Strategia Ux. Techniki tworzenia innowacyjnych Katowice

Droga do sukcesu produktu cyfrowego prowadzi przez serce użytkownika. Historia biznesu obfituje w przykłady świetnych pomysłów, które poniosły spektakularną porażkę z powodu zlekceważenia wrażeń użytkownika. Przy opracowywaniu biznesowej strategii rozwoju produktu czy usługi trzeba więc zacząć od …

od 37,95 Najbliżej: 26 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Droga do sukcesu produktu cyfrowego prowadzi przez serce użytkownika. Historia biznesu obfituje w przykłady świetnych pomysłów, które poniosły spektakularną porażkę z powodu zlekceważenia wrażeń użytkownika. Przy opracowywaniu biznesowej strategii rozwoju produktu czy usługi trzeba więc zacząć od zebrania kluczowych informacji o przyszłych użytkownikach, ich potrzebach, preferencjach i przyzwyczajeniach, a także o konkurencyjnych produktach i perspektywach. Okazuje się jednak, że łączenie strategii typowo biznesowych z zasadami projektowania UX jest niełatwym zadaniem. To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego podręcznika dla przedsiębiorców, projektantów UX i UI, a także menedżerów i strategów produktu. Znalazły się w nim skuteczne narzędzia i techniki strategiczne, które udowodniły swoją przydatność w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych. Narzędzia te zostały udostępnione również w formie gotowego przybornika strategii UX. Pokazano tu, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić badania użytkowników, aby wyniki pozwoliły na opracowanie skutecznych strategii produktowych. Całość zawartych w książce materiałów składa się na solidny, przetestowany i skuteczny model praktyk ułatwiających wdrażanie innowacyjnych, udanych produktów cyfrowych. W książce: zastosowanie prowizorycznych profili klienta i technik rozpoznania rynku do definiowania grupy docelowej techniki badań i analizy konkurencji projektowanie eksperymentów z wykorzystaniem prototypów sposoby na szybkie, niedrogie i efektywne badania użytkowników online cele, techniki i zasady prowadzenia kampanii marketingowych Strategia UX - by zrobić na użytkowniku jak najlepsze wrażenie! Spis treści: Opinie o książce Wstęp Kto powinien przeczytać tę książkę? Dlaczego napisałam tę książkę? Jak została uporządkowana treść tej książki? Przybornik Strategii UX Podziękowania Rozdział 1. Strategia UX co to takiego? Ewolucja pojęcia strategii UX Czym była strategia UX w pierwszym wydaniu tej książki? Czym jest strategia produktu? Dlaczego strategia UX jest tak ważna? Rozdział 2. Cztery elementy składowe strategii UX W jaki sposób stworzyłam swój model strategii UX? Element składowy nr 1: strategia biznesowa Przywództwo kosztowe a zróżnicowanie Związek zróżnicowania UX ze strategią biznesową Szablon modelu biznesowego Szablon Lean Element składowy nr 2: innowacja w zakresie wartości Element składowy nr 3: zweryfikowane badania z udziałem użytkowników Element składowy nr 4: zabójczy projekt UX Eliminowanie tarcia z codziennego życia Podsumowanie Rozdział 3. Weryfikacja propozycji wartości Hitowa propozycja wartości Propozycja wartości Jeżeli nie chcesz bujać w obłokach Krok nr 1: zdefiniuj podstawowy segment klientów Krok nr 2: wskaż (najpoważniejszy) problem Twojego segmentu klientów Krok nr 3: na podstawie sformułowanych założeń opracuj prowizoryczne profile klientów Budowa prowizorycznego profilu klienta Krok nr 4: przeprowadź rozpoznanie rynku z udziałem klientów, by pozytywnie lub negatywnie zweryfikować początkową propozycję wartości Twojego rozwiązania Wywiad dotyczący klienta Faza nr 1: wprowadzenie Faza nr 2: pytania filtrujące Faza nr 3: wywiad Rynki dwustronne Krok nr 5: dokonaj oceny propozycji wartości na podstawie pozyskanych informacji (i wykonuj kolejne iteracje, aż skutecznie zestawisz produkt z rynkiem) Podsumowanie Rozdział 4. Badania na potrzeby analizy konkurencji Nauka na własnych błędach Obserwacja konkurencji i znajdowanie wartościowych pomysłów Konkurencja i jej znaczenie Rodzaje konkurentów Poszukiwanie konkurentów Zawężanie zbioru konkurentów Badanie zebranych punktów danych o konkurencji Nazwa konkurenta Adres URL lub odnośnik do sklepu z aplikacjami Login i hasło Propozycja wartości Rok założenia Rundy finansowania Strumienie przychodów Ruch w ujęciu miesięcznym/ pobrania aplikacji Liczba ofert, produktów, użytkowników itd. Podstawowe kategorie Media społecznościowe Rodzaje treści Funkcje personalizacyjne Treści generowane przez użytkowników/ UGC Przewaga konkurencyjna/ główne cechy Ocena heurystyczna Recenzje klientów Uwagi ogólne i najnowsze wiadomości Uwagi dla zespołu Analiza SWOT z perspektywy konkurenta Uwaga na zakończenie Podsumowanie Rozdział 5. Analiza konkurencji Hitowa propozycja wartości, część druga Analiza co to takiego? Cztery kroki analizy konkurencji Krok nr 1: przejrzyj i oznacz kolorami najwyższe i najniższe wartości Przeglądanie danych Pomiary danych Zabawa kolorami Krok nr 2: pogrupuj logicznie dane do celów porównawczych Krok nr 3: dokonaj analizy poszczególnych konkurentów poprzez porównywanie cech tego produktu oraz związanych z nim najlepszych praktyk Kolumna poświęcona analizie poszczególnych konkurentów Przeorganizuj konkurentów po raz ostatni Krok nr 4: napisz Podsumowanie analizy konkurencji Elementy podsumowania Slajd 1.: tytuł Slajd 2.: wprowadzenie Slajd 3.: przegląd najgroźniejszych konkurentów Slajd 4a, b, c: przegląd najgroźniejszych konkurentów Slajd 5a, b, c: szczegóły o konkurentach pośrednich Główny wniosek Slajd 6.: obecny stan rynku Slajd 7.: szanse i zalecenia Czas zająć stanowisko Podsumowanie Rozdział 6. Innowacja w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym Liczy się przede wszystkim czas, naprawdę! Techniki dochodzenia do innowacji w zakresie wartości Identyfikowanie kluczowych wrażeń Wykorzystywanie wpływowych UX Porównywanie cech i funkcji Przedstawienie innowacji w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym Przedstawianie kluczowych wrażeń na scenopisach obrazkowych w trzech krokach Krok nr 1: przygotuj opisy obrazów (narrację) Krok nr 2: zbierz lub stwórz materiały wizualne Krok nr 3: przedstaw scenopis na jednym arkuszu Modele biznesowe a innowacja w zakresie wartości Podsumowanie Rozdział 7. Tworzenie prototypów na potrzeby eksperymentów Daj z siebie wszystko Jak uzależniłam się od eksperymentów Współczesna definicja eksperymentu Terminologia eksperymentów Szybkie prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji wartości Czym jest szybkie prototypowanie? Czym jest prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji wartości? Cztery kroki szybkiego prototypowania propozycji wartości Krok nr 1: stwórz szkic prototypu Krok nr 2: uruchom narzędzie do prototypowania i uporządkuj swoje zasoby Krok nr 3: stwórz wszystkie ekrany prototypu Krok nr 4: ożyw go Podsumowanie Rozdział 8. Badania z udziałem użytkowników Marzec 2020 roku: nie ulec obłędowi Badania z udziałem użytkowników podstawy Trzy główne etapy badań online z udziałem użytkownika Etap planowania (1 2 tygodnie, w zależności od wielkości zespołu i liczby uczestników) Etap wywiadów (1 2 dni) Etap analizy (1 2 dni) Etap planowania (1 2 tygodnie) Krok nr 1: określenie hipotez Krok nr 2: przygotowanie pytań Powitanie (1 minuta) Wprowadzenie (3 5 minut) Demonstracja prototypu (20 minut) Weryfikacja hipotezy (3 5 minut) Zakończenie (2 minuty) Przećwicz rozmowę i przeprowadź test pilotażowy Rozpatrz kwestie techniczne Krok nr 3: rekrutacja uczestników online Wynagrodzenie dla uczestników Opublikuj ogłoszenia i odsiej kandydatów Napisz ogłoszenie Oceń potencjalnych uczestników Planowanie wywiadów Etap prowadzenia wywiadów (1 2 dni) Przygotowanie techniczne przed wywiadami Prowadzenie rozmowy Nagrywanie Notowanie Etap analizy (1 2 dni) Po każdym wywiadzie wypełnij sekcję analizy Prezentacja wniosków Wsłuchaj się w sygnały Podsumowanie Rozdział 9. Projektowanie pod kątem konwersji Lejek sprzedaży Na tropie hakerów wzrostu Prowadzenie eksperymentów ze stronami docelowymi Zdefiniuj eksperyment Utwórz stronę lub strony docelowe Krok nr 1: wybierz platformę i szablon Krok nr 2: dodaj treści (własne i gotowe) i zmodyfikuj projekt Krok nr 3: opracuj funkcjonalność Krok nr 4: utwórz duplikaty lub warianty Utwórz i uruchom reklamy internetowe Projektowanie reklam Warianty (jeśli są potrzebne) Zatwierdzanie reklam Analiza rezultatów Prezentacja rezultatów Wytrwaj, dokonaj zwrotu lub wyhamuj! Podsumowanie Rozdział 10. Na zakończenie Dodatek. Źródła Rozdział 1. Rozdział 2. Rozdział 3. Rozdział 4. Rozdział 5. Rozdział 6. Rozdział 7. Rozdział 8. Rozdział 9. Rozdział 10. O autorce Kolofon O autorze: Jaime Levy od ponad dwudziestu lat zajmuje się projektowaniem innowacyjnych prototypów i produktów dystrybuowanych na nośnikach fizycznych, urządzeniach mobilnych, w internecie oraz w telewizji interaktywnej. Jest ekspertką w dziedzinie strategii UX. Szefuje agencji konsultingowej JLR Interactive, obsługującej startupy i duże przedsiębiorstwa. Prowadzi zajęcia na takich uczelniach, jak Art Center of Pasadena, New York University, Royal College of Art, UCLA Extension czy University of Southern California. Zabiera głos na konferencjach, prowadzi warsztaty i szkolenia.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Jaime Levy
Rok wydania
  • 2021
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Ilość stron
  • 216
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB