Visual basic 2015 w 24 godziny - James Foxall Gdynia

Zacznij od zaraz! 24 (+ dwie dodatkowe) sprawdzone, jednogodzinne lekcje Visual Basic jest bardzo popularnym językiem programowania wysokiego poziomu rozwijanym przez firmę Microsoft. Jego składnię oparto na języku Basic i unowocześniono, zapewniając przy tym wykorzystanie technologii ActiveX. …

od 58 Najbliżej: 0,8 km

Liczba ofert: 7

Oferta sklepu

Opis

Zacznij od zaraz! 24 (+ dwie dodatkowe) sprawdzone, jednogodzinne lekcje Visual Basic jest bardzo popularnym językiem programowania wysokiego poziomu rozwijanym przez firmę Microsoft. Jego składnię oparto na języku Basic i unowocześniono, zapewniając przy tym wykorzystanie technologii ActiveX. Visual Basic w wersji 2015 zasadniczo różni się od swoich poprzedników: jest zdecydowanie lepszy, ma większe możliwości, a funkcjonalnością dorównuje takim językom jak C++. Jednak konsekwencją tego rozwoju jest większa złożoność języka. Niniejsza książka ma jeden cel: jak najszybciej nauczyć Cię poprawnego programowania w języku Visual Basic. W ciągu 26 lekcji, z których każda powinna zająć najwyżej godzinę, przyswoisz sobie praktyczne umiejętności pozwalające na samodzielne zbudowanie kompletnej aplikacji. Gruntownie poznasz środowisko programistyczne Visual Studio 2015 i takie elementy interfejsu użytkownika, jak formularze i kontrolki, a także dowiesz się, jak je wykorzystać, aby przygotować atrakcyjną i funkcjonalną aplikację. W książce znajdziesz także liczne przykłady starannie objaśnionego kodu. Dowiedz się, jak: tworzyć w pełni funkcjonalne, bogate aplikacje programować w języku Visual Basic 2015 i wykorzystywać jego możliwości korzystać z obiektów, kolekcji i zdarzeń tworzyć atrakcyjne, funkcjonalne interfejsy użytkownika w pełni wykorzystywać możliwości formularzy, kontrolek, modułów i procedur skutecznie programować bazy danych i zapisywać w nich informacje kodować podejmowanie decyzji stosować techniki programowania obiektowego pracować z grafiką i plikami tekstowymi korzystać z systemu plików i rejestru Windows wysyłać wiadomości e-mail tworzyć przydatne moduły i współdzielone procedury komunikować się z użytkownikiem przeglądać i drukować dokumenty diagnozować kod za pomocą udoskonalonych pułapek rozpowszechniać swoje oprogramowanie sterować aplikacjami Microsoft Office 2016 wzbogacać funkcje formularzy dzięki własnym kontrolkom Poznaj Visual Basic — i programuj dla Windows! Spis treści: O autorze Dedykacja Podziękowania Wprowadzenie Przeznaczenie i układ książki Konwencje stosowane w tej książce Gotowy? Start! Część I Środowisko programistyczne Visual Basic 2015 Godzina 1. Skok na głęboką wodę: programowanie w Visual Basic 2015 Uruchomienie środowiska Visual Studio 2015 Tworzenie nowego projektu Środowisko programistyczne Visual Studio 2015 Zmienianie cech obiektów Nadawanie nazw obiektom Ustawianie właściwości Text Zapisywanie projektu Definiowanie ikony formularza Zmiana wielkości formularza Umieszczanie kontrolek w formularzu Projektowanie interfejsu użytkownika Umieszczanie w formularzu widocznych kontrolek Umieszczanie w formularzu niewidocznych kontrolek Tworzenie kodu obsługującego interfejs użytkownika Przeglądanie plików przez użytkownika Zamykanie programu za pomocą kodu Uruchomienie projektu Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 2. Obsługa środowiska Visual Studio 2015 Strona startowa środowiska Visual Studio 2015 Tworzenie nowego projektu Otwieranie istniejącego projektu Obsługa i dostosowywanie środowiska Visual Studio Praca z panelami projektowymi Wyświetlanie i ukrywanie paneli Panele swobodne Dokowanie paneli Automatyczne ukrywanie paneli Praca z paskami narzędzi Wyświetlanie i ukrywanie pasków narzędzi Dodawanie kontrolek do formularza za pomocą panelu Toolbox Ustawianie właściwości obiektów w panelu Properties Wybieranie obiektów i przeglądanie ich właściwości Przeglądanie i zmienianie właściwości Właściwości określające kolor Opis właściwości Zarządzanie projektami Zarządzanie plikami projektu w panelu Solution Explorer Praca z rozwiązaniami Komponenty projektu Właściwości projektu Dodawanie i usuwanie plików projektu Prowizoryczny podręcznik programowania Przechowywanie danych w zmiennych Procedura, czyli funkcjonalny fragment kodu Metoda MessageBox.Show() Pomoc Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 3. Obiekty i kolekcje Obiekty Właściwości Ustawianie i odczytywanie właściwości Praca z obiektami i ich właściwościami Metody Wywoływanie metod Dynamika metod Prosty przykład użycia obiektów Rozbudowa interfejsu użytkownika Utworzenie kodu obiektowego Sprawdzenie programu Kolekcje Przeglądarka obiektów Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 4. Zdarzenia Kod sterowany zdarzeniami Wywoływanie zdarzeń Zdarzenia wywoływane przez użytkownika Zdarzenia wywoływane przez obiekt Zdarzenia wywoływane przez system operacyjny Zapobieganie rekurencyjnemu wywoływaniu zdarzeń Dostęp do zdarzeń obiektu Parametry zdarzeń Przykładowy projekt z obsługą zdarzeń Utworzenie interfejsu użytkownika Utworzenie kodu obsługującego zdarzenia Aktualizacja nazw procedur zdarzeń Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Część II Tworzenie interfejsu użytkownika Godzina 5. Podstawy tworzenia formularzy Zmienianie nazwy formularza Zmienianie wyglądu formularza Wyświetlanie tekstu w pasku tytułu Zmienianie koloru tła Umieszczanie obrazu w tle formularza Przypisywanie ikony Dodawanie przycisków minimalizującego, maksymalizującego i kontrolnego Zmiana wyglądu i funkcji ramki Określanie minimalnej i maksymalnej wielkości formularza Wyświetlanie i ukrywanie formularzy Wyświetlanie formularzy Modalność formularza Wyświetlanie formularza w normalnej, zminimalizowanej i zmaksymalizowanej postaci Określanie początkowego położenia formularza Zapobieganie umieszczaniu ikony formularza w pasku narzędzi Zamykanie formularza Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 6. Zaawansowane techniki projektowania formularzy Definiowanie kontrolek Dodawanie kontrolek do formularza Dodanie kontrolki poprzez jej dwukrotne kliknięcie w panelu Toolbox Dodanie kontrolki poprzez jej przeciągnięcie z panelu Toolbox Dodanie kontrolki poprzez jej narysowanie Manipulowanie kontrolkami Siatka (gęstość i przyciąganie) Przyciąganie do linii Zaznaczanie grup kontrolek Wyrównywanie kontrolek Nadawanie kontrolkom tej samej wielkości Ustawianie równych odstępów między kontrolkami Ustawianie właściwości kontrolek w grupie Kotwiczenie i automatyczne powiększanie kontrolek Ustalanie kolejności wyróżniania kontrolek Warstwy kontrolek Tworzenie niemodalnych okien widocznych zawsze na pierwszym planie Tworzenie przezroczystych formularzy Tworzenie przewijanych formularzy Tworzenie interfejsu MDI Ustawianie formularza startowego Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 7. Praca z tradycyjnymi kontrolkami Wyświetlanie statycznego tekstu za pomocą etykiet Pole do wprowadzania tekstu Wyrównywanie tekstu Tworzenie wielowierszowego pola tekstowego Paski przewijania Ograniczanie liczby znaków wpisywanych przez użytkownika Definiowanie pola do wprowadzania hasła Najczęściej wykorzystywane zdarzenia pola tekstowego Tworzenie przycisków Przyciski zatwierdzający i anulujący Wprowadzanie informacji tak/nie za pomocą pola wyboru Tworzenie kontenerów i grup kontrolek Panele i grupy kontrolek Pola opcji Listy elementów Manipulowanie elementami listy w projekcie Manipulowanie elementami listy podczas działania programu Dodawanie elementów do listy Usuwanie elementów z listy Czyszczenie listy Pozyskiwanie informacji o zaznaczonym elemencie listy Sortowanie listy Tworzenie list rozwijanych Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 8. Zaawansowane kontrolki Tworzenie czasomierzy Tworzenie okien dialogowych z zakładkami Przechowywanie obrazów w kontrolce ImageList Tworzenie zaawansowanych list za pomocą kontrolki ListView Definiowanie kolumn Dodawanie elementów listy Manipulowanie listami za pomocą kodu Dodawanie elementów za pomocą kodu Określanie zaznaczonych elementów za pomocą kodu Usuwanie elementów za pomocą kodu Usuwanie wszystkich elementów Tworzenie hierarchicznych list za pomocą kontrolki TreeView Dodawanie węzłów do listy Usuwanie węzłów Usuwanie wszystkich węzłów Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 9. Dodawanie pasków menu i narzędzi do formularzy Tworzenie menu Tworzenie głównego menu Tworzenie poleceń w podmenu Przemieszczanie i usuwanie poleceń menu Tworzenie zaznaczanych poleceń menu Programowanie poleceń menu Definiowanie menu kontekstowego Przypisywanie skrótów klawiszowych do poleceń menu Kontrolka paska narzędzi Dodawanie przycisków do paska narzędzi za pomocą kolekcji Items Programowanie paska narzędzi Tworzenie rozwijanego menu w pasku narzędzi Tworzenie paska stanu Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Część III Wprawianie aplikacji w ruch programowanie Godzina 10. Tworzenie i wywoływanie procedur Tworzenie modułów kodu Visual Basic Tworzenie kodu procedur Deklarowanie procedur niezwracających wartości Deklarowanie procedur zwracających wartości Wywoływanie procedur Przekazywanie parametrów Wychodzenie z procedur Zapobieganie nieskończonym wywołaniom rekurencyjnym Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 11. Stałe, typy danych, zmienne i tablice Typy danych Określanie typu danych Konwersja typu danych Definiowanie i stosowanie stałych Deklarowanie zmiennych i odwoływanie się do nich Deklarowanie zmiennych Nadawanie zmiennym ustalonych wartości Używanie zmiennych w wyrażeniach Jawne deklarowanie zmiennych i ich typów Jawne deklarowanie zmiennych Jawne określanie typów danych Tablice Deklarowanie tablic Odwoływanie się do tablicy Tworzenie tablic wielowymiarowych Określanie zakresu widoczności Zakres bloku Zakres procedury (lokalny) Zakres modułu Zakres przestrzeni nazw (globalny) Konflikt zakresów widoczności Deklarowanie zmiennych statycznych Zastosowanie zmiennych w projekcie Przeglądarka obrazów Tworzenie zmiennych dla opcji Inicjowanie i używanie zmiennych z opcjami Modyfikowanie nazw zmiennych Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 12. Operacje na liczbach, tekstach, datach i godzinach Operacje arytmetyczne w języku Visual Basic Dodawanie Odejmowanie i liczby ujemne Mnożenie Dzielenie Potęgowanie Modulo Priorytety operatorów Porównywanie wartości Operatory logiczne Operator And Operator Not Operator Or Operator Xor Operacje na ciągach znaków Łączenie ciągów znaków Podstawowe funkcje tekstowe Określanie liczby znaków za pomocą funkcji Len() Wyodrębnianie początku ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Left() Wyodrębnianie końca ciągu za pomocą funkcji Microsoft.VisualBasic.Right() Wyodrębnianie fragmentu ciągu za pomocą funkcji Mid() Sprawdzanie zawartości ciągu znaków za pomocą funkcji InStr() Usuwanie początkowych i końcowych spacji z ciągu Zastępowanie ciągu znaków Operacje na datach i godzinach Typ danych Date Dodawanie i odejmowanie dat i godzin Określanie przedziału czasu pomiędzy dwiema datami Wyodrębnianie części daty Formatowanie daty i czasu Odczytywanie bieżącej daty i godziny Sprawdzenie, czy dana wartość reprezentuje datę Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 13. Podejmowanie decyzji w kodzie Visual Basic Podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji IfThen Wykonywanie kodu, gdy wyrażenie ma wartość False Zaawansowane podejmowanie decyzji za pomocą instrukcji ElseIf Zagnieżdżanie konstrukcji If...Then Instrukcja Select...Case wykorzystująca wyrażenie zwracające różne wartości Sprawdzanie kilku wartości w jednej instrukcji Case Przykładowy projekt z instrukcją Select Case Kreatywne przykłady użycia instrukcji Select Case Przechodzenie do innych miejsc kodu za pomocą instrukcji GoTo Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 14. Efektywne pętle Wykonywanie kodu określoną liczbę razy za pomocą instrukcji For...Next Inicjowanie pętli za pomocą instrukcji For Zamykanie pętli Loop instrukcją Next Określanie przyrostu za pomocą słowa Step Wcześniejsze zakończenie pętli Wykonywanie kolejnego obiegu pętli przed instrukcją Next Przykład użycia pętli For...Next Wykonywanie kodu nieokreśloną liczbę razy za pomocą pętli Do...Loop Tworzenie pętli Do...Loop Wychodzenie z pętli Do...Loop Przykład użycia pętli Do...Loop Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 15. Diagnostyka kodu Umieszczanie komentarzy w kodzie Dwa podstawowe rodzaje błędów Narzędzia diagnostyczne środowiska Visual Studio Pułapki Panel Immediate Window Zaawansowane cechy pułapek Wstrzymywanie kodu po spełnieniu zadanego warunku Wstrzymywanie kodu po przejściu przez pułapkę określoną liczbę razy Wyświetlanie komunikatów w panelu Output w punktach kontrolnych kodu Obsługa błędów za pomocą instrukcji Try...Catch...Finally Obsługa wyjątków Obsługa spodziewanych wyjątków Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 16. Tworzenie obiektów za pomocą klas Klasy Enkapsulacja kodu i danych w klasach Porównanie modułów klas z modułami standardowymi Tworzenie interfejsu obiektu Udostępnianie zmiennych klasy jako właściwości Definiowanie za pomocą sekcji Get właściwości do odczytu Definiowanie za pomocą sekcji Set właściwości do zapisu Definiowanie właściwości tylko do odczytu lub tylko do zapisu Udostępnianie procedur w postaci metod Tworzenie instancji obiektów za pomocą klas Zapisywanie referencji obiektu w zmiennej Późne wiązanie referencji obiektu Wczesne wiązanie referencji obiektu Tworzenie obiektu w deklaracji zmiennej Usuwanie obiektów Czas życia obiektu Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 17. Interakcje z użytkownikiem Wyświetlanie komunikatów za pomocą metody MessageBox.Show() Wyświetlanie przycisków i ikony Określenie klikniętego przycisku Tworzenie czytelnych komunikatów Tworzenie własnych okien dialogowych Uzyskiwanie informacji od użytkownika za pomocą procedury InputBox() Interakcje przy użyciu klawiatury Wykorzystywanie najważniejszych zdarzeń wywoływanych za pomocą myszy Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 18. Praca z grafiką Obiekt Graphics Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego formularz lub kontrolkę Tworzenie obiektu Graphics reprezentującego nową mapę bitową Stosowanie piór Stosowanie kolorów systemowych Przeznaczenie prostokątów Rysowanie kształtów Rysowanie linii Rysowanie prostokątów Rysowanie okręgów i elips Usuwanie zawartości obszaru graficznego Rysowanie tekstu Utrwalanie obrazu formularza Przykładowy projekt z obsługą grafiki Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Część IV Praca z danymi Godzina 19. Operacje na plikach Zastosowanie kontrolek OpenFileDialog i SaveFileDialog Stosowanie kontrolki OpenFileDialog Definiowanie filtrów plików Wyświetlanie okna do wybierania plików Stosowanie kontrolki SaveFileDialog Wykonywanie operacji na plikach za pomocą obiektu File Sprawdzanie, czy plik istnieje Kopiowanie pliku Przenoszenie pliku Zmiana nazwy pliku Usuwanie pliku Odczytywanie właściwości pliku Odczytywanie daty i czasu Odczytywanie atrybutów pliku Kod odczytujący atrybuty pliku Wykonywanie operacji na folderach za pomocą obiektu System.IO.Directory Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 20. Operacje na rejestrze i plikach tekstowych Korzystanie z rejestru systemu Windows Struktura rejestru systemu Windows Dostęp do rejestru za pomocą obiektu My.Computer.Registry Tworzenie kluczy rejestru Usuwanie kluczy rejestru Nadawanie i odczytywanie wartości kluczy Dostosowanie projektu Przeglądarka obrazów do korzystania z rejestru systemu Windows Odczytywanie ustawień z rejestru Zapisywanie ustawień w rejestrze Wykorzystywanie ustawień zapisanych w rejestrze Testy i diagnostyka projektu Przeglądarka obrazów Odczytywanie i zapisywanie plików tekstowych Zapisywanie plików tekstowych Odczytywanie plików tekstowych Dostosowanie programu Przeglądarka obrazów do korzystania z plików tekstowych Tworzenie pliku dziennika Wyświetlanie pliku dziennika Testy dziennika programu Przeglądarka obrazów Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 21. Praca z bazą danych Podstawy platformy ADO.NET Nawiązywanie połączenia z bazą danych Zamykanie połączenia z bazą danych Przetwarzanie danych Obiekt DataTable Tworzenie obiektu SqlDataAdapter Tworzenie obiektu DataTable i odczytywanie danych Dostęp do pól obiektu DataRow Przeglądanie rekordów danych Zmienianie rekordów danych Tworzenie nowych rekordów danych Usuwanie rekordów danych Uruchomienie programu Przykładowa baza danych Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 22. Drukowanie Przygotowanie projektu Przeglądarka obrazów Dodanie do formularza przycisków Drukuj i Podgląd wydruku Dodanie kontrolek PrintDocument, PrintPreviewDialog i PageSetupDialog Wydruk i podgląd wydruku dokumentu Drukowanie dokumentu Tworzenie procedury DrukujObraz() Drukowanie aktualnie wyświetlanego obrazu Podgląd dokumentu Zmiana ustawień strony Skalowanie obrazu na stronie Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 23. Wysyłanie wiadomości e-mail Klasy do wysyłania wiadomości e-mail Wysyłanie wiadomości za pomocą aplikacji Przeglądarka obrazów Dodanie przycisku do wysyłania wiadomości e-mail Utworzenie formularza do wysyłania wiadomości e-mail Utworzenie kodu do wysyłania wiadomości e-mail Sprawdzenie kodu Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Część V Aplikacje wdrażanie i nie tylko Godzina 24. Wdrażanie aplikacji Technologia ClickOnce Utworzenie programu instalacyjnego za pomocą kreatora Publish Wizard Sprawdzenie programu instalacyjnego aplikacji Przeglądarka obrazów Odinstalowanie udostępnionej aplikacji Zaawansowane opcje technologii ClickOnce Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 25. Sterowanie aplikacjami Microsoft Office 2016 Sterowanie programem Microsoft Excel Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny Obsługa serwera automatyzacyjnego Wyświetlenie okna programu Excel Utworzenie skoroszytu programu Excel Przetwarzanie danych w skoroszycie Test aplikacji klienckiej Sterowanie programem Microsoft Word Utworzenie referencji do biblioteki automatyzacyjnej Utworzenie obiektu reprezentującego serwer automatyzacyjny Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Godzina 26. Tworzenie własnych kontrolek Tworzenie kontrolki potomnej Dostosowanie pola tekstowego do wpisywania wyłącznie liczb Zapobieganie wklejaniu znaków innych niż cyfry Dodawanie do kontrolki dymku z tekstem pomocy Tworzenie kontrolki zagregowanej Dodawanie istniejących kontrolek do kontrolki zagregowanej Określanie właściwego wyglądu kontrolki podczas zmiany jej wielkości Tworzenie niestandardowej właściwości Tworzenie niestandardowej metody Tworzenie niestandardowego zdarzenia Test zagregowanej kontrolki Podsumowanie Pytania i odpowiedzi Warsztat Quiz Odpowiedzi Ćwiczenia Dodatki Dodatek A Z szerokiej perspektywy Platforma .NET Środowisko CLR Język Microsoft IL Przestrzenie nazw Wspólny system typów Porządkowanie pamięci Dodatkowe materiały Podsumowanie O autorze: James Foxall jest prezesem Tigerpaw Software. Przedsiębiorstwo to rozwija oprogramowanie do automatyzacji procesów biznesowych dla licznych firm informatycznych, telekomunikacyjnych, integratorów systemowych i wielu innych. Foxall jest autorytetem w dziedzinie usprawniania procesorów biznesowych, tworzenia interfejsów i standardów aplikacji Windows. Napisał 15 książek poświęconych wykorzystaniu zdobyczy technicznych do lepszego prowadzenia biznesu.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • James Foxall
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2016
Ilość stron
  • 560
Język oryginału
  • Angielski
Tematyka
  • Programowanie
  • Projektowanie
ISBN
  • 9788328328747

Opinie Visual basic 2015 w 24 godziny - James Foxall Gdynia

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • d...o
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Jest ciekawa dowiaduję się sporo nowych opcji
    • jakość wydania