Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce Katowice

Autorka porusza zagadnienia dotyczące źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Szczegółowo omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i prezentuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień …

od 23,77 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 16

Oferta sklepu

Opis

Autorka porusza zagadnienia dotyczące źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Szczegółowo omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i prezentuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu oraz ich warianty, będące skutkiem odrębności kultury narodowej, zwyczajów i tradycji zachowań grzecznościowych. Zwraca uwagę na te wymiary polskiej kultury, które wpływają na zróżnicowane podejście do zasad etykiety biznesu. Z książki wyłania się wizerunek pracownika, pożądany według obowiązujących w Polsce zasad etykiety, a także obraz zwyczajów współczesnych Polaków w sytuacjach zawodowych. Książka pod patronatem Polskiego Radia RDC. Wieloletnia praca dydaktyczna z zakresu etykiety w sytuacjach służbowych w Polsce jaskrawo pokazuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Dylematy dotyczą przede wszystkim kwestii równego traktowania kobiet i mężczyzn, precedencji i tych zasad, które wiążą się z ustaleniem pierwszeństwa. Wynika to głównie z braku spójności kryteriów, jakie obieramy przy ustalaniu zasad w sytuacjach towarzyskich i służbowych. W pierwszym przypadku Polacy nie mają wątpliwości w kwestii pierwszeństwa: przyznają je kobietom. Chyba że zaistnieje znaczna różnica wieku osób wchodzących w interakcje, wówczas płeć staje się kryterium drugorzędnym. Natomiast w stosunkach pracy istotne znaczenie ma hierarchia zawodowa. Powstaje jednak pytanie, czy na tyle istotne, aby wyparło kryterium płci i wieku? Ze Wstępu AUTOR IRENA KAMIŃSKA-RADOMSKA TYTUŁ WSPÓŁCZESNA ETYKIETA BIZNESU W CODZIENNEJ PRAKTYCE WYDAWCA WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ROK WYDANIA 2015 OPRAWA OPRAWA BROSZUROWA ILOŚĆ STRON 246 EAN 9788323518815 Znajdź podobne według klucza: IRENA_KAMIŃSKA-RADOMSKA WYDAWNICTWA_UNIWERSYTETU_WARSZAWSKIEGO WSPÓŁCZESNA (425083)

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Kamińska-Radomska Irena
Wybrane wydawnictwa
  • Uniwersytet Warszawski
Okładka
  • Miękka
Format
  • 14.8x21.0cm
Rok wydania
  • 2015
Ilość stron
  • 246
Język oryginału
  • Polski
Tematyka
  • Kariera
  • Rodzina
  • Samodoskonalenie
  • Savoir-vivre
ISBN
  • 9788323518815