JavaScript od pierwszej linii kodu Gdynia

JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Można w nim tworzyć wiele różnych rodzajów oprogramowania. Doskonale się nadaje do tworzenia dynamicznych stron internetowych, a także do budowy aplikacji internetowych i gier. Mimo upływu lat JavaScript jest niezwykle …

od 69,30 Najbliżej: 16 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Można w nim tworzyć wiele różnych rodzajów oprogramowania. Doskonale się nadaje do tworzenia dynamicznych stron internetowych, a także do budowy aplikacji internetowych i gier. Mimo upływu lat JavaScript jest niezwykle popularny, a pracę w tym języku ułatwia szereg frameworków, narzędzi i bibliotek. Przyszli zawodowi programiści powinni jednak zacząć naukę od samodzielnego pisania kodu - nawet jeśli na początku wydaje się to trudne. Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ... pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js. W książce: konstrukcje logiczne w kodzie źródłowym pętle, funkcje i metody JavaScriptu współdziałanie z HTML5, współbieżność i programowanie asynchroniczne wyrażenia regularne wprowadzenie do najważniejszych bibliotek, frameworków i API JavaScript: proste narzędzie do złożonych zadań! Spis treści: O autorach O korektorze merytorycznym Wprowadzenie Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z JavaScriptem Dlaczego warto poznać JavaScript? Przygotowanie środowiska pracy Zintegrowane środowisko programistyczne Przeglądarka WWW Narzędzia dodatkowe Edytor typu online Jak przeglądarka WWW przetwarza kod JavaScriptu? Używanie konsoli przeglądarki WWW Dodawanie kodu JavaScript do strony internetowej Osadzenie kodu JavaScript bezpośrednio w HTML-u Dołączenie pliku zewnętrznego do strony internetowej Tworzenie kodu JavaScript Formatowanie kodu Komentarze w kodzie Pobieranie danych wejściowych Losowo wybrane liczby Projekt rozdziału Tworzenie pliku HTML i dołączonego w nim pliku JavaScript Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 2. Podstawy JavaScriptu Zmienne Deklarowanie zmiennej Proste typy danych String Number BigInt Boolean Symbol undefined null Analizowanie i modyfikowanie typów danych Ustalenie typu zmiennej Konwersja typów danych Operatory Operatory arytmetyczne Operatory przypisania Operatory porównania Operatory logiczne Projekty rozdziału Konwerter mil na kilometry Kalkulator BMI Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 3. Wiele wartości w JavaScripcie Tablica i jej właściwości Tworzenie tablicy Uzyskiwanie dostępu do elementów tablicy Nadpisywanie elementu Wbudowana właściwość length Metody tablicy Dodawanie i zastępowanie elementów Usuwanie elementu Wyszukiwanie elementów Sortowanie Sortowanie w kolejności odwrotnej Tablica wielowymiarowa Obiekty w JavaScripcie Uaktualnianie obiektu Praca z obiektami i tablicami Obiekt w obiekcie Tablica w obiekcie Obiekt w tablicy Obiekt w tablicy w innym obiekcie Projekty rozdziału Operacje na tablicy Katalog produktów firmy Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 4. Konstrukcje logiczne Konstrukcje if i if-else Konstrukcja else if Operator trójargumentowy Konstrukcja switch Blok default w konstrukcji switch Łączenie bloków case Projekty rozdziału Gra w liczby Gra w sprawdzanie imienia przyjaciela Gra "kamień, papier, nożyce" Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 5. Pętle Pętla while Pętla do-while Pętla for Pętle zagnieżdżone Pętle i tablice Pętla for-of Pętla i obiekt Pętla for-in Iteracja przez obiekt przez jego konwersję na tablicę Słowa kluczowe break i continue Polecenie break Polecenie continue break, continue i pętla zagnieżdżona break, continue i pętle oznaczone etykietami Projekt rozdziału Tabliczka mnożenia Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 6. Funkcje Podstawy dotyczące funkcji Wywoływanie funkcji Tworzenie funkcji Nadawanie nazwy funkcjom Parametry i argumenty Parametry domyślne lub nieodpowiednie Specjalne funkcje i operatory Funkcja strzałki Operator rozwinięcia Parametr resztowy Wartość zwrotna funkcji Wartość zwrotna funkcji strzałki Zasięg zmiennej w funkcji Zmienna lokalna w funkcji Zmienna globalna Natychmiast wywoływane wyrażenie funkcji Funkcja rekurencyjna Funkcja zagnieżdżona Funkcja anonimowa Wywołanie zwrotne funkcji Projekty rozdziału Utworzenie funkcji rekurencyjnej Zdefiniowanie kolejności Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 7. Klasy Programowanie zorientowane obiektowo Klasa i obiekt Klasy Konstruktor Metody Właściwości Dziedziczenie Prototypy Projekty rozdziału Aplikacja monitorowania pracowników Kalkulator ceny produktów Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 8. Wbudowane metody JavaScriptu Wprowadzenie do metod wbudowanych JavaScriptu Metody globalne Kodowanie i dekodowanie adresów URI Przetwarzanie liczb Wykonywanie kodu JavaScript za pomocą eval() Metody przeznaczone do pracy z tablicą Wykonywanie pewnej akcji dla każdego elementu tablicy Filtrowanie tablicy Sprawdzanie warunku dla wszystkich elementów Zastępowanie fragmentu tablicy innym fragmentem Mapowanie wartości tablicy Wyszukiwanie ostatniego wystąpienia w tablicy Metody przeznaczone do pracy z ciągiem tekstowym Łączenie ciągów tekstowych Konwersja ciągu tekstowego na tablicę Konwersja tablicy na ciąg tekstowy Praca z indeksem i położeniem Tworzenie podciągu tekstowego Zastępowanie fragmentu ciągu tekstowego Małe i wielkie litery Początek i koniec ciągu tekstowego Metody przeznaczone do pracy z liczbami Sprawdzenie, czy wartość (nie) jest liczbą Sprawdzenie, czy wartość jest skończona Sprawdzenie, czy wartość jest liczbą całkowitą Określanie liczby cyfr po przecinku Określanie dokładności liczby Metody matematyczne Wyszukiwanie najmniejszej i największej liczby Pierwiastek kwadratowy i podniesienie do potęgi Konwersja liczby zmiennoprzecinkowej na całkowitą Wykładnik i logarytm Metody przeznaczone do pracy z datą Tworzenie daty Metody umożliwiające pobieranie i przypisywanie wartości elementom daty Przetwarzanie daty Konwersja daty na postać ciągu tekstowego Projekty rozdziału Szyfrowanie słów Licznik odliczający wstecz Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 9. Obiektowy model dokumentu Krótkie wprowadzenie do języka HTML Element HTML-a Atrybuty HTML-a Model BOM Obiekt history okna Obiekt navigator w oknie przeglądarki WWW Obiekt location w oknie przeglądarki WWW Model DOM Właściwości dodatkowe modelu DOM Pobieranie elementów strony internetowej Projekt rozdziału Przeprowadzanie za pomocą JavaScriptu operacji na elementach HTML-a Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 10. Operacje dynamiczne na elementach modelu DOM Podstawowe sposoby poruszania się po modelu DOM Pobieranie elementu jako obiektu Uzyskiwanie dostępu do elementów modelu DOM Uzyskiwanie dostępu do elementu na podstawie identyfikatora Uzyskanie dostępu do elementu na podstawie nazwy znacznika Uzyskanie dostępu do elementu na podstawie nazwy klasy Uzyskanie dostępu do elementu na podstawie selektora CSS Procedura obsługi kliknięcia elementu Słowo kluczowe this i model DOM Przeprowadzanie operacji na stylu elementu Zmiana klas elementu Dodawanie klasy do elementu Usunięcie klas z elementu Przełączanie klas Operacje na atrybutach Komponent nasłuchiwania zdarzeń elementu Tworzenie nowego elementu Projekty rozdziału Rozwijany komponent accordion Interaktywny system głosowania Wisielec Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 11. Treść interaktywna i nasłuchiwanie zdarzeń Wprowadzenie do treści interaktywnej Określanie zdarzeń Określanie zdarzeń za pomocą kodu HTML Określanie zdarzeń za pomocą JavaScriptu Określanie zdarzeń za pomocą komponentu ich nasłuchiwania Procedura obsługi zdarzeń onload Procedury obsługi zdarzeń myszy Właściwość target zdarzenia Przepływ zdarzeń modelu DOM Zdarzenia onchange i onblur Procedura obsługi zdarzeń key Przeciąganie i upuszczanie elementów Wysłanie formularza HTML Animowanie elementów Projekty rozdziału Samodzielne utworzenie rozwiązania w zakresie analityki System oceny za pomocą gwiazdek Śledzenie położenia myszy Gra - klikanie elementu na czas Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 12. Średniozaawansowany JavaScript Wyrażenia regularne Określanie wielu opcji dla słów Opcje znaków Grupy Praktyczne zastosowania wyrażeń regularnych Funkcja i obiekt arguments Hoisting w JavaScripcie Używanie trybu ścisłego Debugowanie Punkt przerwania Obsługa błędów Praca z ciasteczkami Lokalny magazyn danych JSON Przetwarzanie danych JSON Projekty rozdziału Wyodrębnianie adresów e-mail Weryfikacja formularza HTML Prosty quiz matematyczny Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 13. Współbieżność Wprowadzenie do współbieżności Wywołania zwrotne Obietnice Słowa kluczowe async i await Pętla zdarzeń Stos wywołań i kolejka wywołań zwrotnych Projekt rozdziału Sprawdzanie hasła Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 14. HTML5, płótno i JavaScript Wprowadzenie do języka HTML5 używanego razem z JavaScriptem Odczytywanie plików lokalnych Przekazywanie pliku Odczytywanie plików Pobieranie danych położenia za pomocą geolokalizacji Płótno HTML5 Płótno dynamiczne Dodawanie linii i okręgów Dodawanie tekstu do płótna Dodawanie i przekazywanie obrazów na płótnie Dodawanie animacji na płótnie Rysowanie myszą na płótnie Zapisywanie obrazów dynamicznych Media na stronie Kwestie dostępności w HTML-u Projekty rozdziału Utworzenie efektu z filmu "Matrix" Zegar odliczający wstecz Internetowa aplikacja graficzna Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Rozdział 15. Kolejne kroki Biblioteki i frameworki Biblioteki Frameworki Poznajemy backend API AJAX Node.js Kolejne kroki Projekty rozdziału Praca z danymi w formacie JSON Projekt listy Sprawdzian umiejętności Podsumowanie Dodatek . Rozwiązania ćwiczeń praktycznych i odpowiedzi do sprawdzianów Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z JavaScriptem Ćwiczenia praktyczne Projekt rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 2. Podstawy JavaScriptu Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 3. Wiele wartości w JavaScripcie Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 4. Konstrukcje logiczne Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 5. Pętle Ćwiczenia praktyczne Projekt rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 6. Funkcje Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 7. Klasy Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 8. Wbudowane metody JavaScriptu Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 9. Obiektowy model dokumentu Ćwiczenia praktyczne Projekt rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 10. Operacje dynamiczne na elementach modelu DOM Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 11. Treść interaktywna i nasłuchiwanie zdarzeń Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 12. Średniozaawansowany JavaScript Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 13. Współbieżność Ćwiczenia praktyczne Projekt rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 14. HTML5, płótno i JavaScript Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Rozdział 15. Kolejne kroki Ćwiczenia praktyczne Projekty rozdziału Sprawdzian umiejętności Skorowidz

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • praca zbiorowa
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 456
Tematyka
  • Programowanie
  • Webmasterstwo
ISBN
  • 9788383221977