Kreatywność językowa w literaturze i mediach - Bartłomiej Cieśla, Magdalena Pietrzak (PDF) Katowice

Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej. Poszczególne zagadnienia …

od 27,12 Najbliżej: 26 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej. Poszczególne zagadnienia prezentowane przez badaczy zostały podzielone na dwie części - dotyczące kreatywności w mediach oraz w literaturze. Oprócz prasy i radia autorów szczególnie interesuje przestrzeń Internetu . Czytelnicy znajdą w publikacji m.in. takie zagadnienia, jak: kreatywność copywriterów i użytkowników portali społecznościowych, forma i funkcja memów internetowych, neologizmy i metafory w wypowiedziach dziennikarzy, wyrazy potoczne i ekspresywne w pismach młodzieżowych. Ponadto w części dotyczącej literatury autorzy analizują nowe gatunki i utwory. Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami. Spis treści: CZĘŚĆ I – KREATYWNOŚĆ W MEDIACH 9 Paulina Buczek – Wpływ komunikacji internetowej (CMC) na kreatywność językową polskich internautów 9 Bartłomiej Cieśla – Autoprezentacja firm copywriterskich 19 Barbara Matuszczyk – Dziedzictwo czy nowatorstwo współczesnych pism młodzieżowych? 35 Ewa Wiecha-Kartowska – „Tani nocleg Warszawa”– czyli kreatywność językowa SEO-copywritingu 49 Ita Głowacka – Hasztagi jako nowa forma komunikowania społeczności sieciowej 61 Jagoda Sałaj – Przeobrażenia stylów pisania w sferze publicznej. Refleksja nad jakością słowa w komunikacji 73 Justyna Sochacka – Językowy obraz kobiety w felietonach Hanny Bakuły 89 Katarzyna Furmaniak – Bloger (nie)jedno ma imię. Środki słowotwórcze wykorzystane w pseudonimach internetowych 101 Kamila Mrozek-Kochanek – Ridendo discimus. Łacińskie memy internetowe z LOLcatami w roli głównej 111 Małgorzata Berezowska – Nowe tendencje leksykalne w języku polskich i włoskich użytkowniczek forów dyskusyjnych 127 Michał Skrzypski – Kreatywność językowa w mediach na przykładach wybranych relacji radiowych Tomasza Zimocha 141 Magdalena Wismont – Świadomość modyfikacji związków frazeologicznych w nagłówkach prasowych na przykładzie „Angory” 151 CZĘŚĆ II – Kreatywność w literaturze 163 Agnieszka Kmita – „Niewymienna Moja Na Nic” – kreatywność językowa w formułach etykietalnych listów Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory 163 Daniel Dzienisiewicz, Filip Graliński, Piotr Wierzchoń – Archikastrat, emancypaństwo i krytykretyni − głos lingwochronologizatorów w sprawie kreatywności językowej Adolfa Nowaczyńskiego 173 Joanna Duda – Kreatywność językowa na przykładzie utworu Romeo kiffe Juliette autorstwa Grand Corps Malade 189 Joanna Graca – Kreatywność językowa w kolażach Herty Müller – próba analizy dzieła liberackiego 201 Jagoda Kryg – Kombinatoryka literacka przed epoką Oulipo 213 Maria Janus – Język nowej dramaturgii dla dzieci i młodzieży. Świeży, nowy, odważny? 229 Marta Nowak – Język elficki jako element kreowania świata fantasy w twórczości J.R.R. Tolkiena 243 Sylwia Folgert – „Słowotwory”, „dziwotwory” i inne (s)twory, czyli środki słowotwórcze w poezji dziecięcej Michała Rusinka 255

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Bartłomiej Cieśla, Magdalena Pietrzak
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Rok wydania
  • 2017
Kategorie
  • Językoznawstwo
Ilość stron
  • 266
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB