Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/,C++, MicroPytho Gdynia

Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino Internet rzeczy to przykład koncepcji, która - w odróżnieniu od wielu innych relatywnie młodych dziedzin IT - została więcej niż pozytywnie …

od 59,43 Najbliżej: 0,8 km

Liczba ofert: 9

Oferta sklepu

Opis

Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino Internet rzeczy to przykład koncepcji, która - w odróżnieniu od wielu innych relatywnie młodych dziedzin IT - została więcej niż pozytywnie zweryfikowana przez czas i rynek. Już dziś IoT znajduje bardzo szerokie zastosowanie w wielu obszarach życia: od projektów stricte hobbystycznych, przez automatykę domową, handel i usługi, po systemy inteligentnych miast, przemysł i rolnictwo. Internet rzeczy nadal ewoluuje - i staje się coraz powszechniejszy, a to może być zachętą do tego, by poznać go bliżej. Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino może się okazać świetną propozycją na początek przygody z IoT. Książka kompleksowo objaśnia specyfikę wybranych urządzeń i uczy, jak je programować w sposób na tyle przystępny, że wystarczy przeciętna znajomość obsługi komputera, by zacząć tworzyć pierwsze projekty. Treść została zilustrowana przykładowymi kodami źródłowymi, co zdecydowanie ułatwia stawianie pierwszych kroków. Dzięki książce: poznasz wybrane urządzenia IoT zaznajomisz się z narzędziami programistycznymi nauczysz się podstaw języków programowania uruchomisz własny serwer dla aplikacji web stworzysz serwer WWW na urządzeniu IoT a nawet zaprojektujesz serwer Minecrafta! Spis treści książki Przedmowa 1. URZĄDZENIA INTERNETU RZECZY 1.1. Platforma Arduino1.1.1. Arduino UNO R3 1.1.2. Arduino Nano 1.1.3. Arduino Mega 2560 Rev3 1.1.4. Arduino Mega 2560 + WiFi ESP8266 1.1.5. Podsumowanie 1.2. Platforma Espressif1.2.1. ESP-01 1.2.2. ESP-M 1.2.3. ESP-07 1.2.4. ESP-12 1.2.5. ESP-15F 1.2.6. Płytki rozwojowe ESP 1.2.7. Tryby pracy modułów 1.2.8. Systemy plików SPIFFS i LittleFS 1.2.9. Podsumowanie 1.3. Pozostałe urządzenia1.3.1. BW16 RTL8720DN 1.3.2. SIM800L GSM/GPRS 1.3.3. nRF24L01+ 1.4. Lista zakupów1.4.1. ESP8266 na dobry początek 1.4.2. ESP32 dla wymagających 2. OPROGRAMOWANIE 2.1. Arduino IDE2.1.1. Instalacja oprogramowania dla ESP8266 i ESP32 2.1.2. Obsługa systemów plików SPIFFS i LittleFS 2.2. PlatformIO IDE2.2.1. Instalacja i konfiguracja 2.2.2. Tworzenie nowego projektu 2.2.3. Obsługa systemów plików SPIFFS i LittleFS 2.3. ESPlorer 2.4. uPyCraft 2.5. uPyLoader 2.6. Flash Download Tool 2.7. NodeMCU PyFlasher 2.8. EM-WiFi Configuration 3. FIRMWARE 3.1. Po co aktualizować oprogramowanie układowe? 3.2. Aktualizacja oprogramowania3.2.1. Narzędzia do aktualizacji oprogramowania 3.2.2. AT 3.2.3. MicroPython 3.2.4. Lua (NodeMCU) 3.3. Kompilowanie oprogramowania3.3.1. AT 3.3.2. MicroPython 3.3.3. Lua (NodeMCU) 4. PODSTAWY PROGRAMOWANIA 4.1. C (Arduino)4.1.1. Struktura kodu źródłowego 4.1.2. Stałe predefiniowane 4.1.3. Zmienne i typy danych 4.1.4. Konstrukcje warunkowe 4.1.5. Pętle 4.1.6. Funkcje 4.1.7. Zestaw funkcji dla Arduino 4.2. MicroPython4.2.1. Struktura kodu źródłowego 4.2.2. Zmienne i typy danych 4.2.3. Operacje na plikach 4.2.4. Konstrukcje warunkowe 4.2.5. Pętle 4.2.6. Funkcje 4.2.7. Biblioteki programistyczne 4.3. Lua4.3.1. Zmienne i typy danych 4.3.2. Operacje na plikach 4.3.3. Konstrukcje warunkowe 4.3.4. Pętle 4.3.5. Funkcje 4.3.6. Biblioteki programistyczne 5. PROGRAMOWANIE APLIKACJI SIECIOWYCH 5.1. Szybki kurs stosowania komend AT5.1.1. Diagnostyka 5.1.2. Sieć wi-fi 5.1.3. Punkt dostępowy 5.1.4. Serwer z obsługą połączeń TCP i UDP 5.2. Szybki kurs tworzenia stron WWW5.2.1. Szkielet dokumentu hipertekstowego 5.2.2. Stosowanie znaczników HTML w praktyce 5.3. Lista zakupów 5.4. RTC, Ethernet i karty pamięciProjekt 1. Zapis danych z czujników na kartę SD Projekt 2. Zegar czasu rzeczywistego - RTC Projekt 3. Dostęp do sieci Ethernet 5.5. Wi-fi, Blynk i serwer TCPProjekt 4. Serwer TCP i udostępnianie danych Projekt 5. Komunikacja TCP z platformą Blynk Projekt 6. Własna platforma IoT - PHP i SQL 5.6. Rozszerzenia dla modułu ESP-01Projekt 7. Czujnik temperatury DS18B20 Projekt 8. Czujnik temperatury DHT11 Projekt 9. Moduł przekaźnika Projekt 10. Kontroler RGB LED 5.7. Usługi siecioweProjekt 11. SMTP - powiadomienia e-mail Projekt 12. MySQL - transfer danych do bazy SQL Projekt 13. FTP - zapis danych na serwerze plików Projekt 14. MQTT - protokół komunikacyjny dla IoT Projekt 15. DDNS - jedna nazwa przy zmiennym IP Projekt 16. SMS - komunikacja przez sieć GSM 5.8. Zdalna aktualizacja oprogramowaniaProjekt 17. OTA z Arduino IDE i w linii poleceń Projekt 18. Aktualizacja firmware przez WWW Projekt 19. Aktualizacja LittleFS przez WWW Projekt 20. ElegantOTA - elegancka alternatywa 6. WEB FRAMEWORK - C, MICROPYTHON I LUA 6.1. aWOT - serwer w języku C6.1.1. Szkielet serwera WWW 6.1.2. Routing 6.1.3. Obsługa żądań HTTP i odpowiedzi do klientów Projekt 21. Serwer WWW w frameworku aWOT 6.2. Microdot - serwer w języku MicroPython6.2.1. Przygotowanie środowiska pracy 6.2.2. Routing 6.2.3. Programowanie asynchroniczne i SSL 6.2.4. Obsługa żądań HTTP i odpowiedzi do klientów 6.2.5. Szablony dla strony WWW Projekt 22. Serwer WWW w frameworku Microdot 6.3. Express - serwer w języku Lua6.3.1. Przygotowanie środowiska pracy Projekt 23. Serwer WWW we frameworku Express 7. ZAKOŃCZENIE 7.1. Trochę rozrywki z grą MinecraftProjekt 24. Serwer gry Minecraft

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Mariusz Duka
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 496
Tematyka
  • Internet
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328396746