Przedsiębiorczość i innowacje w edukacji, biznesie i samorządzie Katowice

Monografia przedstawia problematykę przedsiębiorczości i innowacji w aspekcie trzech sektorów gospodarki: biznesu, edukacji i samorządu. Stanowi interesujące ujęcie problemów ekonomii i zarządzania w perspektywie turbulentnych zmian otoczenia zewnętrznego i postępujących procesów globalizacji. …

od 70 Najbliżej: 26 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Monografia przedstawia problematykę przedsiębiorczości i innowacji w aspekcie trzech sektorów gospodarki: biznesu, edukacji i samorządu. Stanowi interesujące ujęcie problemów ekonomii i zarządzania w perspektywie turbulentnych zmian otoczenia zewnętrznego i postępujących procesów globalizacji. Publikacja zawiera artykuły zarówno o charakterze prac badawczych jak i prac poglądowych. Podjęta w monografii tematyka jest niezwykle aktualna, a rozdziały odnoszą się do holistycznie rozumianej problematyki przedsiębiorczości i innowacyjności. Przedsiębiorczość, która na przestrzeni ostatnich lat zyskuje na znaczeniu w środowisku biznesowym, traktowana jest współcześnie jako kategoria bardzo szeroka, obejmująca swoim zasięgiem aspekty ekonomiczne, społeczne, psychologiczne, kulturowe i etyczne. Wielowymiarowość przedsiębiorczości i innowacyjności pozwala na ich analizę z perspektywy zarówno procesu, organizacji, jak i jednostki. Z przeprowadzonych badań, których wyniki zamieszczono w monografii, można wyciągnąć następujące wnioski: 1) otoczenie zewnętrzne i to zarówno ekonomiczne jak i polityczne radykalizuje się i staje się coraz bardziej nieprzewidywalne. Z jednej strony generuje to utrudnienie prowadzonej działalności, z drugiej zaś wywołana presja stanowić będzie istotny czynnik pobudzający skokowo rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności; 2) badania zidentyfikowały niezwykłą dynamikę zmian zachodzących w ostatnim okresie, co może stanowić przesłankę do możliwości wystąpienia przełomu o charakterze jakościowym a nie tylko ilościowym; 3) przedsiębiorczość i innowacyjność przejawia się w niezwykle zróżnicowanym spectrum segmentów gospodarczych - od marketingu po struktury organizacyjne i zarządzanie, nominowane jako dobre zarządzanie; 4) niezwykle cenne są wyniki badań dotyczących sfery samorządu terytorialnego - zarówno w kraju jak i za granicą - wszystko wskazuje na to, że sektor ten znajdzie się pod niezwykle silną presją fiskalną rządu centralnego, co może wymagać radykalnie szybkiego opracowania programów ratunkowych; 5) przyszłość przedsiębiorczości, rozwój firm i ich ekspansja będzie oparta w dużym stopniu na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach cyfrowych. Narzędzia online są coraz częściej używane w prowadzeniu biznesu – jest to wciąż niewykorzystany przez polskich przedsiębiorców potencjał, szczególnie w przypadku MŚP. Monografia stanowi przydatną lekturę, tak dla teoretyków (w tym studentów), jak i praktyków gospodarczych czy samorządowców w tych nacechowanych zmiennością i nieprzewidywalnością czasach. Spis treści: WSTĘP Magdalena Łukawska–Malicka INNOWACYJNOŚĆ W SEKTORZE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW W POLSCE 1. Zagadnienia wstępne 2. Innowacyjność przedsiębiorstw w sektorze małych i średnich przedsiębiorców 3. Innowacyjność w sektorze MŚP w Polsce 4. Bariery ograniczające wdrażanie innowacyjności w sektorze MŚP 5. Podsumowanie Bibliografia Iwona Koza RÓŻNORODNOŚĆ I ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY JAKO PRZEJAWY INNOWACYJNOŚCI 1. Wprowadzenie 2. Innowacyjność widziana w różnorodności 3. Innowacyjność widziana w rozwoju technologicznym 4. Metodologia 5. Badania 6. Podsumowanie Bibliografia Piotr Zawada SREBRNA EKONOMIA A INNOWACJE – STUDIUM PRZYPADKU HOCARE2.0 1. Wstęp i uzasadnienie wyboru obszaru dociekań naukowych Wokół metodologii badawczej Innowacje – przybliżenie problematyki 2. HoCare 2.0 – Program wsparcia instytucji współtworzących produkty dla seniorów 3. Sieć laboratoriów współtworzenia 4. Narzędzia zastosowane w projekcie hocare2.0 5. Szkolenia z nowych zastosowań e-usług 6. Działania pilotażowe 7. Podsumowanie Bibliografia Magdalena Twardowska GRYWALIZACJA JAKO INNOWACYJNE NARZĘDZIE BIZNESOWE 1. Wprowadzenie 2. Gra i grywalizacja 3. Obszary biznesowe wykorzystujące grywalizację 3.1. Grywalizacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi 3.2. Grywalizacja w marketingu 4. Podsumowanie Bibliografia Arkadiusz Małek, Ilona Dąbrowska ROLA PARKÓW NAUKOWO-TECHNOLOGICZNYCH W BADANIACH I PROMOCJI INNOWACYJNYCH TECHNOLOGII 1. Wprowadzenie 2. Obiekty badań 3. Pomiar energii produkowanej przez system fotowoltaiczny 4. Zapotrzebowanie budynku lpnt na energię elektryczną 5. Ładowarka ecomoto 6. Promocja innowacyjnych rozwiązań przez Lubelski Park Naukowo-Technologiczny 7. Podsumowanie Bibliografia Piotr Zawada INNOWACYJNOŚĆ WSPÓŁCZESNEGO BIZNESU – STUDIUM WYBRANEGO PROJEKTU WSPARCIA PRZEDSIĘBIORSTW TYPU START-UP 1. Wprowadzenie 2. Metoda badawcza, opinie ekspertów 3. Podsumowanie Bibliografia Tomasz Wołowiec GOOD GOVERNANCE CONCEPT – IMPLICATIONS FOR THE PUBLIC ADMINISTRATION MANAGEMENT PROCESS Introduction 1. Concept of good governance 2. Examples of good governance 3. Concept and assumptions of new public management – new public management 4. Main models od public administration management 5. Npm as a doctrine of public sector management and its critical approach 6. Public administration efficiency 7. Decentralisation processes in public administration Conclusions References Sylwia Skrzypek-Ahmed, Magda Ahmed FORMULATING A MARKETING STRATEGY – NEW TRENDS AND TOOLS IN MARKETING MANAGEMENT IN 2022 Introduction 1. Competitive strategy 2. The general concept of a company strategy 3. Selected action strategies on global markets 3.1. Global quality strategy 3.2. Distribution channel strategy 3.3. Focus strategy 3.4. Market leader strategy 3.5. Product brand strategy 3.6. Market followers’ strategy 3.7. Market niche strategy 3.8. Defense strategy 3.9. Offensive strategy 3.10. Market challenger strategy 4. International marketing strategy 5. Ways of creating an international marketing strategy 6. Pricing, distribution and promotion strategy 7. Trends in international marketing in the context of changes in management References Sylwester Bogacki DECYZJE MENEDŻERSKIE A RYZYKO EKONOMICZNE 1. Wprowadzenie 2. Ryzyko w działalności gospodarczej (zarys problematyki) 3. Ryzyko a oszczędzanie podatkowe (tax savings) 4. Skutki ekonomiczne opodatkowania 5. Decyzje menedżerskie a kwestie opodatkowania 6. Ryzyko a decyzje menedżerskie: aspekty postrzegania niepewności i wartości Bibliografia Katarzyna Popik-Konarzewska, Łukasz Wojciechowski KONTROLA ZARZĄDCZA W POLSCE JAKO ELEMENT WSPOMAGANIA EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA JEDNOSTKAMI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO 1. Wprowadzenie 2. Ogólne zasady realizacji kontroli zarządczej 3. Kontrola zarządcza w samorządzie terytorialnym 4. Elementy kontroli zarządczej wspomagające efektywne zarządzanie w JST 5. Podsumowanie Bibliografia Magda Ahmed ORGANIZATIONAL STRUCTURES IN PUBLIC ORGANIZATIONS – CONTEXT OF ECONOMIC AND MANAGEMENT EFFICIENCY 1. Introduction 2. Basic types of organisational structures 3. Span of management and organisational structures 4, Advantages and advantages of different organisational structures 5. Conclusions Bibliography Łukasz Wojciechowski SELECTED ISSUES OF THE PUBLIC SECTOR RATIONALIZATION IN POLAND – ECONOMIC AND MANAGERIAL BACKGROUND 1. Introduction 2. Literature review 3. Research findings 4. New management in the public sector 5. The impact of the pandemic on the public finance sector – selected aspects 5. How to modernise public finance law regulations 6. Economic directions of reforms of the self-government sector finances 7. Conclusion References Agnieszka Żywicka, Katarzyna Popik-Konarzewska WPŁYW CERTYFIKACJI I OZNAKOWANIA EKOLOGICZNEGO PRODUKTU NA KONKURENCYJNOŚĆ RYNKOWĄ PRZEDSIĘBIORCY – UWARUNKOWANIA PRAWNE 1. Wprowadzenie 2. Produkt ekologiczny 3. Prawny mechanizm procesu certyfikacji i procedura 4. Dane statystyczne potwierdzające wzrost znaczenia certyfikatu EU ecolabel 5. Podsumowanie Bibliografia Ewelina Szrek OCHRONA PRAW KONSUMENTÓW W DOBIE KRYZYSU ZWIĄZANEGO Z COVID-19, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM NIEKTÓRYCH ASPEKTÓW SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO 1. Wprowadzenie 2. Definicja społeczeństwa informacyjnego oraz handlu elektronicznego w prawie wspólnotowym 3. Realizacja zasady autonomii woli konsumenta oraz ochrony przez informację w internecie 4. Specyficzne zagrożenia dla konsumentów w dobie pandemii COVID-19 i podejmowane środki zaradcze 5. Działania legislacyjne na szczeblu Unii Europejskiej na rzecz ochrony konsumentów na bazie doświadczeń kryzysu COVID-19 6. Podsumowanie Bibliografia Wojciech Bocheński IMPACT OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THE GYM AND FITNESS CLUB INDUSTRY IN POLAND 1. Introduction 2. What and for whom - research assumptions? 3. Factors affecting demand in the fitness club industry 4. Factors that affect supply the fitness club industry 5. Conclusions References Iryna Hrynchyshyn, Olena Ivashko TERRITORIAL COMMUNITY: SCIENTIFIC APPROACHES TO RESEARCH AND IDENTIFICATION OF SYSTEM CHARACTERISTICS Introduction 1. Approaches to the interpretation of the essence of territorial communities 2. Features of the territorial community 3. Functions of the territorial community 4. Features of territorial communities: EU vs Ukraine 5. Conclusions References Mykola Karlin, Nataliia Prots, Vasyl Prots FISCAL DECENTRALIZATION IN UKRAINE AND THE EXPERIENCE OF EU COUNTRIES Introduction 1. Problems of fiscal decentralisation in Ukraine 2. Results of fiscal decentralisation in Ukraine and the EU countries 3. Indicators of financial decentralisation 4. Proposals for improving the system of income distribution Conclusions Reference Elżbieta Ważna ROLA I ZNACZENIE BIEGŁEGO REWIDENTA W PIERWSZEJ OFERCIE PUBLICZNEJ 1. Wprowadzenie 2. Przygotowanie pierwszej oferty publicznej i wybór doradców 3. Rola biegłego rewidenta w przygotowaniu pierwszej oferty publicznej 4. Istota i znaczenie publikacji raportów biegłych rewidentów z badania sprawozdań finansowych 5. Podsumowanie Bibliografia Elżbieta Ważna BUDŻET ZADANIOWY JAKO FORMA ZARZĄDZANIA WYDATKAMI W JST NA PRZYKŁADZIE GMIN 1. Wprowadzenie 2. Pojęcie budżetu zadaniowego 3. Budżet jednostek samorządu terytorialnego 4. Wydatki jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie gminy 5. Ewidencja wydatków i kosztów budżetowych 6. Podsumowanie Bibliografia Zdzisław Szymański PRODUKCJA JAKO KATEGORIA EKONOMII NARODOWEJ STANISŁAWA GŁĄBIŃSKIEGO 1. Życie i prace stanisława głąbińskiego. Koncepcja ekonomii narodowej 2. Pojęcie produkcji 2.1. Produkcja jako twórcza praca społeczeństwa 2.2. Produkcja a zasada racjonalnego gospodarowania 3. Rodzaje produkcji i jej organizacja 3.1. Relacja między produkcją a konsumpcją i podziałem pracy 3.2. Dwa typy produkcji: prosta i przedsiębiorcza 3.3. Zalety i wady wielkich i małych przedsiębiorstw 3.4. Produkcja ekstensywna i intensywna 3.5. Produkcja przedsiębiorcza a produkcja kolektywna 4. Czynniki produkcji 4.1. Aktywne czynniki produkcji – rola człowieka 4.2. Bierne czynniki produkcji 5. Czynniki produkcji a gałęzie produkcji społecznej 6. Podsumowanie Bibliografia

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Rok wydania
  • 2022
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 315
Format
  • PDF