Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju - Anita Famuła-Jurczak (E-book) Jeziorany

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie …

od 17,99 Najbliżej: 31 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia. Tytuł Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju Podtytuł Studium empiryczne na przykładzie gimnazjum „wirtualnego” Autor Anita Famuła-Jurczak Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-721-2 Rok wydania 2010 Kraków Wydanie 1 Liczba stron 183 Format pdf Spis treści Wstęp Rozdział I Gimnazjum – nowy typ szkoły Wprowadzenie 1. Gimnazjum – cele i założenia 1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych” 1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy Konkluzje Rozdział II Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów Wprowadzenie 1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne 2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne 2.1. Aktywność ucznia na lekcji 2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia 2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej 2.4. Zajęcia pozalekcyjne 2.5. Samorząd szkolny 3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty Konkluzje Rozdział III Metodologiczne podstawy badań 1. Cele i problemy badawcze 2. Metoda badawcza 3. Organizacja i przebieg badań Rozdział IV Kontekst prowadzonych badań Wprowadzenie 1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół 2. Architektura i wielkość badanych szkół 3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły 4. Rada szkoły i rada rodziców 5. Samorząd szkolny w badanych szkołach 6. Współpraca z rodzicami 7. Udział uczniów w kołach zainteresowań 8. Dojazd uczniów do szkoły Podsumowanie Rozdział V Obraz rówieśników Wprowadzenie 1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel 1.1. Rówieśnik jako wróg 1.2. Rówieśnik jako przyjaciel 2. Rówieśnicy na lekcji 2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników 2.2. Rówieśnicy przeszkadzający 3. Rówieśnicy na przerwie 4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą 5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników 6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników 7. Uogólniony obraz rówieśników Wnioski

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Anita Famuła-Jurczak
Rok wydania
  • 2010
Wybrane wydawnictwa
  • Impuls
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 183
Format
  • PDF

Opinie Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju - Anita Famuła-Jurczak (E-book) Jeziorany

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia