD 0,001 %: 40 mW / kanał. Cyfrowe (Digital) Zegary: Wewnętrzny, wejście SPDIF, Konstrukcja o niskim jitterze: < 1 ns w trybie PLL, dla wszystkich wyjść, Zegar wewnętrzny: jitter < 800 ps, Random Spread Spectrum, Redukcja jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (2,4 kHz), – Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję DA: prawie zerowy, PLL zapewnia zero strat, nawet przy jitterze powyżej 100 ns, Dodatkowy Digital Bitclock PLL dla bezproblemowej synchronizacji ADAT, Obsługiwane częstotliwości próbkowania dla zegarów zewnętrznych: od 28 kHz do 200 kHz, Częstotliwości próbkowania obsługiwane wewnętrznie: Od 44,1 kHz do 768 kHz

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Liczba kanałów
  • 2
Marka
  • RME
Kolor
  • Czarny

Opinie RME ADI-2 DAC FS – Referencyjny przetwornik DA Kościan

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,7 na podstawie 15 opinii
  • t...6
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Witam. Produkt godny polecenia. Posiadałem kilka przetworników, głównie Smsl I Cambridge audio. Myślałem, że nie będzie większej różnicy, ale okazało się inaczej. Dac moim zdaniem jest do bólu techniczny, nie umknie mu żaden szczegół w dźwięku. Scena nie jest wyjątkowo szeroka, ale nadrabia szczegółowością. Przez pierwsze godziny menu wydaje się skomplikowane i bardzo trudne, ale po pewnym czasie jest w porządku. Możliwość dostosowania dźwięku do swoich wymagań jest czymś co brakuje u konkurencji. Ja używam do słuchawek takich jak Philips X2hr, Sivga 021, Denon ah-d 7100, Sony Mdr z7, Hifiman he-r9 i Audio technice a1000z. Każde inne, każde moim zdaniem wyjątkowe. Co kto lubi. Wystarczy dobrać słuchawki, które dla Ciebie będą wygodne, a ich dźwięk będzie zbliżony do Twoich preferencji, a resztę ustawisz na tym urządzeniu. Poza tym wykorzystuję Rme jako przedwzmacniacz do monitorów Jbl lsr 305 i subwoofera Cambridge audio sx 120 przy komputerze. Wszystko działa doskonale. Jedyna uwaga to to ,że możliwość regulacji tonów wysokich i niskich działa na komputerze Mac mini M1 do częstotliwości 384, gdy ustawimy więcej, znika możliwość regulacji. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam. Nie jest tanio, ale w porównaniu z ostatnim zestawem, który używałem czyli Smsl do300ex + heed canamp II, myślę, że warto
    • jakość
    • trwałość
    • wygląd
  • c...4
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Zanim kupiłem ten DAC miałem 6 lub 7 chińskich modeli Toppinga i Sabaj w cenach 700-2200 zł. Z żadnego nie byłem w pełni zadowolony. Jedne były lepsze, inne gorsze, ale generalnie dźwięk był albo za ostry albo za suchy, szczególnie w wysokich rejestrach. W końcu zdecydowałem się na to, bądź co bądź, dość drogie urządzenie. Teraz jestem w pełni zadowolony. Dźwięk jest super czysty, szczegółowy a przy tym zupełnie nieofensywny i pozbawiony efekciarstwa. Funkcjonalność wymiata. Equalizer parametrowy to coś doprawdy niespotykanego w tego typu urządzeniach. Do tego masa innych ciekawych ustawień i fajny pilot. A to wszystko w całkiem niedużym opakowaniu. Wady? No chyba tylko zasilacz zewnętrzny.
    • jakość
    • jakość dźwięku
    • wygląd
    • wygoda używania
  • z...i
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Szczerze mówiąc długo zastanawiałem się nad zakupem tego sprzętu. Szukałem czegoś wygodnego w użytkowaniu i jednocześnie dobrego w jakości dźwięku. Jeśli chodzi o wygodę w ustawianiach samego przetwornika to rzeczywiście trzeba się nieco "nagimnastykować" i poczytać instrukcję. Ja korzystam z tego sprzętu tylko w połączeniu z PC więc po instalacji programu ADI-2 Remote, wszelkie ustawienia stały się bardzo proste. Możliwości predefiniowania ustawień EQ są fenomenalne. Program jest bardzo intuicyjny i przyjazny w użytkowaniu. To co zachwyciło mnie w tym urządzeniu to oczywiście jakość dźwięku, jest fenomenalna. Właściwie zrobiłem niewielką korekcję i to co usłyszałem z głośników naprawdę mnie zaskoczyło. Czystość, separacyjność, scena są na najwyższym poziomie. O scenie czytałem różne opinie, że nie jest najlepsza, ja w tej kwestii nie mam się czego przyczepić. Słucham na monitorach firmy ADAM. Rozumiem, że z dźwiękiem jest trochę tak jak z zapachem, każdy nieco inaczej go odbiera, więc nie chcę rozpisywać się o szczegółach. Dla mnie, po dwóch tygodniach odsłuchów, nie ma wątpliwości, że decyzja o zakupie tego "cacka" była bardzo bobra.
  • t...n
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Przetwornik bardzo starannie wykonany, ładnie wyglądający i pięknie grający. Drogi, ale płaci się za liczne opcje konfiguracyjne, które mogą w przyszłości uratować jakość dźwięku w sytuacji "podbramkowej".
    • jakość
    • trwałość
    • wygląd
  • i...t
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Najwyższych lotów DAC. Dla mnie liczyła się neutralność, żeby podpiąć każde słuchawki i posłuchać jak grają bez koloryzowania. Oczywiście EQ i inne ustawienia są, gdybym chciał coś zmienić.
    • jakość
    • jakość dźwięku
    • wygląd
    • wygoda używania