Zawód tester - Radosław Smilgin (MOBI) Katowice

Publikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów rynkowych i współczesnych trendów. Dzieli się na dwie części: w pierwszej autor obszernie omawia podstawy zawodu testera a w drugiej …

od 59,20 Najbliżej: 26 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Publikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów rynkowych i współczesnych trendów. Dzieli się na dwie części: w pierwszej autor obszernie omawia podstawy zawodu testera a w drugiej oddaje w ręce czytelnika praktyczne przykłady i gotowe narzędzia do użycia w pracy. Konstrukcja rozdziałów otwiera przed czytelnikiem kolejne obszary testowania i zapewnienia jakości tak, by na końcu dać mu możliwość świadomego wyboru zawodu i kierunków dalszego rozwoju. Wydanie drugie książki dodatkowo zostało rozszerzone o aspekt radzenia sobie na rynku pracy. Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Przedmowa do drugiego wydania Wstęp Podziękowania 1. Konstrukcja książki 2. Testowanie w pigułce Zadanie 3. Cykl życia oprogramowania 3.1. Pomysł (potrzeba) 3.2. Rozwój koncepcji 3.3. Planowanie 3.4. Analiza wymagań 3.5. Projektowanie 3.6. Rozwój aplikacji 3.7. Testowanie 3.8. Wdrożenie 3.9. Użycie i utrzymanie 3.10. Emerytura. Koniec życia 3.11. Inne fazy 4. Testowanie 4.1. Definicja testowania Zadanie 4.2. Procesy testowania 4.2.1. Proces testowy wg BS7925-2 4.2.2. Proces testowy wg IEEE 829 4.2.3. Proces testowy wg ISO 29119 4.2.4. Proces testowy wg ISTQB 4.2.5. Podsumowanie 4.3. Błędy, defekty, awarie, incydenty, zdarzenia, bugi 4.3.1. Uciekinierzy 4.3.2. Błędy popełniane przez testerów 4.3.3. Defekty powodują defekty Zadanie 4.4. Jakość oprogramowania a użytkownik 4.5. Czym jest testowanie? 4.5.1. Proces oraz zapewnienie jakości 4.5.2. Weryfikować a walidować 4.5.3. Szkoła defektów kontra szkoła jakości 4.5.4. Testy automatyczne Zadanie 4.6. Testowanie jest potrzebne 4.7. Testowanie jest nieskończone Zadanie 4.8. O wyższości wczesnego testowania nad późnym 4.9. Ekonomia testowania Zadanie 5. Dzielenie testowania 5.1. Wprowadzenie Zadanie 5.2. Czarna skrzynka i biała skrzynka 5.2.1. Testy białej skrzynki 5.2.2. Testy czarnej skrzynki Zadanie 5.3. Testowanie funkcjonalne i niefunkcjonalne 5.3.1. Testy funkcjonalne 5.3.2. Testy niefunkcjonalne 5.3.3. Charakterystyki oprogramowania wg ISO 9126/ISO 25010 5.3.4. Charakterystyki oprogramowania wg The Test Eye 5.3.5. Charakterystyki oprogramowania wg Jamesa Bacha Zadanie 5.4. Testy potwierdzające 5.4.1. Retesty 5.4.2. Testowanie regresywne Zadanie 5.5. Testowanie statyczne i dynamiczne 5.5.1. Testowanie statyczne 5.5.2. Testowanie dynamiczne 5.6. Zestawienie testów Zadanie 6. Zawód tester 6.1. Wprowadzenie 6.2. Edukacja testerska 6.2.1. Edukacja szkolna 6.2.2. Edukacja internetowa 6.2.3. Edukacja przez praktykę 6.2.4. Edukacja w rzeczywistości 6.2.5. Podsumowanie 6.3. Certyfikacja testerska 6.4. Testowanie oprogramowania ma swoich wrogów 6.5. Cechy miękkie testera 6.6. Trudne aspekty pracy testera 6.7. Kto może testować produkt? 6.8. Umiejętności twarde testera Zadanie 6.9. Posługiwanie się narzędziami i automatyzacja 6.10. Współpraca testerprogramista 6.11. Rozwój testera w organizacji 6.13. Zawód z przyszłością 6.14. Zarobki testerów 6.15. Praca testera w innych publikacjach 6.16. Praca w charakterze testera 6.16.1. Modele współpracy 6.17. Na rynku pracy 6.18. Testerskie CV 6.19. Rozmowa kwalifikacyjna 7. Praktyka testowania 7.1. Wprowadzenie 7.2. Podejścia do testowania 7.2.1. Strategie wynikające z podziałów w testowaniu 7.2.2. Strategia testowania oparta na modelu dostarczania 7.2.3. Podejście negatywne do testów, czyli atak na oprogramowanie 7.2.4. Podejście do testowania w zależności od dostępności specyfikacji 7.2.5. Testowanie oparte na ryzyku 7.3. Planowanie 7.4. Testowanie 7.4.1. Element 7.4.2. Formularze 7.4.3. Funkcja 7.4.4. Logika lub proces Przykłady 7.5. Raportowanie 7.5.1. Subiektywna ocena jakości oprogramowania 7.5.2. Raport z testów 7.5.3. Raporty o defektach 7.6. Przykładowe projekty Projekt 1 strona internetowa Projekt 2 strona internetowa z projektem Projekt 3 aplikacja internetowa z procesem wspierającym wytwarzanie i utrzymanie oprogramowania Projekt 4 testy edukacyjnej aplikacji desktopowej Projekt 5 testy aplikacji mobilnej Bibliografia Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Radosław Smilgin
Rok wydania
  • 2018
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Dystrybucja
  • None
Ilość stron
  • 250
Format
  • MOBI
  • EPUB