Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 8 (Wydanie II) - Karnawałowe ceny HITÓW z odbiorem za 0 zł lub wysyłka od 10,49 zł Gdynia

Informatyczna autostrada Podczas nauki w ósmej klasie wjedziesz na informatyczną wielopasmówkę. Będziesz programować, tworzyć strony internetowe, kalkulować i obrabiać cyfrowo, nie zapominając przy tym o przepisach i zasadach, czyli o swoistym kodeksie ruchu informatycznego. „Dobry programista to …

od 8,50 Najbliżej: 0,8 km

Liczba ofert: 7

Oferta sklepu

Opis

Informatyczna autostrada Podczas nauki w ósmej klasie wjedziesz na informatyczną wielopasmówkę. Będziesz programować, tworzyć strony internetowe, kalkulować i obrabiać cyfrowo, nie zapominając przy tym o przepisach i zasadach, czyli o swoistym kodeksie ruchu informatycznego. „Dobry programista to człowiek, który spojrzy w obie strony, zanim przejdzie przez jednokierunkową ulicę”. Ty także, korzystając z różnych systemów operacyjnych i aplikacji, poznasz różnicę w rodzaju używanych narzędzi i poleceń oraz dokonasz samodzielnego wyboru, która droga odpowiada Ci najbardziej. Programy prezentowane w książce Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 8 stanowią bowiem sugestię — Ty możesz korzystać z innych, równie profesjonalnych systemów, zbiorów czy aplikacji, które umożliwią Ci wykonanie określonych prac. Wraz z książką Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 8 wybierzesz trasę prowadzącą przez tworzenie aplikacji w Scratchu i Pythonie, projektowanie reklam i zaparkujesz przy profesjonalnej prezentacji multimedialnej. Dowiesz się, na czym polega nagrywanie i obróbka cyfrowa filmów oraz jak różne są współczesne zastosowania informatyki. Dotrzesz nawet do chmury,w której umieścisz swoje dane i poznasz tajniki współtworzenia dokumentów. Wszystkie najważniejsze definicje, uwagi i objaśnienia zawarte w podręczniku Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej. Klasa 8 zostały wyróżnione, by łatwo było je zapamiętać. Autorka zawarła w tekście także ciekawostki z zakresu informatyki, które pomogą uczynić lekcje jeszcze bardziej interesującymi. Na końcu każdej lekcji umieszczono pytania i zadania do samodzielnego rozwiązania, natomiast rozdziały kończą się podsumowaniem w postaci projektów, debat czy prezentacji. Podręczniki z serii Informatyka Europejczyka ułatwią uczniom zdobywanie wiedzy i umiejętności podczas wykonywania ćwiczeń praktycznych, a nauczycielom przekazywanie nowego materiału w interesujący i niebanalny sposób. Wciśnij ENTER i do dzieła! Spis treści: WITAJ W KLASIE 8! ROZDZIAŁ 1. ROZUMIENIE, ANALIZOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Lekcja 1. Algorytmy wyszukiwania i porządkowania Lekcja 2. Rozwiązywanie problemów za pomocą programu JavaBlock Lekcja 3. Iteracje w rozwiązywaniu problemów, czyli jak przedstawić algorytm Euklidesa Podsumowanie rozdziału 1. Projekty, debaty, prezentacje ROZDZIAŁ 2. PROGRAMOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA I INNYCH URZĄDZEŃ CYFROWYCH Lekcja 4. Animowana kartka z życzeniami - programowanie w Scratchu Lekcja 5. Programujemy grę w Scratchu Lekcja 6. Tworzymy i testujemy programy w Pythonie Lekcja 7. Wykorzystanie Pythona do prezentacji działania algorytmów Lekcja 8. Porządkowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym, czyli na czym polega sortowanie i filtrowanie Lekcja 9. Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym Lekcja 10. Rozwiązywanie problemów w arkuszu kalkulacyjnym z wykorzystaniem chmury Lekcja 11. Graficzna prezentacja danych i wyników w arkuszu kalkulacyjnym Lekcja 12. Projektowanie szkolnej witryny internetowej. Podstawy języka HTML Podsumowanie rozdziału 2. Projekty, debaty, prezentacje ROZDZIAŁ 3. REALIZACJA PROJEKTÓW Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA, APLIKACJI I URZĄDZEŃ CYFROWYCH Lekcja 13. Tworzymy reklamę szkoły - projekt grupowy Lekcja 14. Wykorzystanie w reklamie efektu przenikania zdjęć Lekcja 15. Na czym polega optymalizacja plików graficznych - obróbka cyfrowa grafiki Lekcja 16. Współtworzenie dokumentów wielostronicowych - realizacja projektu w chmurze Lekcja 17. Nagrywanie i obróbka cyfrowa filmów. Kreator filmów online Lekcja 18. Realizacja projektu "Miejsca w Polsce, które warto odwiedzić". Praca z aplikacją Sway Podsumowanie rozdziału 3. Projekty, debaty, prezentacje ROZDZIAŁ 4. POSŁUGIWANIE SIĘ KOMPUTEREM, URZĄDZENIAMI CYFROWYMI I SIECIAMI KOMPUTEROWYMI. PRZESTRZEGANIE PRAWA I ZASAD BHP Lekcja 19. Współczesne zastosowania informatyki. Hiperłącza w prezentacji multimedialnej Lekcja 20. Ochrona własności intelektualnej - współtworzenie dokumentu w chmurze Lekcja 21. Kwestie etyczne związane z wykorzystywaniem komputerów i sieci Podsumowanie rozdziału 4. Projekty, debaty, prezentacje To już wiesz, umiesz, potrafisz! Źródła

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Wybrani autorzy
  • Jolanta Pańczyk
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2024
Ilość stron
  • 144
Szkoła
  • Szkoła podstawowa
Przedmiot
  • Technika i informatyka
Rodzaj
  • Tradycyjne podręczniki
ISBN
  • 9788328911932