Storytelling czy prosta komunikacja? Jak po mistrzowsku pisać, mówić i prezentować Gryfino

Komunikacja biznesowa obejmuje dwa kluczowe style: prostą komunikację i storytelling. Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać. Są jednak sytuacje, kiedy mamy inne cele. …

od 41,92 Najbliżej: 19 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Komunikacja biznesowa obejmuje dwa kluczowe style: prostą komunikację i storytelling. Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać. Są jednak sytuacje, kiedy mamy inne cele. Czasem zależy nam na tym, by nie tyle przekonywać, ile poinformować, wyjaśnić lub zaraportować. Wtedy warto skorzystać z zasad prostej komunikacji. Storytelling i prosta komunikacja dają konkretne wytyczne, jak pisać zrozumiałe e-maile, jak świetnie prezentować treści i jak skutecznie się wypowiadać. Mistrzostwo komunikacji polega na łączeniu obu tych stylów. Dzięki tej książce dowiesz się, jak zrobić wielki krok w stronę mistrzostwa komunikacji biznesowej. Spis treści: Prolog Część I. Prosta komunikacjaRozdział 1. Prosta komunikacja - wprowadzenieCzarna dziura komunikacjiProsta komunikacja a prosty językKomunikacja prosta, czyli SIMPLERozdział 2. S jak struktura, czyli dlaczego struktura jest ważniejsza niż matura?Slajd, który mógłby uratować życie 7 osóbOdwrócona piramidaZacznijmy od najważniejszegoPauzaProwadzenie narracji pytaniamiStrukturyzowanie mailiStrukturyzowanie treści prezentacjiGadające nagłówkiStruktura dłuższych formRozdział 3. I jak inkluzywność, czyli włączaj innych do dyskusjiLekcja 1. Włączaj każdego do dyskusjiLekcja 2. Otwarta dyskusjaLekcja 3. Intencje, nie rozkazyLekcja 4. Nie zadawaj binarnych pytańRozdział 4. M jak minimalizm, czyli komunikuj się esencjonalniePrezentacja na pudełku od zapałekZdefiniuj cel i odbiorcówKrócej znaczy lepiejSłowa-śmieciNiestosowne słowaPrzymiotniki na wylocieSposoby na pozbycie się natręctw językowychRozdział 5. P jak pictorial, czyli obrazowy Abstrakcja vs. konkretZe slajdami czy bez?Reguła komunikacji wizualnej nr 1: zrozum kontekstReguła komunikacji wizualnej nr 2: skup się na strukturyzowaniu, nie upiększaniuReguła komunikacji wizualnej nr 3: zsynchronizuj swoją wypowiedź ze slajdamiReguła komunikacji wizualnej nr 4: projektuj oszczędnieReguła komunikacji wizualnej nr 5: wprowadź na slajdy porządekRozdział 6. L jak leading, czyli kieruj ku dalszym krokom Artur kontra HaniaRodzaje wezwań do działaniaTurbodoładowanie wezwania do działaniaRozdział 7. E jak empathetic, czyli okaż empatię, kiedy słuchasz i kiedy mówisz Empatia w słuchaniuEmpatia w mówieniuKomunikacja asertywnaKomunikacja bez przemocyDawanie informacji zwrotnejBudowanie więzi z odbiorcamiRozdział 8. Prosta komunikacja - podsumowanie Część II. StorytellingRozdział 9. Storytelling - wprowadzenie Rozdział 10. Schemat storytellingowy nr 1: od problemu do rozwiązania Najpierw przedstaw wroga, potem rozwiązanieRozdział 11. Schemat storytellingowy nr 2: story jako przykład Story jako maszyna do produkcji emocjiStorytelling a etos mówcyStorytelling a okolicznościPrawdziwe storyKompilacja obu schematów storytellingowychRozdział 12. Story jako element DNA Twojej firmy Rozdział 13. Kolekcjonowanie historii i anegdot Ćwiczenia na drenaż storyRozdział 14. Techniki na podrasowanie story Konflikt napędzający akcjęSuspensSzczegółyDialogCzas teraźniejszyDobre otwarciePasjaRozdział 15. Storytelling - podsumowanie Część III. Synteza, czyli komunikacja biznesowa na mistrzowskim poziomieRozdział 16. Wstęp - kim jest mistrz komunikacji? Rozdział 17. Narzędzia retoryczne, podstawowy przybornik wybitnego mówcy Metafory i analogiePowtórzeniaKontrastyBalansPotrójności w perswazjiRozdział 18. Kilka przepisów na humor Przepis nr 1: AnegdotaPrzepis nr 2: Wstawki sytuacyjnePrzepis nr 3: Dystans do siebiePrzepis nr 4: Banał-banał-bumPrzepis nr 5: Niedorzeczne zestawieniaPrzepis nr 6: HiperbolaPrzepis nr 7: MultimediaRozdział 19. Przemówienia. Według sprawdzonego schematu lub modułowo Metoda Simona LancasteraMetoda modułowaW jaki sposób zacząć przemowę?W jaki sposób zakończyć przemowę?Rozdział 20. Komunikacja interpersonalna Problemy komunikacyjne a problemy wewnętrzneOtwarte drzwiKlucze komunikacyjneRozdział 21. Komunikacja jako czubek góry lodowej Oczytanie, obeznanie, zanurzenie w wiedzyZdrowa pewność siebieUśmiechWarsztat scenicznyGłosEpilog Polecane lektury O autorze: Piotr Garlej, ekspert komunikacji biznesowej. Prowadzi szkolenia i doradza w zakresie efektywnej komunikacji, prezentacji, wizualizacji danych, storytellingu i wystąpień publicznych. Szkoli także z takich narzędzi jak PowerPoint i Google Slides. Założyciel Studia Prezentacji ... agencji projektowania profesjonalnych slajdów. Pod nazwą SlideFormation wraz z zespołem tworzy prezentacje multimedialne dla firm z całego świata. Wykładowca w Collegium Civitas w Warszawie. Członek Presentation Guild, największego na świecie stowarzyszenia zrzeszającego ekspertów w dziedzinie prezentacji. Jako mentor prezentacji pomaga założycielom firm w największym akceleratorze startupów na świecie, Founder Institute. Współpracuje z Polską Akademią Nauk i doradza naukowcom, jak przygotować się do prezentacji przed komisjami grantowymi European Research Council.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Piotr Garlej
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2024
Ilość stron
  • 344
ISBN
  • 9788328907195