Sylaby i zadania dla kl.1 KP Kętrzyn

Zestaw jest obszerną i gruntownie przemyślaną pomocą w nauce pisania. Autorki, korzystając z własnych doświadczeń językoznawczych i logopedycznych, opracowały zbiór kart pracy, który wesprze pierwszoklasistów w rozwijaniu umiejętności pisania. Aby ułatwić ten proces, w pierwszej części zestawu …

od 53,99 Najbliżej: 41 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Zestaw jest obszerną i gruntownie przemyślaną pomocą w nauce pisania. Autorki, korzystając z własnych doświadczeń językoznawczych i logopedycznych, opracowały zbiór kart pracy, który wesprze pierwszoklasistów w rozwijaniu umiejętności pisania. Aby ułatwić ten proces, w pierwszej części zestawu zawarto około 200 prostych zdań, zbudowanych z sylab otwartych. Następnie, stopniowo, wprowadzane są trudniejsze, bardziej rozbudowane konstrukcje. Opracowane w odpowiedniej kolejności sylaby i zdania można przepisywać, pisać z pamięci lub ze słuchu (dyktanda). Przepracowanie materiału kart pracy zgodnie z zaproponowanym planem znacznie poprawi umiejętność pisania. Zbiór polecamy nauczycielom, logopedom i rodzicom. Jak pracować z kartami? Przykładowy zestaw ćwiczeń do jednej z kart: 1. Czytanie/przepisywanie: Nauczyciel/rodzic podaje dziecku kartę i prosi: Przeczytaj sylaby i przepisz. (Dziecko czyta jedną sylabę i pisze). Przeczytaj zdania i przepisz. (Dziecko czyta jedno zdanie i przepisuje). 2. Pisanie z pamięci: nauczyciel/rodzic podaje dziecku kartę, dziecko czyta, nauczyciel zasłania przeczytane zdanie (sylaby) i prosi, by dziecko zapisało z pamięci. 3. Dyktowanie: nauczyciel/rodzic dyktuje zdania z karty lub z zestawu dyktand (str. 79). Podczas czytania/dyktowania należy pamiętać o całościowym przeczytaniu sylaby (nie głoskowaniu). Kolejność wprowadzanych głosek jest dobrana według narastania trudności. Materiał został podzielony na cztery poziomy POZIOM 1 - "Sylaby otwarte" strony: 1-39, w tym: Str. 1 - zdania dwuwyrazowe; wyrazy dwusylabowe, zdania zbudowane z sylab otwartych - typu my-je, bez dwuznaków, spółgłosek miękkich i grup spółgłoskowych. Str. 2-9 - zdania trójwyrazowe, wyrazy dwusylabowe: sylaby otwarte, bez dwuznaków, spółgłosek miękkich i grup spółgłoskowych. Str. 10-39 (od str. 18. wprowadzono "r") zdania trójwyrazowe (i więcej), wyrazy dwusylabowe lub trójsylabowe; sylaby otwarte, bez dwuznaków, spółgłosek miękkich i grup spółgłoskowych. POZIOM 2 - "Sylaby otwarte, zamknięte i obudowane spółgłoskami" Strony: 40-53, w tym: Zdania zbudowane z sylab otwartych i obudowanych spółgłoskami - typu fo-tel, bez dwuznaków, spółgłosek miękkich i grup spółgłoskowych. Od str. 45 wprowadzono proste grupy spółgłoskowe. POZIOM 3 - "Trudne głoski języka polskiego" Strony: 54 - 78, w tym: Wprowadzono trudne głoski języka polskiego "sz", "ż", "rz", "h", "ch", "ł", "c/dz", "ś", "ź", "ć", "ć"/"dź", "ń" oraz sylaby i zdania ze spółgłoskami zmiękczonymi p`, b`, m`, f`, w`. Ponadto: zdania z samogłoskami "ą", "ę", spółgłoski ubezdźwięczniające się na końcu wyrazu: p/b, t/d, f/w, s/z, k/g, c/dz , sz/rz, ć/dź. Podczas pracy z kartami z "ż", "rz", "h", "ch" trzeba pamiętać, że na tym poziomie musimy dziecku powiedzieć, że zapisujemy sylaby z "ż", "rz", "h", "ch" - dziecko nie jest w stanie na tym poziomie nauczania zastosować reguł ortografii, nie potrafi ustalić różnicy w zapisie sylab, np. "rza" czy "ża", nie znając znaczenia. Możemy też zrezygnować z dyktowania, a pozostać tylko przy przepisywaniu sylab, zdań lub pisaniu (odwzorowywaniu) z pamięci (pokazanego wzoru). POZIOM 4 - Zdania do podyktowania (rozszerzone zdania z kart pracy) Str. 79-80 - Zestaw zdań do podyktowania.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • WIR
Szerokość
  • 215