#zk Cognitomniac Kompetencje Społeczne Gliwice

Dla kogo ? Cognitomniac Kompetencje Społeczne to komputerowa forma terapii – narzędzie przeznaczone dla osób w każdym wieku, które mają problem z poprawnym funkcjonowaniem w społeczeństwie. Gry wchodzące w skład programu poszerzają wiedzę użytkownika w zakresie rozpoznawania dźwięków, odgłosów, …

od 1 935 Najbliżej: 35 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Dla kogo ? Cognitomniac Kompetencje Społeczne to komputerowa forma terapii – narzędzie przeznaczone dla osób w każdym wieku, które mają problem z poprawnym funkcjonowaniem w społeczeństwie. Gry wchodzące w skład programu poszerzają wiedzę użytkownika w zakresie rozpoznawania dźwięków, odgłosów, cytatów. Pomagają również w dopasowywaniu przedmiotów do odpowiadającego im miejsca. Pakiet może być wykorzystywany przez terapeutów, psychologów, pedagogów, lekarzy, którzy poszukują atrakcyjnych form pomocniczych do wykorzystania w swoich terapiach. Atrakcyjna szata graficzna oraz przyjazny głos lektora zamieniają zwykłą terapię w wesołą przygodę oraz ciekawe uzupełnienie codziennej nauki. System powstał w konsultacji z psychologami i pedagogami. Producent współpracuje także z ośrodkami terapeutycznymi, a wszystko po to, by jak najlepiej dopasować się do potrzeb użytkowników. Jak działa ? W systemie istnieją 3 role: Terapeuta, Opiekun oraz Gracz. Terapeuta dysponuje profilem zarządzającym, dzięki czemu może regulować wszystkie opcje dostępne w systemie oraz dostosować grę do dysfunkcji poznawczych Gracza, jedocześnie monitorując proces terapeutyczny. Opiekun to panel pośredni między Terapeutą, a Graczem, który zawiera najważniejsze opcje, jednak bez możliwości ustalania ich szczegółów. Z kolei Gracz, czyli najprostszy panel opcji, może regulować jedynie poziom trudności oraz stymulacji sensorycznej swojej gry. Poziom trudności gry jest dostosowywany automatycznie do wyników osiąganych przez Gracza. Zdobyte punkty są zapisywane w archiwum, dzięki czemu efekt pracy może być poddany ocenie Terapeuty. Gry w pakiecie Cognitomniac są zaprogramowane w taki sposób, by mogły z nich korzystać osoby z ograniczeniami motorycznymi. Do obsługi programu można śmiało skorzystać z alternatywnych urządzeń sterujących komputerem, takich jak mysz nagłowna, mysz sterowana ustami, urządzenia typu „eye-tracker”, powiększone trackballe, przyciski. Sterowanie klawiaturowe jest przystosowane do osób niepełnosprawnych dzięki ograniczonej liczbie klawiszy sterujących. System pozwala na dowolną konfigurację gier za pomocą wielu dostępnych opcji. Dzięki nim możliwe są takie działania jak: Zmiana procedur rozgrywki tak, by ułatwić/ urozmaicić grę, Kontrola stymulacji sensorycznej, Modyfikacja poziomu trudności (np. poprzez kontrolowanie czasu reakcji, liczbę odpowiedzi do wyboru), Kontrolowanie liczby komunikatów tekstowych i werbalnych podczas rozgrywki, Sposób prezentowania wyników gracza oraz dopasowywanie gratyfikacji w czasie gry. Co zawiera pakiet Cognitomniac Kompetencje Społeczne? Pakiet Cognitomniac Kompetencje Społeczne zawiera 4 gry: Flipchart, Szafa grająca, Garderoba oraz Dom. Flipchart – zadaniem gracza jest odkrycie zasady porządkującej ciągi liczb lub wyrazów, a następnie uzupełnienie takiego ciągu w pustym miejscu. Przykładowym ciągiem wyrazów może być np. tekst piosenki, który gracz musi dokończyć, wybierając jedną z podanych możliwości odpowiedzi. Gra rozwija myślenie operacyjne (abstrahowanie, uogólnianie, kojarzenie), zdolności matematyczne oraz uwagę. Poziom trudności rośnie wraz z awansem – reguły porządkujące ciąg stają się coraz bardziej skomplikowane, liczby coraz większe, a przysłowia i teksty coraz bardziej abstrakcyjne Szafa grająca - gra polega na dopasowywaniu obrazków do usłyszanych dźwięków. Na podstawie dźwięków spotykanych w życiu codziennym, odgłosów natury oraz instrumentów muzycznych, gracz rozwija swoją analizę słuchową. Trudność rozgrywki regulowana jest za pomocą liczby dostępnych odpowiedzi oraz liczby dźwięków, które trzeba dopasować zgodnie z kolejnością ich występowania. Garderoba – gracz ma za zadanie dopasować strój do odpowiedniej postaci. Stroje są przyporządkowane w oparciu o stereotypowe postrzeganie danych zwodów lub grup etnicznych. Gracz pogłębia swoją wiedzę o zawodach oraz o kulturze, a także ćwiczy swą spostrzegawczość. Oprócz stroju dopasowuje również charakterystyczne dla postaci atrybuty, np. pióropusz dla Indianina, globus dla podróżnika. Poziom trudności polega na pojawianiu się coraz mniej popularnych zawodów. Dom – Zadaniem gracza jest wybranie właściwego obrazka, pasującego do danego pomieszczenia domowego. Jeśli gra toczy się na tle salonu, właściwym przedmiotem będzie tutaj kanapa, a niewłaściwym lodówka. Gra przyczynia się do rozwoju myślenia operacyjnego, percepcji wzrokowej oraz wiedzy w zakresie przeznaczenia przedmiotów codziennego użytku. Pozom trudności regulowany jest tutaj poprzez stopniowe ograniczanie długości czasu odpowiedzi. Czym wyróżnia się nasza oferta? U nastransport kurierem i ubezpieczenie otrzymujesz w cenie. Specjalizujemy się w sprzedaży dla szkół i placówek edukacyjnych więc, staramy się spełniać indywidualne potrzeby. Dlaczego warto ? Cognitomniac Kompetencje Społeczne to ciekawa alternatywa dla zwykłej terapii. Pakiet gier dostępnych w systemie daje szerokie spektrum zastosowań zarówno dla Terapeuty, jak i Gracza. Sprawdzi się u osób, które mają problemy z prawidłowym funkcjonowaniem w społeczeństwie – zarówno w aspekcie psychicznym, jak i fizycznym. Gry wchodzące w skład pakietu uczą m.in. prawidłowego zastosowania danych przedmiotów użytku codziennego, dopasowywania dźwięków do obrazów, a także logicznego myślenia i rozumowania. Program znajdzie swoje zastosowanie w ośrodku terapeutycznym, szkole, a nawet w domowym zaciszu. Sprawdzi się zarówno u dzieci, jak i dorosłych oraz u osób z zaburzeniami psychicznymi i dysfunkcjami społecznymi. Terapia za pomocą specjalistycznych gier komputerowych jest atrakcyjna dla pacjenta W rękach świadomego terapeuty jest bardzo efektywnym narzędziem terapeutycznym Ćwiczy i rozwija myślenie operacyjne, abstrahowanie, kojarzenie oraz kategoryzację Przeznaczone dla osób w każdym wieku, mających problem z poprawnym funkcjonowaniem w społeczeństwie Podział na role pozwala przenieść terapię poza gabinet terapeuty, dzięki czemu pacjent może pracować sam pod nadzorem opiekuna Szeroka elastyczność ustawienia parametrów pozwala na optymalne dostosowanie do potrzeb pacjenta i indywidualizację terapii Ze wzrostem kompetencji pacjenta wzrasta poziom trudności aby stale podnosić jego umiejętności Analiza wyników w formie graficznej ułatwia terapeucie podejmowanie decyzji w kwestii dostosowania terapii Forma gier dostosowana jest do wymagań osób wymagających terapii – nie występuje przestymulowanie W każdej grze występują dystraktory – dodatkowe elementy graficzne i dźwiękowe, które mają rozpraszać graczy i odwracać uwagę od rozwiązywanego zadania. Takie rozwiązanie uczy skupienia uwagi na celu Gry uczą praktycznych czynności życia codziennego Program można wykorzystać zarówno w gabinecie jak i w szkole oraz domu Poszerza wiedzę w zakresie rozpoznawania dźwięków, odgłosów, cytatów Pomaga w dopasowywaniu przedmiotów do odpowiadającego im miejsca Uczy prawidłowego zastosowania przedmiotów użytku codziennego Informacje o programie Licencja Wieczysta Typ licencji Komercyjna Ilość stanowisk 1 Wersja językowa polska Wymagania sprzętowe: Windows: Procesor: 2,33 GHz lub szybszy System operacyjny: Windows XP, Windows Server 2008, Windows Vista SP2, 7, 8/8.1 Pamięć RAM: 1 GB Mac OS: Procesor: Intel Core Duo 1,83 GHz lub szybszy System operacyjny: Mac OS X 10.6, 10.7 lub 10.8 Pamięć RAM: 1 GB Inne: rozdzielczość minimalna 1024×768 karta dźwiękowa do odtwarzania lektora i dźwięków z gier (niektóre gry wymagają dźwięku)

Specyfikacja

Producent
  • Harpo