SEO w praktyce Katowice
Co zrobić, aby wspiąć się na szczyt wyników w Google'u i docierać do tysięcy odbiorców? Odpowiedź na to pytanie brzmi: zbuduj witrynę, a potem ją zoptymalizuj i odpowiednio nią zarządzaj. Jeśli interesuje Cię tematyka związana z SEO, czyli optymalizacją serwisów pod kątem wyszukiwarek …
Liczba ofert: 14
Oferta sklepu
Lista Ofert
-
0,8 kmPl. Wilhelma Szewczyka 1 Katowice116,50 zł
-
1,5 kmul. Chorzowska 107 Katowice116,50 zł
-
2,6 kmul. Gen. K. Pułaskiego 60 Katowice116,50 zł
-
5,0 kmul. Parkowa 20 Chorzów116,50 zł
-
5,2 kmul. Kościuszki 229 Katowice116,50 zł
-
12 kmPlac Kościuszki 1 Bytom116,50 zł
-
15 kmAleja Jana Nowaka-Jeziorańskiego 25 Bytom116,50 zł
-
20 kmul. Szkubacza 1 Zabrze116,50 zł
-
26 kmKościuszki 1c Gliwice143,20 zł
-
27 kmAl. Jana Nowaka Jeziorańskiego 1 Gliwice116,50 zł
-
40 kmul. 3-go Maja 30 Katowice116,50 zł
-
47 kmul. Warszawska 180 Bielsko-Biała116,50 zł
-
47 kmul. Sarni Stok 2 Bielsko-Biała116,50 zł
-
49 kmul. Mostowa 5 Bielsko-Biała116,50 zł
Opis
Co zrobić, aby wspiąć się na szczyt wyników w Google'u i docierać do tysięcy odbiorców? Odpowiedź na to pytanie brzmi: zbuduj witrynę, a potem ją zoptymalizuj i odpowiednio nią zarządzaj. Jeśli interesuje Cię tematyka związana z SEO, czyli optymalizacją serwisów pod kątem wyszukiwarek internetowych, i chcesz się dowiedzieć, jak robić to skutecznie, koniecznie sięgnij po tę książkę. Za publikacją stoi zespół 54 ekspertek i ekspertów, którzy w poszczególnych rozdziałach dzielą się z Tobą bogatym doświadczeniem i praktyczną wiedzą - zarówno z punktu widzenia ekspertów SEO, jak i właścicieli stron czy agencji reklamowych. Znajdziesz tu wszechstronne informacje na temat SEO z uwzględnieniem najnowszych zmian związanych z rewolucją AI - to najbardziej aktualny poradnik z tej dziedziny, jaki jest dostępny na polskim rynku. Książka składa się z sześciu głównych sekcji, odzwierciedlających kluczowe obszary SEO: Zasady działania wyszukiwarek - od założeń po aktualizacje Przygotowanie strony pod kątem wymogów wyszukiwarki - zarówno on-site, jak i UX Tworzenie treści skutecznie angażujących czytelników i służących SEO Działania off-site: link building i świadomość marki Najlepsze narzędzia do optymalizacji witryny Zarządzanie projektem SEO - od inhouse po agencje marketingowe Każde zagadnienie zostało bardzo szczegółowo omówione, a liczne ilustracje i wykresy ułatwiają zrozumienie prezentowanych treści. Opanuj zasady SEO i wynieś swoje wyniki na szczyt! Spis treści: Przedmowa - Artur Strzelecki CZĘŚĆ I. WYSZUKIWARKA Rozdział 1. Historia i rozwój wyszukiwarek - Grzegorz Skiera 1.1. Rynek wyszukiwarek internetowych w Polsce 1.2. Wyszukiwarka Google i jej algorytm PageRank 1.3. Zmiany wizualne w Google i ich wpływ na pozycjonowanie 1.4. Zmiany algorytmiczne w wyszukiwarce Google Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 2. Zasada działania wyszukiwarki - Łukasz Rogala 2.1. Jeden cel - uporządkować informacje na świecie Czym jest algorytm PageRank i jak działa? 2.2. Cztery kluczowe elementy w działaniu wyszukiwarki Google Skanowanie w poszukiwaniu zasobów Renderowanie zawartości - spojrzenie oczami użytkownika Indeksowanie w uporządkowanej strukturze Wyświetlenie wyników wyszukiwania - każdemu, wszędzie i szybko 2.3. Centra danych Google - zastosowanie i lokalizacja 2.4. Mobile czy desktop? Dwa światy - jeden indeks wyszukiwania Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 3. Twoja wyszukiwarka Google - Artur Strzelecki 3.1. Prywatność danych 3.2. Historia wyszukiwań 3.3. Personalizacja 3.4. Geolokalizacja Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 4. Prezentacja wyników wyszukiwania - Daniel Jędrysik 4.1. Ewolucja wyników wyszukiwania Google na przestrzeni lat 4.2. Elementy składowe wyników wyszukiwania Google Wyniki sponsorowane Tekstowe wyniki organiczne Featured snippet Grafika i wideo Organiczne listy produktów Lista firm Panel wiedzy Inne wybrane moduły, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania 4.3. Przyszłość wyników wyszukiwania Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 5. Wyszukiwanie głosowe i obrazem - Artur Strzelecki 5.1. Wyszukiwanie głosowe 5.2. Fragmenty z odpowiedzią 5.3. Wyszukiwanie obrazem Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 6. Google Discover - Artur Strzelecki 6.1. Czym jest Google Discover? 6.2. Strategie obecności w Google Discover Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 7. Wyniki tworzone przez sztuczną inteligencję - Przemysław Sztal 7.1. Ewolucja wykorzystania AI w wyszukiwarkach internetowych 7.2. Sposoby wykorzystania AI w wyszukiwaniu informacji Streszczenia wygenerowane przez AI w Google Tryb AI Mode w Google Generatywne wyszukiwanie w Bingu Perplexity i ChatGPT Search 7.3. Wpływ sztucznej inteligencji na wyszukiwarki i SEO 7.4. Zagrożenia i wyzwania sztucznej inteligencji dla tradycyjnego SEO 7.5. Optymalizacja witryn internetowych pod kątem odpowiedzi AI GEO - optymalizacja pod kątem wyszukiwania AI Analiza sytuacji wyjściowej Podstawy techniczne Analiza słów kluczowych Unikatowe treści wysokiej jakości Dopasowanie do intencji wyszukiwania Struktura treści i dane strukturalne E-E-A-T - doświadczenie, wiedza, wiarygodność, zaufanie Budowanie autorytetu i rozpoznawalności Monitorowanie wyników i ciągła adaptacja 7.6. Przyszłość wyszukiwarek internetowych w dobie AI Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 8. Aktualizacje algorytmu Google - Sebastian Heymann 8.1. Czym są update'y Google? 8.2. Historia update'ów w Google Podział aktualizacji Aktualizacje w 2020 roku Aktualizacje od 2021 roku 8.3. Czynniki rankingowe i ich grupowanie Czynniki techniczne Czynniki contentowe Czynniki off-site Sygnały użytkowników Intencja użytkownika 8.4. Update a zmieniane czynniki rankingowe Update'y techniczne Update'y contentowe Update'y off-site Update'y doświadczenia użytkownika Kiedy zmienia się intencja w Google? 8.5. Techniczne działanie update'ów Czynniki rankingowe Budżet crawlowania Procesowanie 8.6. Narzędzia do weryfikacji zmian w Google Algoroo MozCast Semrush Sensor GSC Guardian Panguin Tool Pytania powtórkowe Bibliografia CZĘŚĆ II. OPTYMALIZACJA STRONY Rozdział 9. Domeny internetowe - Paweł Wróblewski 9.1. Rodzaje domen internetowych 9.2. Wybór domeny a SEO Znaczenie słów kluczowych w domenie Długość i prostota domeny 9.3. Historia domeny Jak sprawdzić historię domeny? Wpływ przeszłych działań na SEO Przenoszenie domeny na nową stronę 9.4. Zarządzanie domenami Cykl życia domeny Rejestratorzy domen DNS i konfiguracja techniczna 9.5. Bezpieczeństwo domen Zabezpieczenia techniczne domeny Zabezpieczenia prawne domeny 9.6. Domeny w strategii marketingowej Domena a marketing offline Domena w strategii online Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 10. Struktura strony, nagłówki i znaczniki - Łukasz Suchy, Patrycja Ziobro, Joanna Łutczyk-Pyzara 10.1. Struktura strony Klastry tematyczne Budowa adresów URL Nawigacja po strukturze strony Ścieżka menu nawigacyjnego (breadcrumbs) 10.2. Nagłówki Hierarchia nagłówków Najczęstsze błędy w strukturze nagłówków na stronach internetowych Optymalizacja nagłówków pod kątem SEO Wykorzystanie słów kluczowych w nagłówkach Unikanie duplikacji i nadmiernej optymalizacji w praktyce WCAG - dostępność i zgodność z wytycznymi 10.3. Znaczniki Budowa znacznika HTML Podział znaczników HTML 10.4. Metatagi Meta title - tytuł strony i jego optymalizacja Meta description - tworzenie angażujących opisów Meta keywords Znaczniki Open Graph i Twitter Cards 10.5. Artybuty rel nofollow, sponsored, ugc - kiedy je stosować? rel="canonical" - zapobieganie duplikacji treści rel="noindex" rel="prev", rel="next" rel="noopener " rel="noreferrer" 10.6. Znaczniki obrazów Atrybut src Atrybut alt Atrybut title Atrybuty width i height 10.7. Znaczniki wideo i audio Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 11. SEO a dostępność - Marcin Opolski 11.1. Czym jest dostępność? 11.2. Dla kogo jest dostępność? Szersze spojrzenie 11.3. Czy działania SEO mogą mieć wpływ na dostępność (i vice versa)? 11.4. Alty, czyli opisy alternatywne grafik Wyzwania i problemy A co z img title? 11.5. Nagłówki Hx a dostępność Nagłówki a title 11.6. Pozycjonowanie filmów a napisy i transkrypcja 11.7. Content też powinien być dostępny Prosty język jest ważny Blokada zaznaczania tekstu? Lepiej nie Prosty język sprzyja SEO 11.8. Szybkość ładowania strony 11.9. Dysfunkcje ruchowe Uciekające menu Elementy klikalne zbyt blisko siebie Nawigacja z klawiatury 11.10. Czy dostępność może mieć wpływ na ASO? 11.11. Dostępność kontra blokowanie contentu 11.12. Tematów jest znacznie więcej 11.13. Czy to się opłaca? Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 12. Szybkość działania strony - Przemysław Paruszewski 12.1. PageSpeed Czym jest szybkość ładowania strony? Dlaczego warto zadbać o szybkość ładowania strony? Prędkość strony internetowej a działania SEO Jaka powinna być szybkość ładowania strony? Jakie elementy wpływają na czas ładowania strony? Jakimi narzędziami mierzyć czas ładowania strony? 12.2. Page Speed Insights (PSI) 12.3. Lighthouse 12.4. GTmetrix 12.5. Pingdom 12.6. Core Web Vitals W jaki sposób jakość strony wpływa na jej pozycję? Elementy Core Web Vitals Largest Contentful Paint (LCP) Interaction to Next Paint (INP) Cumulative Layout Shift (CLS) 12.7. Narzędzia do pomiaru podstawowych wskaźników internetowych Chrome DevTools PageSpeed Insights Lighthouse Google Search Console Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 13. Linkowanie wewnętrzne - Rafał Borowiec 13.1. Podstawy linkowania wewnętrznego Czym jest linkowanie wewnętrzne Wpływ na crawling, indeksowanie i ranking w wyszukiwarkach Rola w budowaniu autorytetu tematycznego witryny Znaczenie dla doświadczeń użytkownika (UX) i współczynnika odrzuceń 13.2. Architektura informacji i planowanie struktury Modele organizacji treści (silosy, piramida, hub) Zasada trzech kliknięć i głębokość linkowania Budowanie hierarchii i przepływ link juice Nawigacja główna vs linkowanie kontekstowe 13.3. Techniczne aspekty wdrożenia Anatomia poprawnego linku wewnętrznego Atrybuty techniczne linku wewnętrznego Optymalizacja anchor tekstów Obsługa przekierowań i URL-i kanonicznych 13.4. Strategia linkowania semantycznego Budowanie klastrów tematycznych Kontekstowe powiązania między treściami Rola NLP w nowoczesnym linkowaniu Wzmacnianie sygnałów tematycznych dla Google Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 14. Dane strukturalne - Patryk Błachnio 14.1. Powstanie i wykorzystanie danych strukturalnych w SEO Rola głównych wyszukiwarek (Google, Bing, Yahoo, Yandex) w rozwoju standardu 14.2. Fundamenty techniczne Formaty wdrożenia JSON-LD Microdata RDFa 14.3. Walidacja i testowanie kodu 14.4. Typy danych strukturalnych Organization i LocalBusiness Person Product i Offer Article i BlogPosting Recipe Event FAQ Review i AggregateRating VideoObject BreadcrumbList WebSite i WebPage LiveBlogPosting 14.5. Wpływ danych strukturalnych na SEO Wpływ rich snippets na CTR Lepsze rozumienie kontekstu przez wyszukiwarki Rola w budowaniu grafu wiedzy 14.6. Monitorowanie i analiza danych strukturalnych w Google Search Console Raport "Ulepszenia" Raport "Skuteczność" Testowanie adresów URL 14.7. Zasady i ograniczenia Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 15. Migracja strony - Paweł Gontarek 15.1. Powody migracji serwisów 15.2. Krytyczne elementy migracji 15.3. Przygotowanie do migracji Startowy audyt SEO Audyt treści Przygotowanie i weryfikacja Google Search Console Analiza logów serwera Analiza linków zwrotnych Na co nie masz wpływu przy migracji pomiędzy serwerami? 15.4. Jak przygotować plik do migracji? 15.5. Przykłady błędnie przeprowadzonych migracji 15.6. Czego spodziewać się po migracji? 15.7. Migracja z wykorzystaniem re="canonical" 15.8. Przykładowy harmonogram migracji Błędy 404 po migracji Przekierowania plików css/js i innych mediów 15.9. Podsumowanie Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 16. Logi serwera - Wojciech Kamiński 16.1. Wprowadzenie do logów serwerowych Znaczenie logów serwerowych w SEO 16.2. Najpopularniejsze formaty logów serwerowych Common Log Format (CLF) Combined Log Format (CLF) JSON Log Format W3C Extended Log File Format Dlaczego formaty logów mają znaczenie? 16.3. Elementy logów serwerowych 16.4. Dostęp do logów serwerowych 16.5. Narzędzia wspomagające analizę logów 16.6. Interpretacja danych z logów serwerowych 16.7. Wykrywanie problemów i optymalizacja Przygotowanie danych do analizy Skalowanie analizy logów dla dużych serwisów Korelowanie błędów w logach z danymi Google Search Console 16.8. Działania optymalizacyjne w analizie logów Adresy archiwalne Podstrony o niskiej wartości SEO Błędy 4xx Prawidłowe ostateczne adresy przekierowań 3xx Duplikaty adresów URL Zasoby JS Nieindeksowane zasoby Szybkość ładowania zasobów 16.9. Regularna analiza danych Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 17. Crawl budget - Wojciech Kamiński 17.1. Co to jest crawl budget? 17.2. Podstawy techniczne i koncepcja crawl budget Proces indeksowania przez wyszukiwarki Składowe crawl budget Różnice między crawl budget a indeksacją 17.3. Czynniki wpływające na wielkość i efektywność crawl budget Wielkość oraz struktura witryny Prędkość ładowania (wydajność serwera) Statusy HTTP i jakość stron Struktura linkowania wewnętrznego Duplikaty treści i parametry w URL 17.4. Zarządzanie i optymalizacja crawl budget Oficjalne wytyczne Google Analiza pliku robots.txt i znaczników meta Narzędzia wspierające kontrolę crawl budget Optymalizacja struktury witryny Usuwanie lub konsolidacja niskiej jakości stron Monitoring i utrzymanie Usuwanie niepożądanych treści powstałych w wyniku ataków 17.5. Przykłady pracy nad budżetem indeksowania E-commerce z rozbudowanymi filtrami Blog z błędami 5xx Optymalizacja szybkości w portalu informacyjnym Serwis z nieużywanymi podstronami kategorii Witryna firmowa z nadmierną liczbą przekierowań Serwis międzynarodowy z problemem duplikatów językowych Branżowy katalog z powielanymi wpisami Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 18. Strony wielojęzykowe (sklepy internetowe) - Wojciech Mazur 18.1. Dlaczego warto tworzyć sklepy internetowe w wielu wersjach językowych? Poprawa lokalnych doświadczeń zakupowych klienta Zwiększenie widoczności SEO, ruchu i sprzedaży na nowych rynkach 18.2. Warianty wdrożenia wielojęzyczności Domena, subdomena czy katalog językowy? Wersje językowe na tych samych adresach Popularne wtyczki językowe do WordPressa i innych CMS-ów 18.3. Hreflang - co to jest i jak go prawidłowo wdrożyć? Budowa tagu z atrybutem hreflang Gdzie umieścić tag hreflang? Najczęstsze błędy w implementacji hreflang - przykłady 18.4. Podsumowanie Pytania powtórkowe Bibliografia CZĘŚĆ III. TREŚĆ STRONY Rozdział 19. Strategia contentowa i planowanie treści - Damian Kiełbasa 19.1. Czym jest strategia contentowa? 19.2. Kluczowe etapy tworzenia dobrej strategii treści Określenie KPI Zrozumienie odbiorców Badanie słów kluczowych Budowanie klastrów tematycznych Analiza intencji, dobór formatu treści Utworzenie content planu Analiza posiadanych zasobów i planowanie Tworzenie treści Linkowanie wewnętrzne Dystrybucja treści i link building Monitorowanie i aktualizacja 19.3. Praktyczny przykład tworzenia planu treści Konfiguracja analizy i gromadzenie danych Selekcja konkurentów i Topical landscape Widok content planu 19.4. Najczęstsze błędy Brak keyword researchu lub słaby keyword research Nieuwzględnianie intencji użytkownika, niedopasowanie typu treści Brak analizy już posiadanych treści. Kanibalizacja treści Brak strategii linkowania wewnętrznego Brak dystrybucji i link buildingu Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 20. Parametry treści, które przekonują użytkowników i wyszukiwarki - Mateusz Malinowski 20.1. Jakość treści i HCU Oryginalność i aktualizacja treści w SEO Merytoryka treści w SEO Czytelność treści w SEO 20.2. Helpful Content Update Thin content Intencja użytkownika 20.3. YMYL i E-E-A-T a zaufanie użytkowników i algorytmów Rola E-E-A-T w treściach YMYL (E)xpertise (ekspertyza) (E)xperience (doświadczenie) (A)uthoritativeness (wiarygodność) (T)rustworthiness (zaufanie) Jak Google sprawdza wiarygodność źródeł? 20.4. Above the fold i lead - czyli pierwsze wrażenie użytkownika ATF a UX ATF a badania eyetrackingowe ATF a wersja mobile strony Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 21. Rola pokrycia tematycznego - Ewa Majchrzak 21.1. Czym jest topical authority i jakie ma znaczenie w SEO? 21.2. Budowanie topical authority a klastry tematyczne Znaczenie klastrów tematycznych w strategii SEO 21.3. Tworzenie klastrów tematycznych 21.4. Klastry tematyczne a silosy i huby contentowe Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 22. Planowanie konspektu - Ewa Majchrzak 22.1. Jak tworzyć konspekt artykułu blogowego? Określenie zawartości merytorycznej artykułu Dobieranie fraz kluczowych do artykułu Konstruowanie nagłówków w artykule Linkowanie wewnętrzne w artykułach blogowych Długość artykułu blogowego 22.2. Jak tworzyć konspekt opisu kategorii? Określenie zawartości merytorycznej opisu Dobieranie fraz kluczowych do opisu kategorii Konstruowanie nagłówków w opisach kategorii Linkowanie wewnętrzne w opisach kategorii Długość opisu kategorii 22.3. Co umieścić w konspekcie dla copywritera? 22.4. Przydatne narzędzia do tworzenia konspektów AnswerThePublic AlsoAsked Keyword Tool Senuto Ahrefs Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 23. Styl pisania - Anna Zaborowska 23.1. Czym jest styl językowy? Analiza stylistyczna tekstów SEO - przykłady Cel tekstu i intencja frazy kluczowej Inne czynniki determinujące styl tekstu 23.2. Styl językowy w wytycznych Google 23.3. Konstrukcja tekstu SEO i jej wpływ na styl językowy 23.4. Prosty język w tekstach SEO 23.5. Konwersacyjność w tekstach SEO 23.6. Podsumowanie Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 24. Sposób prezentacji treści - Tomasz Zawidzki 24.1. Odbiór treści przez użytkownika w internecie Jak internauci przyswajają treści online? Wnioski z badań eyetrackingowych Pierwsze wrażenie i czas przebywania na stronie Czy "above the fold", czyli mityczna linia "zagięcia" na stronie internetowej, nadal ma znaczenie dla UX i SEO? Jak prezentować treści na stronie internetowej - praktyczne wskazówki 24.2. Odwrócona piramida, czyli zasada tworzenia treści odpowiadająca na potrzeby above the fold 24.3. Rola segmentacji treści w odbiorze strony internetowej przez użytkowników 24.4. Znacznik title i jego znaczenie dla optymalizacji serwisu internetowego W jakich miejscach wyświetla się tag tytułowy? Jaką długość powinien mieć metatytuł? Sposób wyświetlania tagu tytułowego w wynikach wyszukiwania Jak stworzyć skuteczny meta title? Znacznik tytułowy a nagłówek H1 24.5. Meta description i jego znaczenie dla optymalizacji witryny Jak tworzyć skuteczne description? 24.6. Jak powinna zostać wykonana hierarchia nagłówków (H1, H2, H3) Nagłówki H1, H2, H3, H4, H5, H6 - czym są i do czego służą? Znaczenie nagłówków dla SEO i doświadczeń użytkownika Jak długie powinny być nagłówki? Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 25. FAQ - najczęściej zadawane pytania - Wiktor Maduń 25.1. Czym jest FAQ? Historia FAQ Różnice między FAQ a Q&A 25.2. Znaczenie FAQ w kontekście SEO Narzędzie budujące autorytet witryny Historia FAQ w kontekście Google Postrzeganie sekcji FAQ przez algorytmy Google 25.3. Dlaczego warto mieć sekcje FAQ w swoim serwisie? Rodzaje FAQ Przestrzeń do wykorzystania fraz long tail Linkowanie wewnętrzne Struktura i wytyczne 25.4. FAQ jako narzędzie tworzenia wartościowego contentu Unikatowa treść Zrozumienie intencji odbiorcy - kontekst w FAQ Aktualizacja treści Neuronalne zrozumienie kontekstu przez Google 25.5. Jak pozyskiwać wartościowe pytania do FAQ? Praktyczne scenariusze Dodatkowe sposoby szukania wartościowych pytań do FAQ 25.6. Techniczne aspekty SEO w FAQ Czym jest schema FAQ i jak skutecznie je wprowadzić? Czy każda sekcja FAQ musi być opisana z wykorzystaniem schema? Narzędzia do analizy FAQ Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 26. Optymalizacja pod direct answers - Angelika Gałek 26.1. Działanie direct answers Mechanizm direct answers Zastosowanie schematów danych 26.2. Korzyści z pozycji zero 26.3. Analiza wyników na pozycji zerowej Jak zidentyfikować kolejne odpowiedzi na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania? Użycie operatorów wyszukiwania Google 26.4. Dobór słów kluczowych pod direct answers Narzędzia SEO Analiza sugestii Google (Google Suggest) Dostosowanie treści do zapytań użytkowników Optymalizacja pod long-tail keywords Analiza intencji użytkownika na podstawie SERP 26.5. Optymalizacja elementów strony pod direct answers Treść Adres URL Meta title strony Grafika 26.6. Dostosowanie treści do intencji użytkownika 26.7. Błędy pojawiające się przy optymalizacji pod direct answers Pytania powtórkowe Bibliografia CZĘŚĆ IV. OFF-SITE Rozdział 27. Link building - Marta Gryszko 27.1. Kwestie techniczne 27.2. Ewolucja link buildingu 27.3. Najważniejsze zasady link buildingu 27.4. Podstawowe źródła linków Źródła linków pierwszego wyboru Publikacja artykułów Zaplecze SEO 27.5. Relacyjny link building Zaangażowanie się w inicjatywy społeczne Udział w wydarzeniach branżowych Współpraca z innymi firmami 27.6. Odzyskiwanie linków Szukanie niepodlinkowanych wzmianek o marce Linki wymagane ze względu na prawa autorskie Prośby o aktualizację linków 27.7. Inspirowanie się działaniami konkurencji 27.8. Rozmówki z ChatGPT Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 28. Platformy link buildingu - Michał Łyko 28.1. Czym są platformy link buildingu? 28.2. Historia platform linkowych 28.3. Obecna oferta platform link buildingu Szeroka baza domen do publikacji treści Dodawanie linków w istniejących artykułach Umieszczanie tekstowych linków reklamowych i banerów Copywriting Automatyzacja procesów związanych z publikacją i tworzeniem treści Narzędzia SEO, analityczne i raportowanie 28.4. Zalety platform link buildingu Automatyzacja procesu publikacji treści na zewnętrznych serwisach Dostęp do dodatkowych narzędzi Aktualne warunki cenowe wydawców Dostęp do oferty na wielu rynkach Możliwości tworzenia contentu 28.5. Wady platform link buildingu Zwiększone koszty pozyskiwania linków Jakość domen dostępnych na platformach Różne platformy - te same oferty wydawców 28.6. Jak prowadzić kampanie linkowe przy użyciu platform link buildingu? Parametry techniczne domen Parametry ofert Monitoring linków 28.7. Potencjalne pułapki przy korzystaniu z platform link buildingu Brak dodatkowej promocji opublikowanej treści Odejście od naturalnych i alternatywnych obecnie sposobów zdobywania linków Brak budowania relacji z wydawcami i mediami 28.8. Czego oczekiwać i wymagać od platform, a czego nie? Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 29. Kampanie link buildingu i nawiązywania relacji - Miłosz Krasiński, Jan Kawecki, Daniel Ząbczyk 29.1. Wprowadzenie do Link Exchange Partnership Korzyści płynące z Link Exchange Partnership 29.2. Proces wyszukiwania partnerów LinkedIn - rozwijanie sieci kontaktów E-mail jako alternatywna forma kontaktu 29.3. Budowanie relacji z partnerami Pierwszy kontakt Follow-up Ustalanie warunków współpracy Przekształcanie jednorazowych wymian w długoterminowe relacje Problemy i wyzwania w budowaniu relacji 29.4. Digital PR Proaktywny PR Reaktywny PR 29.5. Budowa linków przez artykuły sponsorowane 29.6. Jak wyszukiwać strony do publikacji? Wyszukiwanie organiczne Wyszukiwanie płatne 29.7. Jak skutecznie zdobywać kontakty do redakcji? Gdzie szukać bezpośrednich kontaktów? Jak zwiększyć skuteczność kontaktu? 29.8. Jak kontaktować się z redakcją i negocjować ceny? Jak pisać skuteczne wiadomości? Jak uzyskać lepsze warunki? 29.9. Od publikacji do monitorowania efektów 29.10. Najczęstsze problemy i kluczowe wnioski Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 30. Private Blog Networks (PBN) - rozdział inny niż wszystkie - Maciej Chmurkowski 1. Co to jest tak naprawdę PBN? Nic, co piękne, nie trwa wiecznie Nastąpiła ewolucja. Nazwa została ta sama 2. Przechodzimy do konkretów "Kiedyś to wykorzystam" - powtarzam to sobie co roku, czyli footprints Ślady w obrębie domeny Czerwona sobota WHOIS - jak się schować DNS - niedoceniany footprint Różnicowanie adresów IP Uważaj na ślady zostawiane w kodzie lub treści Twoich witryn Namierzony przez linkowanie 3. Expirki Dobre praktyki z expirkami Odnów strukturę wygasającej domeny Jak znaleźć dobrą expirkę i ją ocenić? Skąd wziąć wygasłe domeny? 4. Automatyzacja CMS 5. Dobre praktyki i inne niewymienione wcześniej sfery PBN Ruch a wartość strony Częstotliwość publikacji Wykorzystanie treści AI Wykorzystanie grafik Liczba linków wychodzących Linkowanie ze strony głównej Testowanie domen po zakupie Search Console to nie footprint Rozdział 31. Adresy IP, hosting SEO i systemy autonomiczne - Artur Strzelecki 31.1. Wprowadzenie do adresów IP Definicja i rola adresu IP w komunikacji sieciowej Znaczenie adresów IP w obszarze SEO 31.2. Charakterystyka adresacji IPv4 Struktura i zapis adresu IPv4 Klasy adresów IPv4 Wyczerpanie puli IPv4 Znaczenie IPv4 w SEO 31.3. Adresacja IPv6 Podstawy i zapis adresu IPv6 Wdrażanie IPv6 na świecie Wpływ IPv6 na SEO 31.4. SEO Hosting i dywersyfikacja adresów IP Serwer współdzielony Serwer VPS i serwer dedykowany SEO hosting 31.5. Systemy autonomiczne (AS) i ich znaczenie Pojęcie systemu autonomicznego Praktyczne znaczenie systemów autonomicznych Wpływ AS na SEO i hosting 31.6. Najczęstsze błędy w budowaniu zaplecza SEO Dane WHOIS i rejestracja domen Narzędzia i usługi Google (Analytics, Search Console, AdSense) Wzorce linkowania i schematy SEO Footprinty w kodzie, treści i konfiguracji Dodatkowe czynniki (rozpoznanie narzędzi i aktywności) Słownik pojęć Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 32. Wzmianki, cytowania i media społecznościowe - Paweł Wołoszyn 32.1. Znaczenie w SEO wzmianek, cytowań i mediów społecznościowych 32.2. Wzmianki Wzmianki i ich zastosowanie w kontekście SEO Jak wzmianki mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności serwisu? Szanse i zagrożenia dla marki Jak Google analizuje wzmianki? Wpływ wzmianek na działania SEO 32.3. Cytowania Rola cytatów w strategiach SEO Jak Google analizuje cytowania? 32.4. Media społecznościowe Media społecznościowe zwiększają ruch na stronie Jak Google analizuje działania w mediach społecznościowych? Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 33. Pozycjonowanie lokalne - Damian Zając 33.1. Czym jest pozycjonowanie lokalne? Korzyści dla użytkowników Czynniki rankingowe pozycjonowania lokalnego 33.2. Usługa Google Moja Firma Funkcjonalności Jak wizytówka wpływa na widoczność firmy? Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma Częste błędy w zarządzaniu wizytówką Monitorowanie efektywności wizytówki Analiza danych i działania optymalizacyjne 33.3. Opinie i recenzje Opinie jako kluczowy czynnik rankingowy Regularne monitorowanie i analiza opinii 33.4. Wizytówki NAP: wsparcie dla lokalnego SEO Czym są wizytówki NAP? Znaczenie wizytówek NAP w lokalnym SEO Tworzenie skutecznych wizytówek NAP Przykłady katalogów NAP 33.5. Optymalizacja strony pod kątem lokalnego SEO Lokalne frazy kluczowe jako podstawa strategii Struktura strony i optymalizacja techniczna Znaczniki strukturalne jako wsparcie dla wyszukiwarek Pytania powtórkowe Bibliografia CZĘŚĆ V. NARZĘDZIA Rozdział 34. Google Search Console - Tomasz Resmarowski 34.1. Wprowadzenie do Google Search Console 34.2. Konfiguracja i weryfikacja strony w GSC Usługa domeny Prefiks adresu URL Przyznanie dostępu 34.3. Główny interfejs użytkownika 34.4. Sprawdzenie adresu URL 34.5. Wyniki wyszukiwania Wyświetlenia Kliknięcia CTR Średnia pozycja Widoki raportu Filtrowanie danych 34.6. Google Discover i Google News 34.7. Strony (indeksowanie) Błędy w tłumaczeniu polskiej wersji GSC Dlaczego strony nie są zindeksowane? URL zablokowany przez plik robots.txt Pozorny błąd 404 Strona wykryta - obecnie niezindeksowana Strona zeskanowana, ale jeszcze niezindeksowana Duplikat, użytkownik nie oznaczył strony kanonicznej Duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik 34.8. Pliki wideo 34.9. Mapy witryny 34.10. Usunięcia 34.11. Podstawowe wskaźniki internetowe 34.12. HTTPS 34.13. Zakupy 34.14. Ulepszenia 34.15. Ręczne działania 34.16. Problemy dotyczące bezpieczeństwa 34.17. Linki Linki zewnętrzne Jak przeanalizować raport Najnowsze linki z wykorzystaniem Screaming Frog SEO Spider? Linki wewnętrzne 34.18. Ustawienia Robots.txt Statystyki indeksowania/statystyki skanowania Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 35. Edytory AI - Paweł Kijko 35.1. Jasper 35.2. Rytr 35.3. Content Editor w Surfer SEO 35.4. Content Writer w Senuto 35.5. Asystent Contentu w Semstorm 35.6. Advanced Content Editor w Contadu 35.7. Copy.ai 35.8. SEO Writing Assistant w Semrush 35.9. Porównanie edytorów treści AI Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 36. NeuronWriter - Paweł Sokołowski 36.1. Tworzenie dominujących treści w Google 36.2. Krok po kroku do skutecznych treści Inteligentna technologia NLP Szczegółowa analiza SERP i konkurencji System oceny treści 36.3. Integracje w NEURONwriterze 36.4. Prostota i efektywność - NEURONwriter w praktyce Szybkie i łatwe tworzenie nowych treści Skuteczna i prosta optymalizacja istniejących treści Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 37. Sugestie słów kluczowych - Tomasz Cierebiej 37.1. Intencja wyszukiwania Rola fraz długiego ogona i treści poradnikowych Przegląd narzędzi do analizy pytań użytkowników Jak narzędzia wpływają na strategię contentmarketingową? 37.2. AlsoAsked - szczegółowe mapowanie pytań Najważniejsze funkcje Przykłady zastosowań AlsoAsked w SEO 37.3. Answer Socrates - szybkie generowanie pomysłów Najważniejsze funkcje Answer Socrates Przykłady zastosowań w SEO 37.4. AnswerThePublic - wizualizacja pytań z długiego ogona Najważniejsze funkcje AnswerThePublic Przykłady zastosowań AnswerThePublic w SEO 37.5. Sugestie Google - darmowe źródło inspiracji Kluczowe funkcje sugestii Google Przykłady zastosowań podpowiedzi Google 37.6. Praktyczne wskazówki Darmowe vs płatne - kiedy warto zainwestować? Strategie łączenia narzędzi Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 38. Badanie linków w Ahrefs - Joanna Śledziejowska, Norbert Zbylut 38.1. Metodologia zbierania danych przez Ahrefs 38.2. Analiza liczby, jakości i źródeł linków zwrotnych Parametry Domain Rating i URL Rating Liczba linków zwrotnych Liczba domen odsyłających w analizie linków Rozkład anchorów i proporcje linków Proporcja linków follow i nofollow 38.3. Proporcje linków przychodzących i wychodzących Jak zbadać proporcje linków w Ahrefs? 38.4. Identyfikacja i analiza problematycznych linków 38.5. Analiza profilu linkowego konkurencji Porównanie profilu linkowego własnej strony ze stronami konkurencji Link Intersect 38.6. Monitorowanie zmian w profilu linkowym Jak śledzić pozyskiwanie i utratę linków? Automatyczne powiadomienia o zmianach dzięki Ahrefs Alerts Ocena jakości nowych i utraconych linków 38.7. Ahrefs w analizie linków wewnętrznych Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 39. Badanie linków w Semrush - Marcin Kawa 39.1. Analiza linków zwrotnych Zakładka Przegląd Zakładka Wykres sieciowy Zakładka Linki zwrotne Zakładka Anchory Zakładka Domeny odsyłające Zakładka Zindeksowane strony Zakładka Odsyłające adresy IP Zakładka Konkurenci 39.2. Narzędzie Audyt linków zwrotnych Zakładka Audit Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 40. Badanie linków w Majestic - Kornel Kasprzyk 40.1. Wprowadzenie do narzędzia Majestic 40.2. Trust Flow i Citation Flow 40.3. Site Explorer - najważniejsze raporty Podsumowanie - raport ogólny Odsyłające domeny & Linki zwrotne Kontekst Anchor Text Strony Tematyki Link Graph & Link Profile 40.4. Porównywanie domen 40.5. Eksport danych i przejrzyste raporty PDF Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 41. Mierzenie widoczności - Tomasz Mielewczyk 41.1. Czym jest widoczność? Widoczność jako wskaźnik SEO-wej kondycji strony Dlaczego warto monitorować widoczność strony? 41.2. Widoczność a ruch Jak wygląda proces estymowania ruchu organicznego? Jak dokładne są narzędzia estymujące ruch organiczny? 41.3. Narzędzia monitorujące widoczność stron Zalety narzędzi monitorujących widoczność stron Wady narzędzi do mierzenia widoczności 41.4. Ahrefs Charakterystyka Ahrefs Badanie dokładności Ahrefs w szacowaniu ruchu organicznego 41.5. Semrush Charakterystyka narzędzia Semrush Badanie dokładności Semrush w szacowaniu ruchu organicznego 41.6. Senuto Charakterystyka Senuto Badanie dokładności Senuto w szacowaniu ruchu organicznego 41.7. Semstorm Charakterystyka Semstorm Badanie dokładności Semstorm w szacowaniu ruchu organicznego 41.8. Do czego warto wykorzystać omawiane narzędzia? Link building Analiza widoczności Techniczne SEO Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 42. JavaScript w procesie SEO - Jakub Lisiecki 42.1. Jak działa JavaScript w przeglądarkach? Podstawy renderowania stron Manipulacja zawartością stron z poziomu warstwy JavaScript Selektory CSS Kilka podstawowych funkcji języka JavaScript przydatnych w procesie SEO Praktyczne przykłady wykorzystania powyższych funkcji Użycie w praktyce SEO Google Tag Manager Wykorzystanie konsoli Google Chrome do analizy SEO Przykłady wykorzystania konsoli Google Chrome w prostych zadaniach związanych z SEO 42.2. Automatyzacja działań SEO z użyciem Node.js Instalacja Node.js i NPM Tworzenie nowego projektu w Node.js Instalacja zależności Playwright a Puppeteer (i Selenium) Uruchamianie programów w środowisku Node.js Scrapowanie Google - pobieranie linków ze stron wyników wyszukiwania Niestandardowe crawlowanie Podłączanie się do istniejącej przeglądarki Automatyzowanie pracy z aplikacjami internetowymi 42.3. Popularne rozwiązania front end a SEO Server Side Rendering (SSR) vs Client Side Rendering (CSR) Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 43. Google Ads w SEO - Krzysztof Marzec 43.1. Jak działa Google Ads? 43.2. Podstawowe dane z Google Ads 43.3. Dopasowania słów kluczowych 43.4. Kampanie produktowe, DSA i pMAX 43.5. Wynik jakości 43.6. Analiza aukcji 43.7. Uwzględnienie segmentu odbiorcy w kampanii SEO Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 44. Narzędzia no-code i low-code - Roman Rozenberger 44.1. No-code i low-code - czym są te narzędzia? Rynek no-code i low-code No-code i low-code jako kompetencje przyszłości No-code i low-code w połączeniu z AI i dużymi modelami językowymi Definicje w kontekście narzędzi no-code i low-code 44.2. Aplikacje no-code i low-code make.com (dawny Integromat) n8n.io Pozostałe narzędzia do tworzenia workflow 44.3. Agregacja, przechowywanie i prezentacja danych Google Sheets NocoDB Airtable Baserow Google Looker Studio 44.4. Witryny internetowe Webflow Softr Webstudio CMS AppSheet i SpreadSimple WordPress 44.5. Aplikacje webowe Glide Appsmith.com Bubble.io ToolJet 44.6. LLM Ops Dify.ai Flowise Lang Flow 44.7. Organizacja wiedzy Notion Docmost Joplin Affine Obsidian 44.8. Gotowe interfejsy API i pozyskiwanie wiedzy 44.9. Co można zautomatyzować? Analiza intencji na podstawie TOP 10 Content plan Dedykowane chatboty do różnych zadań Sprawdzanie statusu publikacji sponsorowanych i ich linków Sprawdzanie, czy na podanych stronach znajdują się linki do wskazanych domen Inne pomysły 44.10. Mój stack do automatyzacji z wykorzystaniem narzędzi niskokodowych Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 45. Wtyczki SEO dla WordPressa - Ewelina Podrez-Siama 45.1. Pluginy SEO Najważniejsze funkcje dostępne w pluginach SEO Wybór pluginu SEO 45.2. Konfiguracja pluginu SEO na przykładzie RankMath Podstawowa optymalizacja pod kątem SEO Dodatkowe funkcje pluginu SEO 45.3. Pozostałe pluginy i rozwiązania wspierające SEO Optymalizacja czasu ładowania się strony Optymalizacja plików graficznych Analiza contentu Praca z contentem Podsumowanie Pytania powtórkowe Bibliografia CZĘŚĆ VI. ZARZĄDZANIE SEO Rozdział 46. Być Yodą, nie Skywalkerem. O budowaniu relacji z klientami - Katarzyna Baranowska, Tomasz Mielewczyk 46.1. Proces nawiązywania relacji Jak Skywalker poznał Yodę? Jak klient poznał swojego specjalistę SEO? Jak zostać Yodą SEO? 46.2. Etap sprzedaży usługi SEO Co warto przedstawić w ofercie SEO? 46.3. Strategia SEO i harmonogram prac Tworzenie strategii SEO Jak może wyglądać harmonogram prac? 46.4. Cele i efekty Znaczenie wyznaczania celów Rodzaje celów SEO i ich mierzenie Co, gdy efekty mijają się z oczekiwaniami? Transparentność i komunikacja celów 46.5. Onboarding/start działań Psychologia biznesu w onboardingu Pierwsze kroki współpracy Zdefiniowanie ram współpracy Przykłady dobrych praktyk 46.6. Feedbacki i badanie opinii Cykliczne feedbacki z klientami Ankiety i badanie opinii 46.7. Raportowanie Oczekiwania klienta wobec raportu Obowiązek, za którym SEO-wcy nie przepadają Raport jako narzędzie komunikacji Częstotliwość i forma raportowania Raportowanie jako wskaźnik skuteczności współpracy 46.8. Sytuacje konfliktowe Źródła konfliktów w relacji z klientem Jak zarządzać konfliktami i tarciami? 46.9. Współpraca Jak wypracować model współpracy z nowym klientem? Nowa osoba kontaktowa = problemy? 46.10. Komunikacja Złote zasady komunikacji Dobre praktyki komunikacji z klientem Pozostałe elementy budujące relację 46.11. Podsumowanie Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 47. Umowa o świadczenie usług SEO - Katarzyna Baranowska 47.1. Rodzaje umów w usługach SEO Umowa starannego działania a umowa rezultatu Specyfika umów B2B a umów z osobami fizycznymi Forma umowy i sposób jej zawarcia 47.2. Czas trwania umowy i zakres działań Umowy na konkretne prace/pojedyncze zamówienia Umowy długoterminowe Rodzaje umów długoterminowych 47.3. Ważne elementy umowy Zakres prac Audyt SEO oraz przygotowanie rekomendacji Obowiązki stron Cele i KPI Raportowanie Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? 47.4. Rozliczenia i modele płatności Płatność za efekt - rozliczenie za pozycje fraz Rozliczenie "za efekt" oparte na ruchu lub konwersjach Rozliczenie abonamentowe Hybrydowe modele wynagrodzenia Koszty stałe i zmienne Płatności z góry i z dołu Waloryzacja wynagrodzenia w umowach długoterminowych Opóźnienia w płatnościach 47.5. Okres obowiązywania umowy i warunki wypowiedzenia Umowy na czas nieokreślony Umowy na czas określony Automatyczne przedłużenie Forma i sposób przekazania wypowiedzenia Negocjowanie czasu trwania umowy przed jej zawarciem Wiążące terminy 47.6. Prawa do wytworzonych materiałów i części usług Prawa autorskie Audyty, raporty, analizy SEO Linkowanie i "własność" pozyskanych odnośników 47.7. Klauzule dotyczące poufności (NDA) w umowie SEO 47.8. Renegocjowanie warunków umowy 47.9. Gwarancje 47.10. Na zakończenie 47.11. Lista pytań do analizy i negocjowania umowy SEO Zakres usług i obowiązki stron Prawa autorskie i dokumentowanie prac Modele płatności i dodatkowe koszty Poufność Czas trwania umowy i wypowiedzenie Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 48. Wycena projektów i strategii SEO - Katarzyna Baranowska 48.1. Czynniki wpływające na koszt usług SEO Wielkość i konkurencyjność rynku vs specyfika biznesu klienta i jego grupa docelowa Stan techniczny strony Zakres cyklicznych działań 48.2. Jak prawidłowo oszacować czas i koszty projektu SEO? Analiza zasobów i godzin pracy Zastosowanie benchmarków branżowych Narzędzia do wyceny i śledzenia kosztów 48.3. Modele wyceny w SEO Podejście do budżetowania Jak KPI i cele SEO wpływają na wycenę? 48.4. Błędy przy wycenie SEO Niedoszacowanie czasu na wdrożenia i brak określenia odpowiedzialności Pomijanie kosztów dodatkowych (na przykład narzędzi, copywritingu) Brak mechanizmu zwiększania budżetu w miarę rozwoju działań i konkurencji Wycena bez kontekstu SEO! Pobieżne briefowanie klienta i brak wystarczających informacji do rzetelnej wyceny 48.5. Prezentacja wyceny Transparentność oferty i rozbicie kosztów Edukacja klienta na temat wartości działań SEO Różnice w wycenie i podejściu Wycena czy cennik SEO Wstępna wycena a opracowanie strategii i budżetów Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 49. Skalowanie działań SEO - Wojciech Grądzki 49.1. Czy warto skalować biznes? 49.2. Historia SAMOSEO Na początku był Tomasz Pierwsze problemy Pojawia się Sylwia, czyli poważnie wchodzimy w procesy 49.3. Standardy 49.4. Procesy i standardy a indywidualne podejście 49.5. Narzędzia służące do skalowania i pracy grupowej 49.6. Automatyzacja Jak się zabrać za automatyzację? Platformy no-code/low-code (Make, Zapier) Tworzenie własnych skryptów/programów 49.7. Skalowanie a kwestie finansowe Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 50. Zarządzanie procesami i workflow w zespole SEO - Wojciech Szymański 50.1. Role i kompetencje w zespole SEO 50.2. Efektywne praktyki w tworzeniu i optymalizacji workflow SEO 50.3. Szczególny rodzaj współpracy: migracja serwisu internetowego 50.4. Integracja wewnątrz działu SEO oraz z całą firmą 50.5. Podsumowanie Pytania problemowe Bibliografia Rozdział 51. Raportowanie działań i wyników SEO - Błażej Katarzyński 51.1. Oczekiwania klientów co do raportu SEO Różnorodność obszarów SEO w raportowaniu Raportowanie SEO jako narzędzie wyróżnienia i budowy zaufania Brak transparentności w działaniach SEO jako bariera zaufania 51.2. Raportowanie techniczne vs biznesowe 51.3. Najczęstsze metody raportowania Zalety raportowania za pomocą Looker Studio Wady raportowania za pomocą Looker Studio 51.4. Raportowanie link building 51.5. Raportowanie pozycji 51.6. Raportowanie treści 51.7. Raport techniczny 51.8. Raportowanie i planowanie SEO za pomocą roadmapy kwartalnej 51.9. Raportowanie działań za pomocą checklisty 51.10. Raportowanie SEO w formie konsultingu 51.11. Podsumowanie Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 52. Struktura agencji SEO, stanowiska i zadania - Maciej Woźniak 52.1. Od freelancera SEO do budowy zespołu ekspertów Wady i zalety z perspektywy freelancera Wady i zalety z perspektywy klienta 52.2. Asystent SEO jako fundament zespołu 52.3. Typ klienta i wysokość budżetu Model 1. Stu klientów z budżetem 2000 zł miesięcznie (MŚP) Model 2. Czterech klientów z budżetem 50 000 zł miesięcznie 52.4. Dodatkowe funkcje w dziale SEO Tworzenie sieci stron zapleczowych (PBN) i zarządzanie nią Zespół R&D (Badania i rozwój) 52.5. Budowa zespołu SEO - dwa podejścia 52.6. Onboarding w agencji SEO 52.7. Dział contentu Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 53. Budowa zespołu SEO in-house - Sebastian Mioduszewski 53.1. Budowa zespołu SEO 53.2. Projekty technologiczne 53.3. Kwestie organizacyjne 53.4. Różne formy współpracy w ramach jednej firmy Zespoły technologiczne Zespoły analityczne (Big Data/Business Intelligence) Dział sprzedaży Zarząd firmy 53.5. Wyzwania informacyjne Znajomość podstaw pozycjonowania Wiedza o prowadzonych działaniach SEO Realizacja wskaźników biznesowych w SEO 53.6. Wyzwania marketingowe 53.7. Wyzwania osobowe 53.8. Jak rekrutować do zespołu SEO doświadczone osoby? Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 54. Audyt SEO - Szymon Słowik 54.1. Filozofia i strategia 54.2. Faza przygotowawcza Wywiad biznesowy Określenie zakresu audytu Przygotowanie infrastruktury i narzędzi 54.3. Lista kontrolna audytu SEO Techniczne SEO Słowa kluczowe: widoczność i ruch Architektura informacji: struktura i nawigacja Content: treści stron docelowych Strategia contentowa Analiza konkurencji Linki i pozostałe czynniki budujące autorytet Przyszłość audytów 54.4. Podsumowanie Powiązane audyty Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 55. SEO w strategii marketingowej przedsiębiorstwa - Paweł Heczko 55.1. SEO jako narzędzie wspierające inne kanały 55.2. Co na SEO mówi CEO? 55.3. Case studies 55.4. SEO-wiec na miękko 55.5. Jak SEO wpływa na biznes? 55.6. Integracja SEO z kulturą organizacyjną 55.7. Włączenie SEO do celów operacyjnych działów 55.8. Tworzenie wspólnych projektów, na przykład kampanii rekrutacyjnych z elementami SEO 55.9. Edukacja i rozwój w SEO Kompetencje techniczne Kompetencje strategiczne 55.10. Ile inwestować w SEO? 55.11. Marketing mix a SEO Pytania powtórkowe Bibliografia Rozdział 56. SEO w kontekście marketingu mix - Michał Barczyk 56.1. Czym jest marketing mix i jak wygląda kompozycja marketingowa? 56.2. Jak SEO wpływa na strategię marketingową? Budowanie widoczności Zwiększanie ruchu Wsparcie wizerunku marki Synergia z innymi kanałami pozyskiwania ruchu SEO jako narzędzie do zwiększania ROI SEO w kontekście budowy całego lejka sprzedażowego 56.3. Jak SEO może pomóc jako narzędzie analityczne w marketingu mix? Analiza słów kluczowych Dane o wyszukiwaniach lokalnych Śledzenie trendów Sezonowość produktów oraz wpływ pogody na zachowania konsumenckie 56.4. SEO a inne kanały marketingowe SEO vs Google Ads SEO vs media społecznościowe SEO vs public relations SEO vs influencer marketing SEO vs reklama offline 56.5. SEO a doświadczenia użytkownika (UX) w kontekście 4P 56.6. Przykłady działań SEO, które wspierają inne działania marketingowe SEO jako wsparcie kampanii "Black Friday" SEO jako wsparcie wprowadzenia nowego produktu na rynek SEO jako wsparcie PR w zarządzaniu kryzysowym 56.7. Jak wyznaczać KPI i mierzyć efektywność działań SEO w marketingu mix? 56.8. Praktyczne wskazówki włączenia strategii SEO do strategii marketingowej Jak włączyć SEO w strategię marketingową? Planowanie kampanii SEO krok po kroku zgodnie ze strategią marketingową Współpraca między zespołami SEO, SEM, UX, PR, IT oraz działami sprzedaży Edukacja klientów oraz partnerów biznesowych Pytania powtórkowe Bibliografia Skorowidz
Specyfikacja
Podstawowe informacje
Autor |
|
Wybrane wydawnictwa |
|
Okładka |
|
Rok wydania |
|
Ilość stron |
|
ISBN |
|