Programowanie dla początkujących w 24 godziny w.4 Kalety

Warto nauczyć się programowania! Poza stworzeniem sobie możliwości znalezienia ciekawej i dobrze płatnej pracy czy pasjonującego hobby umiejętność programowania bywa niezwykle przydatna w rozwiązywaniu różnych problemów. Paleta języków programowania i narzędzi programistycznych jest niezwykle …

od 44,85 Najbliżej: 35 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Warto nauczyć się programowania! Poza stworzeniem sobie możliwości znalezienia ciekawej i dobrze płatnej pracy czy pasjonującego hobby umiejętność programowania bywa niezwykle przydatna w rozwiązywaniu różnych problemów. Paleta języków programowania i narzędzi programistycznych jest niezwykle szeroka i praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie. Zanim to jednak nastąpi, trzeba zdobyć trochę wiedzy i umiejętności. Ale bez obaw! W nauce programowania najtrudniejszy bywa pierwszy krok, jednak ta książka sprawi, że wykonasz go bez trudu i dumnie wkroczysz w świat kodowania! To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym dokładnie polega programowanie w korporacjach. Znajdziesz tutaj także wprowadzenie do kilku najpopularniejszych języków programowania, co pozwoli na ich porównanie i ułatwi wybór języka do dalszej nauki. Każdy z 24 rozdziałów zawiera materiał, który można opanować w ciągu godziny. Naukę ułatwiają instrukcje krok po kroku, quizy, ćwiczenia i praktyczne przykłady. Dzięki tej książce zdobędziesz najlepsze podstawy, aby stać się dobrym programistą. Przygotujesz się też do świadomego kształtowania swojej dalszej ścieżki zawodowej! W książce między innymi: przygotowanie narzędzi do pracy - sprzęt i oprogramowanie podstawowe aspekty programowania i projektowania programów algorytmy, interaktywność, zmienne, funkcje debugowanie kodu programowanie obiektowe i korzystanie z baz danych planowanie kariery programisty Zacznij programować. Najlepiej od razu! Spis treści: O autorach 11 Podziękowania 12 Wprowadzenie 13 CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania 19 Przygotuj się do programowania 19 Co robi program komputerowy? 20 Często powtarzane mity na temat programowania 21 Istnieje już wiele programów 23 Programiści są poszukiwani na rynku pracy 23 Prawdziwa wartość programów 24 Użytkownicy zwykle nie są właścicielami programów 24 Udostępnianie programów komputerowych 24 Twój pierwszy program 26 Komentarze objaśniające kod 28 Wpisywanie własnego programu 29 Podsumowanie 31 Pytania i odpowiedzi 32 Warsztaty 32 Godzina 2. Proces i techniki 35 Do czego potrzebne są programy? 35 Programy, programy, wszędzie programy 38 Programy jako wskazówki 39 Podsumowanie 48 Pytania i odpowiedzi 48 Warsztaty 48 Godzina 3. Projektowanie programu 51 Dlaczego potrzebny jest projekt? 51 Umowa między użytkownikiem a programistą 52 Etapy projektowania 53 Podsumowanie 65 Pytania i odpowiedzi 65 Warsztaty 66 Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych 69 Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą Pythona 69 Przechowywanie danych 72 Przypisywanie wartości 73 Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody input() 75 Podsumowanie 80 Pytania i odpowiedzi 80 Warsztaty 81 Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów 83 Jeszcze o łańcuchach znaków 83 Wykonywanie obliczeń matematycznych w Pythonie 87 W jaki sposób komputery wykonują obliczenia? 89 Używanie znaków Unicode 92 Przegląd funkcji 93 Podsumowanie 98 Pytania i odpowiedzi 99 Warsztaty 99 CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA Godzina 6. Sterowanie programami 103 Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 103 Pisanie warunków 106 Pętle 108 Podsumowanie 116 Pytania i odpowiedzi 116 Warsztaty 116 Godzina 7. Narzędzia do debugowania 119 Pierwszy błąd 119 Wszystko zależy od precyzji 120 Pisz przejrzyste programy 126 Dodatkowe techniki debugowania 127 Podsumowanie 128 Pytania i odpowiedzi 128 Warsztaty 129 Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego 131 Programowanie strukturalne 131 Umieszczanie kodu w Pythonie w funkcjach 137 Testowanie programu 139 Profilowanie kodu 141 Wróćmy do programowania 141 Podsumowanie 142 Pytania i odpowiedzi 142 Warsztaty 142 Godzina 9. Pisanie algorytmów 145 Liczniki i akumulatory 146 Listy w Pythonie 148 Obliczanie łącznych wartości za pomocą akumulatorów 151 Przestawianie wartości 152 Sortowanie 153 Przeszukiwanie list 158 Więcej o funkcjach 164 Pętle zagnieżdżone 167 Podsumowanie 168 Pytania i odpowiedzi 168 Warsztaty 168 CZĘŚĆ III. JAVA I PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Godzina 10. Programowanie w Javie 173 Wprowadzenie do Javy 174 Java udostępnia zawartość wykonywalną 176 Automatyczne wykonywanie 177 Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów 178 Podsumowanie użytkowania Javy 179 Zacznij od niezależnego programu w Javie 180 Interfejs Javy 181 Kwestie bezpieczeństwa 182 Java jako język do pisania gier 183 Mechanizmy języka Java 183 Przygotowania do rozpoczęcia 187 Podsumowanie 188 Pytania i odpowiedzi 188 Warsztaty 188 Godzina 11. Szczegółowe omówienie Javy 191 Definiowanie danych w Javie 191 Operatory 196 Sterowanie programem 200 Od szczegółów do ogólnego poziomu 205 Podsumowanie 206 Pytania i odpowiedzi 206 Warsztaty 206 Godzina 12. Java ma klasę 209 Używanie środowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy 209 Przejście do graficznego interfejsu użytkownika 213 Java i programowanie obiektowe 215 Omówienie klas 216 Czy rozumiesz programowanie obiektowe? 218 Za wykonywanie zadań w klasach odpowiadają metody 218 Podsumowanie 221 Pytania i odpowiedzi 221 Warsztaty 221 CZĘŚĆ IV. TWORZENIE WITRYN INTERNETOWYCH W HTML-U I JAVASCRIPCIE Godzina 13. HTML5 i CSS3 225 Programowanie w HTML-u 225 Prostszy przykład 230 Szybkie wprowadzenie do HTML-a 231 Używanie stylów CSS do określania wyglądu tekstu 234 Dodawanie grafiki do witryn za pomocą HTML-a 236 Podsumowanie 237 Pytania i odpowiedzi 238 Warsztaty 238 Godzina 14. JavaScript 241 Początki z JavaScriptem 241 Stosowanie komentarzy w JavaScripcie 242 Pisanie pierwszego programu w JavaScripcie 242 Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą JavaScriptu 245 Zmienne w JavaScripcie 245 Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody prompt 246 Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 250 Pętle 251 Podsumowanie 253 Pytania i odpowiedzi 253 Warsztaty 254 Godzina 15. Radość z programowania w JavaScripcie 257 Zmienianie zdjęć na stronie 257 Rejestrowanie pozycji kursora myszy 262 Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami 264 Podsumowanie 267 Pytania i odpowiedzi 267 Warsztaty 268 Godzina 16. JavaScript i AJAX 271 Wprowadzenie do AJAX-a 271 Używanie obiektów typu XMLHttpRequest 275 Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej 277 Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki 279 Podsumowanie 283 Pytania i odpowiedzi 283 Warsztaty 284 CZĘŚĆ V. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA Godzina 17. SQL 287 Relacyjne bazy danych 287 Podstawowe zapytania w SQL-u 289 Pobieranie rekordów z bazy 290 Wstawianie i modyfikowanie rekordów w bazie danych 292 Usuwanie rekordów z bazy 294 Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie pól w istniejącej tabeli 295 Podsumowanie 297 Pytania i odpowiedzi 297 Warsztaty 298 Godzina 18. Skrypty w PHP 301 Czego potrzebujesz do programowania w PHP? 301 Podstawowe struktury ze skryptów PHP 303 Pętle 307 Cegiełki języka PHP: zmienne, typy danych i operatory 309 Używanie i tworzenie funkcji w PHP 318 Praca z obiektami w języku PHP 322 Typowe zastosowania języka PHP 326 Podsumowanie 327 Pytania i odpowiedzi 327 Warsztaty 328 Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ 331 Wprowadzenie do języka C 331 Czego potrzebujesz do programowania w językach C i C++? 332 Spojrzenie na kod w C 333 Dane w języku C 335 Funkcje w C 336 Operatory w C 343 Instrukcje sterujące w C są takie jak w Pythonie 343 Nauka języka C++ 343 Terminologia obiektowa 344 Podstawowe różnice między językami C i C++ 344 Wprowadzenie do obiektów w języku C++ 346 Co dalej? 351 Podsumowanie 352 Pytania i odpowiedzi 353 Warsztaty 353 Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2019 355 Zawartość ekranu w środowisku Visual Basica 355 Tworzenie od podstaw prostej aplikacji 357 Inne uwagi związane z programowaniem w Visual Basicu 364 Następny krok 366 Podsumowanie 367 Pytania i odpowiedzi 367 Warsztaty 367 Godzina 21. C# i platforma .NET Core 369 Przeznaczenie platformy .NET 369 Środowisko CLR 370 Biblioteka FCL 371 Platforma przetwarzania równoległego 372 Środowisko DLR 372 Język C# 372 Podsumowanie 379 Pytania i odpowiedzi 380 Warsztaty 380 CZĘŚĆ VI. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA Godzina 22. Programowanie w firmach 385 Działy przetwarzania danych i IT 385 Stanowiska związane z komputerami 389 Nazwy stanowisk 390 Ustrukturyzowane przeglądy 396 Przenoszenie programu do środowiska produkcyjnego 397 Konsulting 399 Podsumowanie 399 Pytania i odpowiedzi 399 Warsztaty 400 Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji 403 Kwestie związane z rozpowszechnianiem aplikacji 403 Korzystanie z systemu kontroli wersji 407 Podsumowanie 407 Pytania i odpowiedzi 408 Warsztaty 408 Godzina 24. Przyszłość programowania 411 Przydatne narzędzia 411 Czy programowanie przestanie być potrzebne? 414 Wymóg ciągłego dokształcania się 417 Podsumowanie 418 Pytania i odpowiedzi 419 Warsztaty 419 DODATKI Dodatek A. Instalowanie Pythona 423 Pobieranie Pythona z witryny Python Software Foundation 423 Instalowanie środowiska Anaconda 425 Inne środowiska Pythona 428 Dodatek B. Używanie środowiska IDE NetBeans 429 Instalowanie środowiska NetBeans 429 Tworzenie nowego projektu 430 Tworzenie nowych klas Javy 431 Uruchamianie aplikacji 433 Usuwanie błędów 434 Dodatek C. Słowniczek 437

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Perry Greg, Dean Miller
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Format
  • 15,8x23,5 cm
Rok wydania
  • 2020
Ilość stron
  • 448
Tematyka
  • Podręczniki akademickie
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328367975
Model
  • miękka