Strategie zarządzania wiedzą. Modele teoretyczne i empiryczne Golub-Dobrzyń

Znaczenie wiedzy dla efektywnego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami stale rośnie. Sprawia to, że także teoria i praktyka zarządzania zajmuje się identyfikacją strategii zarządzania wiedzą oraz rozpoznawaniem metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w realizacji procesów wiedzy, tj. …

od 50,40 Najbliżej: 31 km

Liczba ofert: 4

Oferta sklepu

Opis

Znaczenie wiedzy dla efektywnego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami stale rośnie. Sprawia to, że także teoria i praktyka zarządzania zajmuje się identyfikacją strategii zarządzania wiedzą oraz rozpoznawaniem metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w realizacji procesów wiedzy, tj. pozyskiwania, rozwoju, dzielenia się, gromadzenia, wykorzystywania i ochrony wiedzy. Autorki przedstawiły: specyfikę organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy; kategorie wiedzy przedsiębiorstwa; zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie; klasyfikację strategii zarządzania wiedzą; strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów zarządzania, ekonomii, socjologii, polityki społecznej. Spis treści Wstęp ROZDZIAŁ 1. Specyfika organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy 1.1. Istota gospodarki opartej na wiedzy i jej znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw 1.2. Organizacja oparta na wiedzy — odpowiedź na wyzwania ery wiedzy 1.2.1. Ogólna koncepcja organizacji opartej na wiedzy 1.2.2. Atrybuty organizacji opartej na wiedzy 1.3. Typy organizacji opartych na wiedzy i ich krótka charakterystyka 1.4. Pracownicy organizacji opartej na wiedzy — „pracownicy wiedzy” 1.5. Podsumowanie ROZDZIAŁ 2. Charakterystyka kategorii wiedzy przedsiębiorstwa 2.1. Wiedza — interpretacja pojęcia 2.2. Cechy i rodzaje wiedzy 2.3. Kreowanie wiedzy w przedsiębiorstwie 2.4. Podsumowanie ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie — modele, systemy, strategie 3.1. Modele zarządzania wiedzą 3.2. System zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie 3.3. Strategia zarządzania wiedzą 3.3.1. Związek strategii zarządzania wiedzą z ogólną strategią przedsiębiorstwa 3.3.2. Strategia zarządzania wiedzą a strategia organizacji i organizacja pracy 3.3.3. Strategia zarządzania wiedzą a technologia informatyczna 3.3.4. Strategia zarządzania wiedzą a podsystem społeczno-kulturowy 3.4. Podsumowanie ROZDZIAŁ 4. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą 4.1. Ogólne kryteria klasyfikacji strategii zarządzania wiedzą 4.2. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na rodzajach/typach wiedzy 4.3. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na procesach biznesowych 4.4. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na efektach końcowych 4.5. Klasyfikacja strategii zarządzania wiedzą oparta na procesach, źródłach i obszarach wiedzy 4.6. Model strategii zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną 4.7. Podsumowanie ROZDZIAŁ 5. Strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach — wyniki badań empirycznych 5.1. Przegląd badań z zakresu zarządzania wiedzą 5.2. Metodyka badań empirycznych 5.2.1. Cel i przedmiot badań empirycznych 5.2.2. Metoda badań empirycznych 5.3. Prezentacja materiału empirycznego i jego analiza 5.3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 5.3.2. Analiza wyników badań 5.4. Podsumowanie Zakończenie Bibliografia

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Gruszczyńska-Malec Grażyna, Rutkowska Monika
Wybrane wydawnictwa
  • PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Okładka
  • Miękka
Format
  • 16.2x23.7cm
Rok wydania
  • 2012
Ilość stron
  • 228
ISBN
  • 9788320820461

Opinie Strategie zarządzania wiedzą. Modele teoretyczne i empiryczne Golub-Dobrzyń

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • Danuta
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    bardzo ciekawa pozycja, omówione współczesne metody zarzadzania wiedza, opiera się na literaturze zagranicznej