Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi Katowice

Matematyka jest niezbędna do zrozumienia reguł rządzących tworzeniem grafiki komputerowej w czasie rzeczywistym, a także zasad manipulowania obiektami i środowiskami 3D. Idealnym narzędziem ułatwiającym uchwycenie tych zależności jest język Python wraz z bibliotekami Pygame i PyOpenGL. Dzięki nim …

od 53,40 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 5

Oferta sklepu

Opis

Matematyka jest niezbędna do zrozumienia reguł rządzących tworzeniem grafiki komputerowej w czasie rzeczywistym, a także zasad manipulowania obiektami i środowiskami 3D. Idealnym narzędziem ułatwiającym uchwycenie tych zależności jest język Python wraz z bibliotekami Pygame i PyOpenGL. Dzięki nim łatwo zrozumiesz, w jaki sposób komputery tworzą i wprowadzają zmiany w środowiskach trójwymiarowych. Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji. W książce między innymi: praca w Pythonie z edytorem PyCharm, bibliotekami Pygame i PyOpenGL różne polecenia rysowania z różnych graficznych API najważniejsze zagadnienia trygonometrii w odniesieniu do środowisk 3D wektory i matryce w przenoszeniu, ustawianiu kierunku i skalowaniu obiektów 3D renderowanie obiektów 3D z teksturami, kolorami, cieniami i oświetleniem przekształcanie wierzchołków w celu przyspieszenia renderowania opartego na GPU Matematyka: najlepszy sprzymierzeniec programisty i grafika! Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk Ta książka to doskonałe wprowadzenie do zastosowania matematyki w programowaniu gier oraz grafice komputerowej. Autor, Penny De Byl, przedstawia kluczowe koncepcje matematyczne, które są niezbędne do tworzenia i renderowania wirtualnych światów, oferując praktyczne przykłady i zastosowania. Dla kogo jest ta książka? Programiści gier i deweloperzy oprogramowania Studenci kierunków informatycznych i pokrewnych Osoby zainteresowane grafiką komputerową i tworzeniem gier Nauczyciele i wykładowcy matematyki oraz informatyki Co zyskasz dzięki tej publikacji? Praktyczna wiedza: Zdobądź umiejętności niezbędne do zastosowania matematyki w projektach gier i grafiki komputerowej. Rozwój umiejętności programistycznych: Naucz się, jak implementować matematyczne koncepcje w kodzie, co zwiększy Twoje możliwości jako programisty. Tworzenie wirtualnych środowisk: Poznaj techniki renderowania i modelowania, które pozwolą Ci na tworzenie realistycznych i interaktywnych światów. Inspiracja do dalszego rozwoju: Odkryj nowe obszary matematyki i informatyki, które mogą być przydatne w Twojej karierze. Kluczowe tematy i obszary Matematyka w programowaniu gier Grafika komputerowa i renderowanie Modelowanie 3D i wirtualne środowiska Algorytmy i struktury danych w kontekście gier Fizyka w grach komputerowych O Autorze Penny De Byl – doświadczona programistka i autorka, specjalizująca się w matematyce stosowanej w informatyce oraz grafice komputerowej. Jej prace koncentrują się na tworzeniu gier oraz edukacji w zakresie programowania. O Wydawcy Helion – renomowane wydawnictwo specjalizujące się w literaturze informatycznej, oferujące szeroki wybór książek dla programistów, studentów oraz pasjonatów technologii. Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktuHELION S.A.Kościuszk 1C44-100 Gliwicegpsr@grupahelion.pl322309863

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Penny De Byl
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2024
Ilość stron
  • 384
Tematyka
  • Gry
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328908796