Cognitomniac Trudności szkolne Głubczyce

Dla kogo ? Cognitomniac Trudności Szkolne to program terapeutyczny przeznaczone do wsparcia w codziennej nauce dzieci i młodzieży bez zaburzeń. Wpływa przede wszystkim na rozwój funkcji poznawczych. Gry wchodzące w skład zestawu ćwiczą pamięć, myślenie, kategoryzację oraz pracę z tekstem. Pakiet …

od 2 525 Najbliżej: 50 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Dla kogo ? Cognitomniac Trudności Szkolne to program terapeutyczny przeznaczone do wsparcia w codziennej nauce dzieci i młodzieży bez zaburzeń. Wpływa przede wszystkim na rozwój funkcji poznawczych. Gry wchodzące w skład zestawu ćwiczą pamięć, myślenie, kategoryzację oraz pracę z tekstem. Pakiet skierowany jest do użytku nauczycieli i pedagogów szkolnych, psychologów, terapeutów oraz rodziców, którzy poszukują atrakcyjnych form pomocniczych do nauki i pracy z dziećmi. W skład programu wchodzą gotowe zestawy gier. Atrakcyjna szata graficzna oraz przyjazny głos lektora zamieniają codzienną naukę w wesołą przygodę. System powstał w konsultacji z psychologami i pedagogami. Producent współpracuje także z ośrodkami terapeutycznymi, a wszystko po to, by jak najlepiej dopasować się do potrzeb użytkowników. Jak działa ? W systemie istnieją 3 role: Terapeuta, Opiekun oraz Gracz. Terapeuta dysponuje profilem zarządzającym, dzięki czemu może regulować wszystkie opcje dostępne w systemie oraz dostosować grę do dysfunkcji poznawczych Gracza, jednocześnie monitorując proces terapeutyczny. Opiekun to panel pośredni między Terapeutą, a Graczem, który zawiera najważniejsze opcje, jednak bez możliwości ustalania ich szczegółów. Z kolei Gracz, czyli najprostszy panel opcji, może regulować jedynie poziom trudności oraz stymulacji sensorycznej swojej gry. Poziom trudności gry jest dostosowywany automatycznie do wyników osiąganych przez Gracza. Zdobyte punkty są zapisywane w archiwum, dzięki czemu efekt pracy może być poddany ocenie Terapeuty. Gry w pakiecie Cognitomniac są zaprogramowane w taki sposób, by mogły z nich korzystać osoby z ograniczeniami motorycznymi. Do obsługi programu można śmiało skorzystać z alternatywnych urządzeń sterujących komputerem, takich jak mysz nagłowna, mysz sterowana ustami, urządzenia typu „eye-tracker”, powiększone trackballe, przyciski. Sterowanie klawiaturowe jest przystosowane do osób niepełnosprawnych dzięki ograniczonej liczbie klawiszy sterujących. System pozwala na dowolną konfigurację gier za pomocą wielu dostępnych opcji. Dzięki nim możliwe są takie działania jak: Zmiana procedur rozgrywki tak, by ułatwić/ urozmaicić grę, Kontrola stymulacji sensorycznej, Modyfikacja poziomu trudności (np. poprzez kontrolowanie czasu reakcji, liczbę odpowiedzi do wyboru), Kontrolowanie liczby komunikatów tekstowych i werbalnych podczas rozgrywki, Sposób prezentowania wyników gracza oraz dopasowywanie gratyfikacji w czasie gry. Co zawiera pakiet Cognitomniac Trudności w szkole? Pakiet Cognitomniac Trudności Szkolne zawiera 4 gry: Tablica, Kino, Flipchart oraz Gazeta. Tablica – zadanie gracza to zapamiętanie obrazków pojawiających się na ekranie, a następnie znalezienie i zaznaczenie ich w większej grupie. W grze pojawiają się różne kategorie obrazków: dom, zwierzęta, znaki drogowe i flagi, ubrania. Pacjent/ osoba użytkująca rozwija tutaj takie umiejętności jak uwaga i pamięć wzrokowa. Poziom trudności gry reguluje się poprzez określanie czasu ekspozycji lub czasu rozgrywki. Dodatkowym utrudnieniem może być również dodanie dystraktorów. Flipchart - zadaniem gracza jest odkrycie zasady porządkującej ciągi liczb lub wyrazów, a następnie uzupełnienie takiego ciągu w pustym miejscu. Przykładowym ciągiem wyrazów może być np. tekst piosenki, który gracz musi dokończyć, wybierając jedną z podanych możliwości odpowiedzi. Gra rozwija myślenie operacyjne (abstrahowanie, uogólnianie, kojarzenie), zdolności matematyczne oraz uwagę. Poziom trudności rośnie wraz z awansem – reguły porządkujące ciąg stają się coraz bardziej skomplikowane, liczby coraz większe, a przysłowia i teksty coraz bardziej abstrakcyjne. Gazeta – zadaniem gracza jest znalezienie tekstu wzorcowego (litery/ liczby/ znaki) wśród grupy podobnych bodźców. W gazecie pojawiają się bodźce prawidłowe oraz bodźce zakłócające. Gracz znajduje zapamiętane przez siebie znaki przeszukując zawartość tekstu. Gra ćwiczy odszukiwanie odpowiedniego sygnału zakłócanego przez szumy, rozwija percepcję wzorkową, ćwiczy umiejętność przeszukiwania oraz pamięć operacyjną. Kino – gra opiera się na stworzeniu kategorii poznawczej, której można przypisać przedmioty z obrazków. Zadaniem gracza jest wskazanie przedmiotu pasującego do stworzonej wcześniej kategorii. Gra rozwija myślenie w aspekcie operacyjnym (abstrahowanie, kojarzenie, uogólnianie) oraz uwagę. Poziom trudności polega na wykorzystywaniu przez gracza coraz szerszej wiedzy ogólnej oraz coraz wyższego poziomu abstrakcji. Czym wyróżnia się nasza oferta? U nastransport kurierem i ubezpieczenie otrzymujesz w cenie. Specjalizujemy się w sprzedaży dla szkół i placówek edukacyjnych więc, staramy się spełniać indywidualne potrzeby. Dlaczego warto ? Cognitomniac Trudności Szkolne to pomoc edukacyjna oraz ciekawe uzupełnienie codziennej nauki. Pakiet to doskonała opcja dla uczniów mających problemy z przyswajaniem materiału oraz koncentracją i skupieniem na lekcjach. Dzięki dostępnym grom, użytkownik ma szansę na poprawę tych aspektów. Ćwiczenia z pewnością przyczynią się do poprawy ocen oraz łatwości uczenia się i zapamiętywania. Wspomogą również w logicznym myśleniu, rozumowaniu oraz zachęcą ucznia do wykorzystywania niecodziennych form nabywania wiedzy. Program znajdzie swoje zastosowanie w szkole, na zajęciach wyrównawczych, a nawet w domowym zaciszu. Terapia za pomocą specjalistycznych gier komputerowych jest atrakcyjna dla pacjenta W rękach świadomego terapeuty jest bardzo efektywnym narzędziem terapeutycznym Wpływa na rozwój funkcji poznawczych Przeznaczone dla dzieci i młodzieży bez zaburzeń Podział na role pozwala przenieść terapię poza gabinet terapeuty, dzięki czemu pacjent może pracować sam pod nadzorem opiekuna Szeroka elastyczność ustawienia parametrów pozwala na optymalne dostosowanie do potrzeb pacjenta i indywidualizację terapii Ze wzrostem kompetencji pacjenta wzrasta poziom trudności aby stale podnosić jego umiejętności Analiza wyników w formie graficznej ułatwia terapeucie podejmowanie decyzji w kwestii dostosowania terapii Forma gier dostosowana jest do wymagań osób wymagających terapii – nie występuje przestymulowanie W każdej grze występują dystraktory – dodatkowe elementy graficzne i dźwiękowe, które mają rozpraszać graczy i odwracać uwagę od rozwiązywanego zadania. Takie rozwiązanie uczy skupienia uwagi na celu Ćwiczy pamięć, myślenie, kategoryzację oraz pracę z tekstem Program można wykorzystać zarówno w gabinecie jak i w szkole oraz domu Informacje o programie Licencja Wieczysta Typ licencji Komercyjna Ilość stanowisk 1 Wersja językowa polska Wymagania sprzętowe: Windows: Procesor: 2,33 GHz lub szybszy System operacyjny: Windows 7, 8/8.1 z interfejsem Klasycznym, 10 Pamięć RAM: 1 GB Mac OS: Procesor: Intel Core Duo 1,83 GHz lub szybszy System operacyjny: Mac OS X 10.6, 10.7 lub 10.8 Pamięć RAM: 1 GB Inne: rozdzielczość minimalna 1024×768 karta dźwiękowa do odtwarzania lektora i dźwięków z gier (niektóre gry wymagają dźwięku) Sprawdź inne pomoce dydaktyczne i pomoce terapeutyczne.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Harpo