HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript Katowice

4,5
2 opinie

Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush... Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i... wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, …

od 25,14 Najbliżej: 26 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush... Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i... wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, niezależnie od systemu operacyjnego, a do ich uruchomienia wystarczy jedynie przeglądarka. Zbudowanie takiej gry jest proste — wystarczy sprawny duet HTML5 i JavaScript. Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek jQuery i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza. Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji. Spróbuj swoich sił i zrealizuj pomysły na własną grę! Karl Bunyan — swoją pierwszą grę przygodową opublikował w 1990 r. dla ZX Spectrum i od tamtej pory zajmuje się tworzeniem gier. Tworzył prototypy HTML5 dla Game Show Network, a obecnie jest właścicielem Wedu Games, niezależnej firmy budującej gry sieciowe i mobilne. Spis treści: Przedmowa (9) Podziękowania (10) Wprowadzenie (11) Po co budować gry w HTML5? (12) Wykorzystanie posiadanych umiejętności (12) Tworzenie dla wielu systemów (12) Szybko rosnąca platforma (13) O książce (13) Dla kogo jest ta książka? (13) Zawartość książki (14) Zakres książki (15) Jak korzystać z tej książki? (16) CZĘŚĆ I. TWORZENIE GRY Z WYKORZYSTANIEM HTML, CSS I JAVASCRIPTU 1. Przygotowanie i konfiguracja (19) Zasady gry (20) Budowa gry (23) Środowisko programistyczne i testowe (23) Testowanie w przeglądarce (24) Debugowanie w przeglądarce (25) Rozmieszczanie ekranu gry (26) Tworzenie paneli za pomocą HTML i CSS (27) Struktura kodu (29) Dodanie pierwszych skryptów (31) Biblioteki Modernizr i jQuery (31) Dodanie biblioteki Modernizr (33) Ładowanie skryptów za pomocą Modernizr (34) Modularny JavaScript (37) Interfejs użytkownika i skrypty wyświetlające (42) Podsumowanie (44) Dalsze ćwiczenia (44) 2. Animacja sprite'ów z użyciem jQuery i CSS (45) Zasady pracy ze sprite'ami CSS (47) Tworzenie planszy gry (47) Dodawanie sprite'ów (49) Animacja i klasa Bubble (51) Obliczanie kąta i kierunku (52) Wystrzeliwanie i celowanie bąbelkami (55) Podsumowanie (58) Dalsze ćwiczenia (58) 3. Logika gry (59) Rysowanie planszy gry (61) Renderowanie poziomu (65) Kolejka bąbelków (67) Wykrywanie kolizji (69) Geometria kolizji (70) Logika wykrywania kolizji (75) Reagowanie na kolizje (80) Dodanie obiektu bąbelka do planszy (81) Ustawianie obiektu bąbelka na siatce (83) Podsumowanie (84) Dalsze ćwiczenia (84) 4. Przełożenie na ekran zmian w stanie gry (85) Obliczanie grup (86) Pobieranie bąbelków (86) Tworzenie grup o jednakowym kolorze (87) Pękanie bąbelków (90) Usuwanie grup bąbelków za pomocą JavaScriptu (90) Animacja pękania za pomocą CSS (92) Grupy osierocone (94) Identyfikacja osieroconych bąbelków (94) Usuwanie osieroconych bąbelków (99) Tworzenie eksplozji bąbelków za pomocą wtyczki jQuery (101) Podsumowanie (106) Dalsze ćwiczenia (106) CZĘŚĆ II. ULEPSZANIE GRY ZA POMOCĄ HTML5 I KANWY 5. Przejścia i transformacje CSS (109) Zalety CSS (109) Podstawowe przejścia CSS (110) Jak stworzyć przejście? (110) Przyciski zmieniające kolor (112) Podstawowe transformacje CSS (114) Jak stworzyć transformację? (115) Skalowanie przycisku (115) Przejścia CSS zamiast animacji jQuery (116) Wady przejść CSS (119) Podsumowanie (120) Dalsze ćwiczenia (120) 6. Renderowanie sprite'ów za pomocą kanwy (121) Wykrywanie wsparcia dla kanwy (122) Rysowanie w elemencie canvas (122) Renderowanie obrazów (124) Elementy canvas (124) Obracanie obrazów w elemencie canvas (126) Renderowanie sprite'ów (129) Definiowanie i utrzymanie stanów (131) Przygotowanie maszyny stanów (131) Implementacja stanów (132) Arkusze sprite'ów a kanwa (137) Renderowanie kanwy (143) Przemieszczanie sprite'ów (146) Animowanie klatek sprite'ów (149) Podsumowanie (151) Dalsze ćwiczenia (152) 7. Poziomy, dźwięk i nie tylko (153) Wiele poziomów i wyniki (153) Zmienne stanu nowej gry (154) Wyświetlenie poziomu i wyniku (155) Efektywne kończenie poziomów (165) Przechowywanie najwyższego wyniku za pomocą magazynu lokalnego (167) Magazyn lokalny kontra ciasteczka (167) Dodawanie danych do magazynu lokalnego (168) Wygładzanie animacji za pomocą requestAnimationFrame (170) Nowe spojrzenie na aktualizację klatek (171) Kompatybilność kodu dzięki wypełnianiu (172) Dodanie dźwięku za pomocą HTML5 (175) API audio HTML (176) Pękanie bąbelków: kompletne z dźwiękiem (177) Podsumowanie (179) Dalsze ćwiczenia (179) 8. Kolejne kroki w HTML5 (181) Zapisywanie i odczytywanie danych (181) AJAX (182) WebSockets (183) Wątki robocze (184) WebGL (185) Udostępnianie gier HTML5 (187) Pełny ekran w przeglądarce komputera (187) Przeglądarki mobilne (188) Udostępnianie w postaci aplikacji natywnej (191) Optymalizacja (192) Zarządzanie pamięcią (193) Optymalizacja prędkości (195) Bezpieczeństwo (196) Nie ufaj nikomu (197) Zaciemnianie (197) Korzystanie ze zmiennych prywatnych (198) Walidacja za pomocą sum kontrolnych (199) Podsumowanie (200) Dalsze ćwiczenia (200) Posłowie (201) Udoskonalenie Bubble Shootera (201) Stworzenie zupełnie nowej gry (202) Dopasuj trzy (202) Pasjans (202) Gra platformowa (202) Prosta gra związana z fizyką (203) Dołącz do zespołu tworzącego gry (203) Skorowidz (205) O autorze: Karl Bunyan — swoją pierwszą grę przygodową opublikował w 1990 r. dla ZX Spectrum i od tamtej pory zajmuje się tworzeniem gier. Tworzył prototypy HTML5 dla Game Show Network, a obecnie jest właścicielem Wedu Games, niezależnej firmy budującej gry sieciowe i mobilne.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Karl Bunyan
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Format
  • 17x23cm
Rok wydania
  • 2007
Ilość stron
  • 208
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328317703

Opinie HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript Katowice

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,5 na podstawie 2 opinie
  • ForRaceOfficial
    4
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Książka nauczy Cię zrobienia od podstaw gry typ Bubble Shooter. Niby nic specjalnego, ale od czegoś trzeba zacząć :)
    • cena
  • ForRaceOfficial
    5
    Ta książka wiele mnie nauczyła, zawiera podstawowe funkcje i zasady działania gry w HTML5. Bardzo niska cena, więc warto nabyć :)
    • cena