Odpowiedzialność społeczna i przeciwdziałanie korupcji w zarządzaniu organizacją (PDF) Gdynia

Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegane i doceniane przez menedżerów w kra­jach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmie przewagę na rynku - stając się coraz bardziej znaczący­mi …

od 32,99 Najbliżej: 16 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegane i doceniane przez menedżerów w kra­jach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmie przewagę na rynku - stając się coraz bardziej znaczący­mi wyróznikami w ocenie firmy na rynku.Ten kierunek doskonalenia zarządzania znajduje jeszcze zbyt słabe odbicie w organizajach polskich, w stosunku do potencjalnych potrzeb, dyktowa­nych wielkością zjawiska korupcji i brakiem odpowiedzialności społecznej, które w wymiarze politycznym, gospodarczym i społecznym kraju nabierają często kształtu patologii.W książce przedstawiono pewne praktyczne aspekty rozwiązań, które mogą mieć znaczący wpływ na zmniejszenie w organizacjach prawdopodobień­stwa wystąapienia zagrożeń korupcyjnych oraz wzrost odpowiedzialności społecznej. rozwiązania te zostały już z powodzeniem wdrożone w kilkuna­stu organizacjach polskich, w tym w ministerstwach i szpitalach. Spis treści: WprowadzenieRozdział 1Etyka zawodowa1.1. Uwarunkowania etyki działania organizacji1.2. Pracownik a etyka organizacji1.3. Kodeks etyki - aspekty ogólne1.4. Kodeks etyki zawodowej - przykłady1.4.1. Etyka działania urzędu (urzędnika)1.4.2. Kodeks etyczny inżyniera FEANI1.4.3. Etyka działania biznesuRozdział 2Procesowe zarządzanie organizacją2.1. Ogólne aspekty procesowego zarządzania organizacją2.2. Uwagi z praktyki procesowego zarządzaniaRozdział 3System przeciwdzia!ania zagrożeniom korupcyjnym3.1. Wprowadzenie3.2. Uwarunkowania korupcji w kraju3.3. Podstawowe terminy i wymagania prawne3.4. Założenia systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym.3.5. Wymagania szczegółowe systemu3.6. Rozwinięcie wymagań szczegółowych systemu3.7. Cel i korzyści z wdrożenia systemu3.8. Analiza ryzyka wystąpienia zagrożeń korupcyjnych3.9. Inne rozwiązania w obszarze przeciwdziałania korupcjiRozdział 4Wdrażanie systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym4.1. Uwarunkowania wdrożenia systemu4.2. Diagnoza stanu organizacji4.3. Określenie programu wdrażania i polityki antykorupcyjnej4.4. Opracowanie dokumentacji systemu4.4.1. Wprowadzenie4.4.2. Specyfikacja zagrożeń korupcyjnych w procesach4.4.3. Określenie działań zapobiegawczych4.4.4. Opracowanie i wdrożenie dokumentacji systemu4.4.5. Wdrożenie dokumentów systemu oraz doskonalenie systemu4.4.6. Syntetyczny program wdrożenia systemuRozdział 5Odpowiedzialność społeczna organizacji5.1. Odpowiedzialność społeczna biznesu5.2. Norma SA 8000 o odpowiedzialności społecznej5.3. Szczegółowe wymagania normy SA 80005.4. Norma SA 8000 w zintegrowanym systemie zarządzania organizacją5.5. Wdrożenie systemu według normy SA 80005.5.1. Diagnoza stanu organizacji5.5.2. Polityka5.5.3. Opracowanie dokumentacji systemu5.5.4. Wdrożenie dokumentacji oraz doskonalenie systemuPodsumowanieBibliografia

Specyfikacja

Autor
  • Jerzy Kowalczyk
Wybrane wydawnictwa
  • CeDeWu
Rok wydania
  • 2009
Ilość stron
  • 180
Format
  • PDF
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa