Biznes międzynarodowy we Wspólnocie Gospodarczej ASEAN. Wybrane aspekty Kolonowskie

Celem książki jest scharakteryzowanie regionu Azji Południowo-Wschodniej jako przestrzeni dla aktywności biznesu międzynarodowego. Tezą monografii jest twierdzenie, że region ten to przestrzeń ogromnych możliwości, a jednocześnie wyzwań dla podmiotów biznesu międzynarodowego. Praca składa się z …

od 24 Najbliżej: 45 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Celem książki jest scharakteryzowanie regionu Azji Południowo-Wschodniej jako przestrzeni dla aktywności biznesu międzynarodowego. Tezą monografii jest twierdzenie, że region ten to przestrzeń ogromnych możliwości, a jednocześnie wyzwań dla podmiotów biznesu międzynarodowego. Praca składa się z pięciu rozdziałów merytorycznych, podejmujących zagadnienia w dziedzinie handlu międzynarodowego, finansów międzynarodowych oraz marketingu międzynarodowego. Książka wypełnia lukę badawczą w literaturze krajowej i światowej w odniesieniu do uwarunkowań funkcjonowania biznesu międzynarodowego w dziesięciu krajach regionu Azji Południowo-Wschodniej po implementacji AEC, z uwzględnieniem najważniejszych obecnie wyzwań w dziedzinie handlu, finansów i marketingu międzynarodowego. Spis treści: Wstęp (Sebastian Bobowski) 7 Wspólnota Gospodarcza ASEAN a regionalne procesy integracyjne i ich wpływ na środowisko biznesu międzynarodowego (Sebastian Bobowski) 9 1.1. Wprowadzenie 9 1.2. Regionalna integracja gospodarcza a biznes międzynarodowy – przegląd literatury 10 1.3. Ramy instytucjonalno-prawne Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 12 1.4. Kraje Wspólnoty Gospodarczej ASEAN w międzynarodowych ran- kingach konkurencyjności 19 1.5. Podsumowanie 24 Bibliografia 25 Korporacje transnarodowe w krajach Wspólnoty Gospodarczej ASEAN (Marcin Majewski) 30 2.1. Wprowadzenie 30 2.2. Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym – przegląd literatury. 31 2.3. Korporacje transnarodowe wywodzące się z krajów Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 32 2.4. Innowacyjność regionu Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 35 2.5. Studium przypadku wybranych branż w regionie Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 42 2.6. Podsumowanie 48 Bibliografia 49 Przepływy inwestycyjne i handlowe w krajach Wspólnoty Gospodarczej ASEAN (Julia Majewska) 51 3.1. Wprowadzenie 51 3.2. Międzynarodowe przepływy inwestycyjne i handlowe – przegląd literatury 52 3.3. Przepływy inwestycyjne w krajach Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 53 3.4. Przepływy handlowe w krajach Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 59 3.5. Podsumowanie 66 Bibliografia 67 Polityka kursowa i stabilność walut krajów Wspólnoty Gospodarczej ASEAN (Wawrzyniec Michalczyk) 70 4.1. Wprowadzenie 70 4.2. Stabilność kursów walutowych a biznes międzynarodowy – prze­gląd literatury 71 4.3. Polityka kursowa krajów Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 72 4.4. Zmienność kursów walut krajów Wspólnoty Gospodarczej ASEAN 76 4.5. Współzależności między kursami walut krajów Wspólnoty Gospo­darczej ASEAN 83 4.6. Podsumowanie 88 Bibliografia 88 Otoczenie kulturowe biznesu w krajach Wspólnoty Gospodarczej ASEAN (Aleksandra Kuźmińska-Haberla) 91 5.1. Wprowadzenie 91 5.2. Kultura, jej elementy, główne orientacje kulturowe a biznes między­narodowy – przegląd literatury 92 5.3. Jedność w różnorodności 93 5.4. Kraje Wspólnoty Gospodarczej ASEAN w świetle wybranych wymia­rów kulturowych 99 5.5. Znaczenie kultury w działaniach marketingowych w regionie Wspól­noty Gospodarczej ASEAN 104 5.6. Podsumowanie 107 Bibliografia 108 Zakończenie 110 Spis rysunków 114 Spis tabel 115

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • red. Sebastian Bobowski
Rok wydania
  • 2025
Ilość stron
  • 116
Format
  • PDF